Förmodligen oftare än man tänker sig, men någon månad mellan omstarterna är det säkert. Finns ju ingen mening med att göra det om det inte kommit en större uppdatering.
Det händer att jag råkar starta om den, när jag pinkar på toa och lutar mig mot väggen med högerhanden samtidigt som jag håller i mobilen och råkar hålla in knappen.
Nu senast så var det dock några appar som inte fungerade tillfredsställande, bland annat Nyheter24 och Aftonbladet. Efter omstart var allt som vanligt igen. Eller, det var visst några nya funktioner jag fått in.
Aldrig. Sist jag gjorde det var efter att jag hade tappat den i toaletten. La den i en påse med silica först. Det gick bra. Det var för några månader sedan.
Ifall om jag skall på något viktigt ellet privat möte eller sjukhusbesök eller något liknande då brukar jag starta om telefonen och så låter jag den bara starta upp och så loggar jag alltid in efteråt om det är något speciellt men utöver det så sker det i princip aldrig, sedan maj månad så har jag startat om enheten 7 gånger ser jag så det blir ju en gång i månaden på ett ungefär.
boot_count=7
Phenotype_boot_count=7
Totalt sen jag köpte min primära telefon 2022 i mars så har telefonen startat upp 24 gånger total i telefonens historia så det blir väldigt sällan jag gör det.
Senast redigerad av JagHackaDinTelefon 2023-11-20 kl. 08:28.
Det är faktiskt en intressant fråga, och svaret kan variera beroende på användare och enhetstyp. Låt oss ta en titt på några olika perspektiv:
1. Daglig omstart: Vissa personer startar om sina mobiler varje dag. Detta kan vara en vana för att rensa minnet, uppdatera systemet eller bara för att känna att enheten är "fräsch".
2. Veckovis omstart: Andra väljer att göra en omstart en eller några gånger i veckan. Detta kan vara tillräckligt för att hantera eventuella prestandaproblem eller uppdateringar.
3. Månadsvis omstart: En del människor gör en omstart någon gång i månaden. De kanske inte upplever några problem med sin enhet och ser ingen anledning att göra det oftare.
4. Sällan eller aldrig: Det finns också användare som sällan eller aldrig startar om sina mobiler. De låter enheten vara igång dygnet runt utan några större problem.
Vad tycker du? Hur ofta startar du om din mobil? Kanske har du en specifik rutin eller gör det bara när det behövs? 😊
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!