2023-08-01, 19:40
Bannlyst
De brukar ju starta företag för de får bidrag eller skattefritt första året sen stänger det ner och startar nytt i nån annans namn och så håller de på sådär.
Citera
2023-08-01, 19:41
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag kan inte vara den enda som märkt detta.
Invandrare som bor i miljonprogram verkar trots det aldrig vara fattiga rent ekonomiskt. Många kör runt i dyra bilar, har dyra jackor på sig och massa såna grejer. Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären.

Vissa har även köpt pizzerior/livsmedelsbutiker och verkar till synes aldrig ha problem med att gå runt ekonomiskt. En gång när jag skulle käka pizza i en miljonprogramsförort så verkade ägaren mest besvärad av att jag kom och vill äta där. Nån desperation efter pengar fanns ej i luften.

Ja hur kan invandrare ha så mycket pengar, medan svenska fattiglappar finns det gott om?
de som bor i miljonprogrammen är väl fattiga en del. å de flesta har det inte speciellt rikt.
Gå hem till någon får du se hur de bor. har du gjort det?
Sen kan de ha en begagnad merca utanför på avbetalning som gåt 15.000 mil.
Så de har det inte så lyxigt utan lever ganska normalt och kör sina små KIA eller cyklar.
---------
Nu räknar jag inte de som driver framgångsrika företag eller är brottslingar. de är ju inte så många men säkerligen iögonenfallande - tror att Blingbehovet är lite större hos invandrare? I alla fall en fördom jag bär på.
Citera
2023-08-01, 19:42
Medlem
Pissarsyras avatar
”Dyra bilar”

Hade det funnits en fejk Mercedes hade alla araber kört en.

Det ska se dyrt ut, inte vara dyrt - 95% av alla märkeskläder, AirPods, klockor etc är antingen billiga kopior eller billiga prylar som ser dyra ut.

Man bor 4 familjer i en 2a, är bara hemma när de ska sova, det är därför du ser barnfamiljer ute på lekplatser till långt efter solen gått ner och lägger pengarna på leasingbilar och avbetalningen på pylarna de inte hittat på Aliexpress och varit tvungna att köpa i en riktig butik
Citera
2023-08-01, 19:48
Medlem
kompjuters avatar
De är parasiter som livnär sig på oss... värddjuren.
Livet sugs sakta ut och parasiterna blir bara starkare.
Väldigt svåra att ta död på, om man inte offrar sig själv samtidigt.
Citera
2023-08-01, 19:49
Medlem
Citat:
Invandrare som bor i miljonprogram verkar trots det aldrig vara fattiga rent ekonomiskt. Många kör runt i dyra bilar, har dyra jackor på sig och massa såna grejer. Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären.

Vissa har även köpt pizzerior/livsmedelsbutiker och verkar till synes aldrig ha problem med att gå runt ekonomiskt. En gång när jag skulle käka pizza i en miljonprogramsförort så verkade ägaren mest besvärad av att jag kom och vill äta där. Nån desperation efter pengar fanns ej i luften.

Ja hur kan invandrare ha så mycket pengar, medan svenska fattiglappar finns det gott om?
Fejk
Hyrt
Lån
Citera
2023-08-01, 19:50
Medlem
triptykens avatar
"Hur man säger att man aldrig bott i nåt utsatt område utan att säga det rakt ut"?

Tror du ingen har jobb eller kan få jobb? Tror du att fattigdom mäts i en bil?

Folk är fattigare, dvs oftare fattiga i utsatta områden. Men dom allra flesta har jobb. Precis som alla andra.

Till och med lallare som jobbar som städare, undersköterska, hemtjänst, dagispersonal och allt det folk är för stolta för att göra - kan ta lån. Även om trångboddheten hos dom är den högsta i Sverige och kostnaderna för den enskilde löntagaren är enorma - speciellt för första generationen - är enorma så kan man fortfarande fixa det med banker.

Fantasierna på FB är som att lyssna på demenssjukvårdens ljugarbänk av naiva gamlingar som glömt allt jobbigt och bara kommer ihåg dom få gånger i livet dom fortfarande kunde få stånd och romantiserar skiten ur det.

Ooooof... fan vad genant för er
Citera
2023-08-01, 19:58
Medlem
DenlysandeJarls avatar
På alla möjliga sätt FÖRUTOM att arbeta, så kan du tänka.
Citera
2023-08-01, 20:00
Medlem
busy-signals avatar
Anhöriginvandrare får väl ut nåt slags barnbidrag retroaktivt, alltså även för levnadsåren i hemlandet. Eller är det ett påhitt?

Sen är det nog många med 'handikapp' som har hela familjen anställda och lyfter assistansersättning mot en blygsam eller obefintlig jobbinsats.
Senast redigerad av busy-signal 2023-08-01 kl. 20:02.
Citera
2023-08-01, 20:02
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
(...) Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären. (...)

Det är jävligt knapert för många dagarna innan löningen. Går man till ICA eller Lidl eller nåt mitt i månaden så kan man ganska tydligt se hur fattiga många av familjerna är.

Är man uppmärksam så kan man se att många av de värst förtryckta huckle-kvinnorna alltid har precis så mycket pengar som behövs för att köpa det de ska handla. De har fått pengarna från sina män som kontrollerar dem. Precis så mycket som behövs, inte mer. Det är för övrigt samma kvinnor som står utanför portarna in till bostadsområdena och väntar på att någon annan förbipasserande ska låsa upp åt dem. De har inte blipp-brickorna, det har männen. Det bor ju fler i bostadsområdena än det står på pappret, så blipparna räcker inte till. Kvinnor som ägs som egendom av islamisterna.

Sedan finns det de som inte alls är fattiga också. De har jobb på invandrar-affärer, halalcharkar, pizzerior, hantverkare, et.c., och smusslar undan pengarna, skiter i att betala moms, och så vidare. De har absolut ingen lojalitet alls mot Sverige.

Överst i ghetto-pyramiden är kokainkranarna som sitter i sina välputsade BMWs.
Citera
2023-08-01, 20:06
Medlem
ApanNegersons avatar
Citat:

Invandrare är fattiga men leker rika. Svennar är väldigt rika men spelar fattiga.
Citera
2023-08-01, 20:29
Medlem
Bidrag och brott
Citera
2023-08-01, 20:34
Medlem
Varför frågar du inte rakt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto