Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Jag kan inte vara den enda som märkt detta.
Invandrare som bor i miljonprogram verkar trots det aldrig vara fattiga rent ekonomiskt. Många kör runt i dyra bilar, har dyra jackor på sig och massa såna grejer. Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären.
Vissa har även köpt pizzerior/livsmedelsbutiker och verkar till synes aldrig ha problem med att gå runt ekonomiskt. En gång när jag skulle käka pizza i en miljonprogramsförort så verkade ägaren mest besvärad av att jag kom och vill äta där. Nån desperation efter pengar fanns ej i luften.
Ja hur kan invandrare ha så mycket pengar, medan svenska fattiglappar finns det gott om?
Invandrare/blattar har en helt annan förhållningssätt till ekonomi än individualistiska västerlänningar.
Om en låt säga farbror har en lyckosam verksamhet så försörjer han klanen/ger svart jobb. Samtidigt som blattarna går på bidrag/ påhittade arbetsmarknadspolitiska program.
Därav de tycker vi är snåla som sköter vår egen ekonomi och inte försörjer typ en Adhd systerson som inte gått ut gymnasiet.
Hela ekonomin bygger på att höginkomsttagande svenskar pröjsar sina 80 +% skatt för att karusellen ska gå runt.
Om svenska låg och medelinkomsttagare förstått hur det står till hade man sagt upp sig och stormat Rosenbad.
Men man vet inte hur illa det är och går i stället till sitt bajs-jobb med mössan i handen och har god värdegrund där alla människor är fina.