2023-08-01, 19:13
Medlem
Craiggs avatar
Jag kan inte vara den enda som märkt detta.
Invandrare som bor i miljonprogram verkar trots det aldrig vara fattiga rent ekonomiskt. Många kör runt i dyra bilar, har dyra jackor på sig och massa såna grejer. Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären.

Vissa har även köpt pizzerior/livsmedelsbutiker och verkar till synes aldrig ha problem med att gå runt ekonomiskt. En gång när jag skulle käka pizza i en miljonprogramsförort så verkade ägaren mest besvärad av att jag kom och vill äta där. Nån desperation efter pengar fanns ej i luften.

Ja hur kan invandrare ha så mycket pengar, medan svenska fattiglappar finns det gott om?
Citera
2023-08-01, 19:18
Medlem
Han jag köper hasch av har dyra kläder på sig så det kan nog vara en källa där de kan generera en del pengar.
Citera
2023-08-01, 19:19
Medlem
dwgs avatar
Dom vet hur man lurar staten på pengar.
Bidrag på bidrag, finns fall där personer har haft olika identiteter och fått bidrag på , mycket svarta pengar mm mm

Sen dom som jobbar tar lån på bil som hela släkten använder.
Är de 10st som betalar så kan de va hög värde på bilen
Citera
2023-08-01, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Invandrare som bor i miljonprogram verkar trots det aldrig vara fattiga rent ekonomiskt. Många kör runt i dyra bilar, har dyra jackor på sig och massa såna grejer. Dessutom verkar de handla väldigt mycket grejer varje gång jag ser dem i affären.

Vissa har även köpt pizzerior/livsmedelsbutiker och verkar till synes aldrig ha problem med att gå runt ekonomiskt. En gång när jag skulle käka pizza i en miljonprogramsförort så verkade ägaren mest besvärad av att jag kom och vill äta där. Nån desperation efter pengar fanns ej i luften.

Ja hur kan invandrare ha så mycket pengar, medan svenska fattiglappar finns det gott om?
Invandrare/blattar har en helt annan förhållningssätt till ekonomi än individualistiska västerlänningar.
Om en låt säga farbror har en lyckosam verksamhet så försörjer han klanen/ger svart jobb. Samtidigt som blattarna går på bidrag/ påhittade arbetsmarknadspolitiska program.
Därav de tycker vi är snåla som sköter vår egen ekonomi och inte försörjer typ en Adhd systerson som inte gått ut gymnasiet.

Hela ekonomin bygger på att höginkomsttagande svenskar pröjsar sina 80 +% skatt för att karusellen ska gå runt.
Om svenska låg och medelinkomsttagare förstått hur det står till hade man sagt upp sig och stormat Rosenbad.
Men man vet inte hur illa det är och går i stället till sitt bajs-jobb med mössan i handen och har god värdegrund där alla människor är fina.
Senast redigerad av Hinku 2023-08-01 kl. 19:26.
Citera
2023-08-01, 19:23
Avstängd
Onanikrems avatar
Knark, häleri, rån och stölder. Du är ju inte direkt ny här så du borde vara några år upp i åldern och träffat på minst tre av de fyra jag räknade upp. Sen köper de hellre märkes och blingbling före användbara grejor. (Alt. stjäl)
Citera
2023-08-01, 19:26
Medlem
Citat:

Man kommer långt på bidrag och billigt boende
Citera
2023-08-01, 19:31
Medlem
De rör sig först och främst i en svart medhavd ekonomi från hemlandet. Ovanpå det så skimmar de den vita ekonomin på så mycket de bara kan. Olika bidrag osv.

Något vi alla idag borde ta efter då vi inte får speciellt mycket av att ge bort en tredjedel av vår lön.
Citera
2023-08-01, 19:31
Medlem
Foliekavajs avatar
Man bor billigt i gettona man skapat, svensken betalar dyrt för att slippa bo där. Det skapar ett visst spelrum.
Citera
2023-08-01, 19:34
Medlem
Citat:

De kanske jobbar?
Citera
Medlem
mrsluggans avatar
En sak att tänka på med folk med dyra grejor, är att som kanske lägger allt dom har på saker som får dom framstå rika.

Dock nu kör jag en liten killgissning, men kanske att familjer med utländskt ursprung bor tillsammans, i sin tur har mer pengar tillsammans? Jämför med svennar som vill flytta ut så fort de börjar gymnasiet
Citera
Medlem
Citat:

Om du kollar runt lite så finns det en sjuhelvetes massa bidrag att söka. Lägg till 5-8 ungar då har du försörjningen klar.
Citera
2023-08-01, 19:36
Medlem
E-Mac.s avatar
Generellt har jag inte uppfattat invandrare (från MENA) som en grupp som vill göra rätt för sig här i Sverige, utan snarare tvärtom. Så många har inga samvetskval att ta allt och ge tillbaka ingenting. De blir som perfekta parasiter och antisvenskar.

Jag förstår att inte alla är på det här viset, men ganska många är på det här viset skulle jag tro, baserat på den uppfattningen jag fått i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in