2023-07-31, 22:26
Medlem
En man i Göteborg är misstänkt för att ha stulit 15 kilo entrecote och kunde gripas efter att en person överhört hur mannen beklagade sig på telefon över att nu behöva ”bli av med 15 kilo entrecote”.

Vittnet hör hur den misstänkte mannen stämmer träff med någon över telefon och eftersom att allt tyder på att köttet är stulet ringer vittnet polisen.

När polisen kontrollerar den misstänkte mannen har han köttet i sin väska och erkänner att han stulit det från en Ica butik.

https://www.expressen.se/nyheter/15-kilo-entrecote-stulet-i-goteborg-/
Citera
2023-07-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel
En man i Göteborg är misstänkt för att ha stulit 15 kilo entrecote och kunde gripas efter att en person överhört hur mannen beklagade sig på telefon över att nu behöva ”bli av med 15 kilo entrecote”.

Vittnet hör hur den misstänkte mannen stämmer träff med någon över telefon och eftersom att allt tyder på att köttet är stulet ringer vittnet polisen.

När polisen kontrollerar den misstänkte mannen har han köttet i sin väska och erkänner att han stulit det från en Ica butik.

https://www.expressen.se/nyheter/15-kilo-entrecote-stulet-i-goteborg-/
Läste artikeln innan. Supertokigt. Hur kan man vara så korkad att man sitter och gapar om att man stulit massor kött och vill sälja det.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-07-31 kl. 22:32.
Citera
2023-07-31, 23:00
Medlem
"15 kg entrecote" Nu pratar vi vikt

Mannen kontrolleras och han har kött i sin väska. Han erkänner att han stulit detta på ICA Munkebäck. Värdet är nära 3000:-. Mannen anmäls för stöld. Köttet kan återlämnas till butiken.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/juli/31/31-juli-1645-stold-goteborg/
Citera
2023-07-31, 23:00
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Haha, skönt att någon griper in!

Kan det vara Anders Öfvergård som är i farten igen?
Citera
2023-07-31, 23:12
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Haha, skönt att någon griper in!

Kan det vara Anders Öfvergård som är i farten igen?

Ja det var det första jag tänkte på med.

Det är ju så lätt att missa om man ska hålla korgen, köttet och samtidigt scanna liksom.
Citera
2023-07-31, 23:19
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Läste artikeln innan. Supertokigt. Hur kan man vara så korkad att man sitter och gapar om att man stulit massor kött och vill sälja det.

Sannolikt en knarkare, dom sitter väldigt ofta och gapar om diverse brottslig aktivitet med andra knarkare på t.ex. spårvagnar.
Citera
2023-07-31, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Sannolikt en knarkare, dom sitter väldigt ofta och gapar om diverse brottslig aktivitet med andra knarkare på t.ex. spårvagnar.
Eller turister från ett visst östatsområde.
Citera
2023-07-31, 23:22
Medlem
Hade de begått något brott om de avvaktade köpare? Allt kanske skulle till samma ställe?
Citera
2023-08-01, 01:08
Medlem
Molekyl3ns avatar
Snart rullar väl pilbågarna (hammare och kniv för amatörerna) in hos svenska bönder och snabbslaktas på plats.
Mer kött åt berikarna!
Citera
2023-08-01, 01:51
Bannlyst
man ska inte underskatta sådant här, ganska enkelt sätt att tjäna flera tusen kronor på, för jävla klantigt att basunera ut sina kriminella aktiviteter högt på telefon offentligt...
Citera
2023-08-01, 04:25
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
"15 kg entrecote" Nu pratar vi vikt

Mannen kontrolleras och han har kött i sin väska. Han erkänner att han stulit detta på ICA Munkebäck. Värdet är nära 3000:-. Mannen anmäls för stöld. Köttet kan återlämnas till butiken.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/juli/31/31-juli-1645-stold-goteborg/

Köttet är väl fördärvat det har ju brutit kylkedjan
Citera
2023-08-01, 04:44
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Köttet är väl fördärvat det har ju brutit kylkedjan

Det första jag tänkte på. Det är en ren förlust och för lågt värde för att ta på någon försäkring. Men skrivs då av som svinn.
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Eller turister från ett visst östatsområde.

Har arbetat på butik. Det är 99% pundare som gör sådana stölder. De klippte även låset på sopcontainrarna våra och stal jästa förpackningar med benfri kotlettrad mitt i högsommaren. Vad de gjorde med dem bryr jag mig inte om, men de påstod att de skulle äta dem när jag konfrontera dem. Dårar.
De som stal mest var dock pensionärer. Men de stal mest frukt och pålägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in