2023-07-02, 12:53
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerKolleger
Hur mycket blir det i fängelse om någon anmäler mig för att ha dödat måsar med luftgevär, alltså om jag skulle åka dit på det? Det är väl djurplågeri?

Tänker att jag vill skjuta ett par stycken i skallen med luftgevär. Hur får man tag på luftgevär? Kan jag det som privatperson? Dör måsarna direkt om jag prickar dom i skallen?

Blir det svårt att sikta och ta dom tror ni? Tänker att jag ska göra det genom mitt eget fönster.

Ska du sitta fyllsjuk på Lilla Essingen och störa dem eller? Är du inte en betongråtta är det väl bara att du lånar en 22:a av en granne och gör dig av med måsarna om du behöver det.
Citera
2023-07-02, 13:27
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Hur mycket blir det i fängelse om någon anmäler mig för att ha dödat måsar med luftgevär, alltså om jag skulle åka dit på det? Det är väl djurplågeri?

Tänker att jag vill skjuta ett par stycken i skallen med luftgevär. Hur får man tag på luftgevär? Kan jag det som privatperson? Dör måsarna direkt om jag prickar dom i skallen?

Blir det svårt att sikta och ta dom tror ni? Tänker att jag ska göra det genom mitt eget fönster.

Karma is a bitsch, du förstår uppenbarligen inte vad du tänker göra. Men livet hinner ifatt och glömmer inte. Onda människa.
Citera
2023-07-02, 14:01
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Karma is a bitsch, du förstår uppenbarligen inte vad du tänker göra. Men livet hinner ifatt och glömmer inte. Onda människa.

Man är inte ond bara för att man skjuter några måsar. Dock verkar TS lite lätt efterbliven så det är nog större risk att han skjuter sig själv i foten om han ens får tag på ett luftgevär.
Citera
2023-07-02, 15:03
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man är inte ond bara för att man skjuter några måsar. Dock verkar TS lite lätt efterbliven så det är nog större risk att han skjuter sig själv i foten om han ens får tag på ett luftgevär.

Hoppas verkligen det, omedelbar karma<3
Citera
2023-07-02, 15:31
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Glaskulor är billigare och ser mer oskyldiga ut om någon miljötaliban börjar snoka.

Smart tänkt - bästa hade kanske varit kulor av is så att alla spår blir undanröjda
Citera
2023-07-02, 17:17
Medlem
Multiburners avatar
Citat:

Bästa du kan göra är att köpa några kilo blanfärs och blanda ut med ca 100 trekrokar från biltema typ storlek 5-6 sedan rullar du små köttbullar å lägg ut på strategiska platser typ hustak osv, ej på marken så hundar får i sig det, måsarna äter det och går en säker död tillmötes, som bonus kanske en räv hittar måskadavret och på så vis får i sig trekroken så den dör också, win win, bästa viltvården är att bekämpa predatorer.
Citera
2023-07-02, 17:54
Medlem
uppväxt i göteborgs skärgård. Som busiga barn gjorde vi inget annat än skjuta fiskmåsar med luftgevär o salongsgevär. Var lätt att pricka dem i luften också. Skulle inte låta mina barn göra samma sak nu.
Citera
2023-07-02, 17:57
Medlem
Ganonitos avatar
Hoppas någon skjuter dig i huvudet din vidriga djurplågare.
Citera
2023-07-02, 19:40
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Jag vet inte vilka måsar du tänker på som sover i träd?

Här har måsarna simfötter och kan därför inte gripa om en gren.

Jag syftade på kråkfåglar där. Måsar sitter mest på tak å skorstenar å sover - ibland sitter dom öppet på större gräsytor eller i små buskage - ofta jämte större träd där andra fåglar håller till. Samtliga skräniga fåglar är dock extremt känsliga mot LED-ljus! Jag träffade på en mink (tror jag) och upptäckte att den inte reagerade alls på det ljuset (inte heller katt verkar göra det). Sannolikt något med hur deras ögon är uppbyggda. Har oxå hört att fåglar är allmänt livrädda för laser-strålar i motsats till katter som vill fånga det ljuset.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2023-07-02 kl. 19:45.
Citera
2023-07-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Du skriver mycket om vek intelligens samtidigt som du stavar som en tioåring. Det är lite tragikomiskt (Du är den värsta sorten, en korkad människa utan självinsikt).

Stavar som en tioåring? Visa gärna vad herr 30+ inlägg mot 5800+ inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
”Ok”

Jag är helt med dig!

Angående ämnet, att skjuta en fiskmås funkar... i skärgården. Inte i stan utan att ha fått 100% godkännande från samtliga grannar vilka kan bli många i hyreshusområde, lättare i villaområde.

Har skrivit tidigare i liknande tråd, men du får inte vara blödig eftersom du kan behöva gå bara någon meter ifrån för att göra det avslutande skottet. För du vill väl i te att de ska lida?
Citera
2023-07-03, 15:04
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:

Med tanke på hur du skriver om det hela, "vart får man tag i luftgevär, få äga som privatperson? Dör de direkt av huvudskott" osv, säger mig att du inte borde skjuta på fåglar för du kommer endast skadeskjuta dem och skapa ett stort lidande för dem.

Men om du nu tvunget måste göra detta så bör du ha en bössa med minst 200m/s i utgångshastighet, samt spetskulor. (Går oftast rätt igenom fågeln)
Se till att geväret är väl inskjutet så du inte skadeskjuter stackarna.
Jag "jobbade" hos en väns gård för några år sedan, eller hjälpte till då och då rättare sagt, och hade i uppgift att rensa byggnader och liknande på måsar, duvor och skator.
Man insåg snabbt vikten av att ha ett bra sikte och veta vad man gör. Man släcker ju ändå trots allt liv. Inget roligt att göra direkt men det måste göras om de förstör för verksamheten i sig.

Edit: varför vill du skjuta fåglar? Det är jävligt onödigt så vidare de inte förstör för dig.. att skjuta de för nöjes skull är djurplågeri och bara allmänt efterblivet.
Senast redigerad av Sverighiztan 2023-07-03 kl. 15:07.
Citera
2023-07-03, 23:15
Medlem
Västkustskts avatar
Ge fan i fiskmåsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in