Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Nej, nej... allt är inte lika, trodde vi hade sluppit likhetsfeminismen.
Vem är likhetsfeminist? Du?
Citat:
Alla kvinnor har en massa groupies om du vill. Det är inte bara artister.
Någonstans måste du ju förklara t ex varför så många killar elitsatsar jämfört med kvinnor. Det gäller idrott, artisteri och företagande. Det är bara plugget de skiter i, det ger för liten belöning gissar jag.
De flesta kvinnor vill ha barn. För de flesta kvinnor är det svårt att elitsatsa på något överhuvudtaget sen de skaffat barn. För män är det en helt annan femma. Män har ofta någon annan som tar hand om barnen och hemmet så att han kan satsa på sin karriär.
Fram till barnskaffandet tjänar kvinnor och män ungefär lika mycket och är lika långt komna i karriären.
Pratar vi fortfarande om ätstörningar inom elitidrotten?
Citat:
Förutom flatorna då... halva lagen är ju homosexuella i damfotbollen. Och de största stjärnorna är nästan alltid flator.
Homosexualitet är en sån icke fråga för mig. Jag har inte ens reflekterat över fenomenet. De homosexuella kvinnorna i damlandslaget lever kanske kvinnor som stöttar dom och tar huvudansvaret för barn och hem så att den kvinnliga fotbollsstjärnan kan satsa på sin fotbollskarriär OCH SAMTIDIGT
inte behöver välja bort familj och barn. Den kvinnliga fotbollsstjärnan har kanske samma privilegier som den manliga fotbollsstjärnan.
Som Zlatan har sin Helena som offrade hela sin karriär för Zlatan, men som sagt att hon kommer ta upp den igen nu när Zlatan "går i pension". Så får han ta huvudansvaret för barnen och hemmen.
Citat:
Du kan inte bara köra med att det är ingen skillnad när statistiken är som den är.
Förstår inte riktigt vad du är ute efter?