2023-07-30, 14:47
Medlem
GustavAdams avatar
Hittade en artikel om Karlholms bruk i Uppland daterad 2015.
2012 drog IKEA undan mattan för den gamla anrika fabriken och konkursen var ett faktum.
2015 fanns planer på bostadsbyggande på det gamla fabriksområdet men länsstyrelsen ställde krav på marksanering.
Någon som vet hur det har gått med Karlhom?
Citera
2023-07-30, 14:55
Medlem
VoktorDodkas avatar
Har inte varit där men nog har det byggts bostäder på Karlholm Strand allt, dyra bostäder. Förstår inte riktigt vilken målgruppen är som köper så dyra bostäder där, dom är lite för dyra för att vara fritidshus för båtburna stockholmare. Hade jag haft pengar som de husen kostar hade jag köpt ett hus någon annanstans.

Sen är väl bolaget bakom bostäderna en aning suspekt, iofs finns det nog massor med bulvaner som står på diverse av de inblandade företagen. Ett av dom som skulle få betala en massa för sanering skrevs över på en medellös pundare om jag inte minns alldeles galet, det är den nivån det ligger på.
Citera
2023-07-31, 20:36
Medlem
flaess avatar
Jag bor i närheten och har följt projektet sedan starten. Projektet har utvecklats betydligt långsammare än beräknat, hittills har blott ett radhus uppförts, och tre medelstora villor, varav endast en av dessa är bebodd.

Planerna på storskalig företagsetablering är det också si och så med, endast några enstaka småföretag finns för närvarande på det gamla bruksområdet.

Drömmen om "landsbygdens Hammarby Sjöstad" med 2 500 invånare låter vänta på sig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in