2023-07-30, 14:03
Medlem
Det är såhär att jag älskar öl som är besk och stark men min sambo gör verkligen inte det. Jag köpte kylen full med massa olika IPA öl och jag undrar bara ifall det finns något sätt att göra den smaka mindre besk och mer som en ljusare lager. Hittade ingen information på detta därför skapade en tråd. Allt jag skulle kunna tänka mig är ifall man blandar i något sött tex honung så kom gärna med förslag.
Citera
2023-07-30, 14:05
Medlem
MrMadoffs avatar
Varför får inte din sambo dricka ljus lager? Är du en husutrumisshandlare?

Ipa smakar skit för övrigt!
Citera
2023-07-30, 14:05
Medlem
sfrges avatar
Du får nog dricka upp den där ölen själv. Sen får din sambo köpa den sorts öl han eller hon föredrar.
Varför hålla på att blanda?
Citera
2023-07-30, 14:06
Medlem
TheJackets avatar
Blanda med valfri folköl i den stil du tycker om
Citera
2023-07-30, 14:11
Medlem
Livssynslurks avatar
Köp flera sorter.
Gillar din sambo lager så har du nog inga svårigheter att hitta en bra sådan.
Se det som en fördel, du kan ta en IPA som du gillar och din sambo kan ta den variant som faller personen mest i smaken. Låter toppen att ni båda har varsitt förstahandsval, värre om det är samma.
Citera
2023-07-30, 14:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostabil-livslust
Det är såhär att jag älskar öl som är besk och stark men min sambo gör verkligen inte det. Jag köpte kylen full med massa olika IPA öl och jag undrar bara ifall det finns något sätt att göra den smaka mindre besk och mer som en ljusare lager. Hittade ingen information på detta därför skapade en tråd. Allt jag skulle kunna tänka mig är ifall man blandar i något sött tex honung så kom gärna med förslag.
Citron och salt brukar man använda för att dämpa beska i matlagning. Oklart hur det funkar med IPA.
Citera
2023-07-30, 14:14
Moderator
Allaballawallas avatar
Vad som är gott är subjektivt, så oavsett vad du än får för svar är det inte säkert att sambon tycker att "godare" IPA är gott nog.

Om h*n bara dricker ljus lager får du ha din IPA i fred.
Citera
2023-07-30, 14:20
Medlem
Tack för alla svar det var just att systemet är stängt och hade bara ipa i kylen. Får ta en sväng o köpa lättöl till ikväll. Har ni fortfarande tips på hur man kan göra diverse vätskor att smaka mindre beskt kan ni göra ett inlägg.
Citera
2023-07-30, 14:43
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Tack för alla svar det var just att systemet är stängt och hade bara ipa i kylen. Får ta en sväng o köpa lättöl till ikväll. Har ni fortfarande tips på hur man kan göra diverse vätskor att smaka mindre beskt kan ni göra ett inlägg.

Köp då en enklare öl, typ pripps 2,8%, bör funka för att späda. Även om det är ett motvilligt tips då du förstör den fina smaken.
Citera
2023-07-30, 15:27
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Blanda ut ipan med tex apelsin eller annanasjuice så har du skapat en hazy ipa som förhoppningsvis inte är lika bitter och jävlig som vanlig ipa utan ist får en lite sötare fruktton
Citera
2023-07-30, 15:46
Medlem
Citat:
New England IPA är generellt mindre besk. Prova att bjussa frugan på det. Det finns många olika så någon borde funka.
Annars borde Bitburger Pilsner på flaska funka, besk nog för dig och troligen uthärdlig för frugan. Återkoppla gärna hur det gick.
Citera
2023-07-30, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Blanda ut ipan med tex apelsin eller annanasjuice så har du skapat en hazy ipa som förhoppningsvis inte är lika bitter och jävlig som vanlig ipa utan ist får en lite sötare fruktton
Juice i ölen? Fy fan vad äckligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in