Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 13:21
Medlem
vittbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vad gör de som är så hemskt då?
Finns inte de grupper i samhället som är i större behov av hjälp och vård?
(Än muslimerna som jag förstår du vill hjälpa på detta vis)

Som alkoholister och andra missbrukare..

Jag tror muslimer kan hjälpa många missbrukare komma på bättre tankar..

Vill du kasta ut gamers och sånt från landet? Elsparkcykelåkarna då?

De som startar såna företag som hyr ut elsparkcyklar. Vilken religion tillhör de? Hata på dem istället.

Lätt att välja ut stackars oskyldiga muslimer att trakassera.

Stackars oskyldiga muslimer... säg det till alla hundratals miljoner människor som mördats i profeten Muhammeds namn, lever under förtryck och sett sina vänner föras bort för att avrättas för att de studerade oå universitetet och klädde sig modernt. Säg "stackars oskyldiga muslimer" till mina föräldrar som flydde från Iran. De kan aldrig återvända för de kommer att avrättas så fort de landat i Teheran medan andra "flyktingar" som "flytt från förtryck" åker hem på betald semester av oss. Usch, fy fan vad sjukt Ni har ställt till Sverige.

Milt sagt - Naiva Sverige har inte riktigt fattat att islam är lika med djävulen. Jag är ateist och tror inte på låtsaskompisar och helvetet, men jag använder ett uttryck som alla kan fatta.
Citera
2023-07-30, 13:21
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, förr eller senare. Snart är muslimer i majoritet i de flesta europeiska länder.
De behöver inte vara i majoritet för att få igenom sin vilja. En majoritet av svenska kvinnor vill exempelvis förbjuda koranbränningar.
Citera
2023-07-30, 13:22
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vad gör de som är så hemskt då?
Haha, är du född igår?
https://www.thereligionofpeace.com/
Citera
2023-07-30, 13:26
Medlem
Raccoon0834s avatar
Halva Sverige drygt ser fortfarande meningen med yttrandefrihet och äganderätt (om man nu ska lita på statistik från SVT, vilket många här nog inte gör för uppenbara anledningar).

Vad spelar det för roll om 30 moskéer vill att det ska förbjudas när 5-6 miljoner människor inte kommer hålla med dem. De får rätta sig i ledet och lära sig leva i väst, annars kan de åka tillbaka var de kom ifrån.
Citera
2023-07-30, 13:28
Medlem
GrillTeknikers avatar
Någon som vet vilken den 31:a moskén är, den som inte vill förbjuda varken koranbränningar eller andra kränkningar?

"Samtliga moskéer var samstämmiga i sina svar, förutom en moské som stack ut.

Företrädaren svarade att man inte vill se förbud varken mot koranbränningar eller mot andra handlingar som skändar, provocerar eller förolämpar islam och muslimers symboler och heliga värderingar.

En åsikt som företrädaren utvecklade och uppgav att ”jag känner mig ganska ensam om mina uppfattningar och det finns personer runtomkring mig som undrar om jag är riktigt klok”. "

https://www.expressen.se/nyheter/30-svenska-moskeer-vill-se-forbud-mot-krankningar-mot-islam/
Citera
2023-07-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är kränkande mot deras religion och vi har religions frihet i Sverige så de har rätt i sitt uttalande. Du bara hetsar nu och letar dig längre in i ett förvirrat framtids scenario som föga har med verkligheten att skaffa. Det bara destabiliserar Sverige och sänker vårat anseende i utlandet.

Jag får väl kränka och hetsa mot vilken religion jag vill?
Vi har även frihet MOT religion, ingen ska kunna tvinga på mig en religion eller att leva efter en religion, om islam tar över Sverige så måste vi ALLA leva efter deras religion!

Muslimer och islam har inget i västvärlden att göra!

Du som verkar älska islam kan ju gärna få flytta till ett muslimskt land och ta med dig alla muslimer dit, så kan ni leva lyckligt i alla era dagar och låta oss som vill ha Sverige kvar vara!
Citera
2023-07-30, 13:31
Medlem
Gillar de inte läget är det väl bara att flytta härifrån? Dessa muslimer är som gräshoppor, när de har förrött ett område drar de vidare till nästa, de tycks vara oförmögna att se sambandet mellan deras värdelösa kultur och tillståndet i länderna där de härjar.
Citera
2023-07-30, 13:36
Avslutad
Ett samhälle som inte tillåter bränning av heliga skrifter är helt ok, och förekommer i många länder.

Men ett land som först tillåter det men sedan inskränker sin egen yttrandefrihet och knäböjer för islam är ett sluttande plan och en mycket farlig utveckling.

Vi ska inte låta dysfunktionella länder och demokratiskt inskränkande religioner läxa upp oss i yttrandefrihet och demokrati.

Det tog oss hundratals år att komma dit vi är idag. Det är en skam att vi ens debatterar frågan.
Citera
2023-07-30, 13:39
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Kommer moskéerna få sin vilja?

30 svenska moskéer vill se ett förbud mot koranbränning, men också mot andra kränkningar
mot religionens heliga värderingar och symboler. Det visar en undersökning gjord av sajten Doku.
– Vi ville undersöka om det endast handlar om Koranen eller
kränkningar i stort, säger journalisten Sofie Löwenmark.

https://www.expressen.se/nyheter/30-svenska-moskeer-vill-se-forbud-mot-krankningar-mot-islam/

Svenska moskéer vill ha ett totalt kränkningsförbud
https://doku.nu/2023/07/29/svenska-moskeer-vill-ha-ett-totalt-krankningsforbud/
Muslimerna kan ju börja med att sluta kränka oss svenskar genom att sluta bidragsfuska och sluta med kriminaliteten och i stället utbilda sig på riktigt så att de blir anställningsbara.
Dessutom ska allt ekonomiskt bistånd från de svenska skattebetalarna till de muslimska föreningarna tas bort.
Citera
2023-07-30, 13:42
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Kommer moskéerna få sin vilja?

30 svenska moskéer vill se ett förbud mot koranbränning, men också mot andra kränkningar
mot religionens heliga värderingar och symboler. Det visar en undersökning gjord av sajten Doku.
– Vi ville undersöka om det endast handlar om Koranen eller
kränkningar i stort, säger journalisten Sofie Löwenmark.

Svenska moskéer vill ha ett totalt kränkningsförbud
https://doku.nu/2023/07/29/svenska-moskeer-vill-ha-ett-totalt-krankningsforbud/
De kan få det, om de slutar böja sig åt den svarta stenen och erkänner Jesus som Herre. I annat fall är det alla kristnas plikt att med munnen bekämpa den svarta stensjukdomen. Eller som de fanatiska, skulle säga, kränka. Stenen klarar helt enkelt inte kritik.
Citera
2023-07-30, 13:46
Medlem
shaktas avatar
"Svenska" Moskéer ?

Är inget Svenskt alls med dem.

Men visst, om 30 moskéer vill se slut på kräkningar kan vi kräva detsamma från Islam. Sluta våldta, råna, misshandla, döda och vad fasiken de håller på med. Så stödjer jag definitivt det. Inte för att det kommer hända dock.
Citera
2023-07-30, 13:47
Medlem
Cameltotems avatar
Hört lite Vänster typer säga de är hets mot folkgrupp då muslimer är en folkgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in