2023-08-07, 20:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Tack och lov att soc tog sitt ansvar och placerade honom på ett Hvb-hem. En 12-åring som begår sexuella övergrepp på yngre barn, verkar ha ett sexuellt gränslöst beteende och med en mamma som inte förstår svenska språket (och därför t ex inte kan se och läsa vad han skriver) och som inte tycker att sonen har några problem, det är ett självklart fall för omhändertagande av soc. Tack och lov att Lex Luna nu finns och myndigheter kan informera varandra, så att risken för ett nytt övergrepp som i fallet Luna kan minskas! Denna pojke, hans situation och hans beteende var skrämmande likt pojken i Luna-fallet! Är det något som kommer från vissa länder?
Han kan ju vara äldre än 14 år, som han i Lunafallet visade sig vara
Citera
2023-08-07, 20:22
Medlem
Någon som vet vilket hvb hem han satt på? Får jag reda på vad det heter kan jag luska fram mer info!
Citera
2023-08-07, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Cirkulerar rykten om att ett gäng yngre grabbar stulit något av stort värde som tillhör Räven/Rävens underställda.

Lägger ingen värdering i hur trovärdigt det är men låter troligt att det har en koppling till detta om det stämmer.

Tydligen är dom väldigt angelägna att få tilbaka de...

Precis samma rykte har jag hört.

Men denna Mono var ej med på baxet, bara fel tid och sällskap.

Den andra ska vara en varning, vad som händer om man krigar med fel räv.
Citera
2023-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Brukar Missing people skriva så där? Sista meningen, att de inte gör skillnad på människor som de letar efter? Killen är ju uppenbarligen misstänkt för mord.

Dom brukar skriva så.
Sen vet jag inte vart du fått "uppenbarligen misstänkt för mord" ifrån?
Det jag läst att det kanske är så, eller så är han oxå mördad.
OM det ens är den här som drog samtidigt som "Momo".
Citera
2023-08-07, 20:26
Medlem
enl uppgifter är den efterlyste Layth från Irak och hans familj ska bo där, han ska ha blivit hitskickad som flykting barn. Därför det tagit tid att efterlysa honom via missing people säkert, familjen nere i irak har nog inte koll på deras fb sida.

Oklart om han var kriminell, verkar bott på boende i många år sedan han kom som flykting.

Cirkulerar som sagt rykten om att ett gäng snorisar stulit något från Räven/rävens allierade, som är värt mycket pengar och det ryktas att folk från andra städer är i nyköping och jagar efter det som blivit stulet.

Detta kommer från två oberoende källor som bor i Nyköping.
Jag själv bor inte där men bodde där en kortare period tidigare så känner lite folk fortfarande men inte direkt i dessa grabbars ålder....
Senast redigerad av Bigmike90 2023-08-07 kl. 20:32.
Citera
2023-08-07, 20:46
Medlem
versalers avatar
https://www.hvbguiden.se/hvb-ovriga-...get-hvb-ab/325

Under inriktning :
Inlärningsvårigheter
Sexuella övergrepp
Övergreppsspecifik

Gissar på att detta är hvb-hemmet?

Alternativt , https://www.humana.se/individ-och-fa...ing/alma-gard/
Senast redigerad av versaler 2023-08-07 kl. 20:48.
Citera
2023-08-07, 21:05
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Fast finns undantag, min grabb är 14 placerad på hvb sedan 6 månader, han röker inte, dricker inte, knarkar inte, är inte kriminell och har inga diagnoser, utan är placerad enbart på grund av brister hos oss föräldrar enligt socialtjänsten, förhoppningsvis på väg hem snart, för ibland agerar kommunen och soc helt galet....är ju som gjort att dra in honom i problem som inte finns

Då är din son undantaget som gör regeln, och denna, död i skogen-kille, uppenbarligen inte guds bästa barn.
Citera
2023-08-07, 21:25
Medlem
Den här andre killen som missing people lagt ut "sågs senast 27 juli".

Momo "sågs senast 23 juli", men pratade väl med sin mamma 24 juli, sen var mobilen avstängd den 25 juli?

"Helgen innan försvinnandet var pojken på besök hos sin familj i Nässjö, där han egentligen också är hemmahörande. På söndagen åkte han tillbaka till det HVB-hem utanför Nyköping där han var placerad.

Dagen efter pratade han och hans mamma i telefon, men på tisdagen när mamman ringde igen svarade han inte.

– Inga signaler gick fram, säger mamman till SVT Nyheter och beskriver sonen som ”sin bästa vän”. "

https://www.expressen.se/nyheter/mam...min-basta-van/
Citera
2023-08-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
https://forumfiles.com/LfQ8bd75zf/LVU_dom_MS_pdf
LVU-domen

Ett citat ur domen länkad ovan, 5764-21, s.2-3

Citat:
VAD PARTERNA ANFÖR
Nämnden

Mohamed Suleiman blev aktuell för nämnden under sommaren 2021 efter en orosanmälan från polisen på grund av att Mohamed var misstänkt för brott. Eftersom han var under tolv år när brottet begicks inleddes ingen polisutredning.

I orosanmälan framkommer det uppgifter om att han utsatt en mycket ung flicka för övergrepp genom sociala medier. I samband med detta ska han hotat såväl flickan som dennes föräldrar. Mohamed bedöms ha en sexuell beteendeproblematik. Även uppgifter från skola visar att Mohamed har ett problematiskt förhållningssätt till sex och att han verbalt och skriftligen betett sig olämpligt gentemot såväl lärare som elever.
Citera
2023-08-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Då är din son undantaget som gör regeln, och denna, död i skogen-kille, uppenbarligen inte guds bästa barn.
Så kan det vara, har ingen aning om vad anledningen till att denna kille var på hvb, det har kommit och gått ganska många på grabbens hvb, dom flesta är ganska skadade på ett eller annat vis, det är faktiskt så att till och med personalen tycker han är felplacerad när man pratat med dom, men soc bestämmer ju tyvärr
Citera
2023-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Den här andre killen som missing people lagt ut "sågs senast 27 juli".

Momo "sågs senast 23 juli", men pratade väl med sin mamma 24 juli, sen var mobilen avstängd den 25 juli?

"Helgen innan försvinnandet var pojken på besök hos sin familj i Nässjö, där han egentligen också är hemmahörande. På söndagen åkte han tillbaka till det HVB-hem utanför Nyköping där han var placerad.

Dagen efter pratade han och hans mamma i telefon, men på tisdagen när mamman ringde igen svarade han inte.

– Inga signaler gick fram, säger mamman till SVT Nyheter och beskriver sonen som ”sin bästa vän”. "

https://www.expressen.se/nyheter/mam...min-basta-van/

Då är det nog inte sammankopplat.
Men lite märkligt med en tredje yngre grabb lyst från Nyköping.
Citera
2023-08-07, 22:06
Medlem
Om det nu stämmer att pojkarna blev kidnappade och torterade/mördade tackar nog GM:s HVB hemmets slapphet, känns som dom lät det gå alldeles för lång tid innan man slog på stora trumman, om man ska lita på mammans ord.

För att polisen ska kunna lösa sånna här brott är dom första timmarna/dagarna otroligt viktiga att säkra spår, GM hade verkligen försprång här så detta lär förbli olöst, undra om dom nånsin ens hittar Layths kropp.

Är ju dock inte uteslutet att Layth mördade Momo.
Dock osannolikt i mina ögon, en 14 årig ensamkommande flyktingbarn (som varit relativt begränsad i livet pga. ålder och HVB boende) lyckas hålla sig borta från polisen så här länge känns inte direkt rimligt, om han nu är misstänkt för mord.
Senast redigerad av Bigmike90 2023-08-07 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in