2023-07-29, 14:51
Medlem
Spinner vidare på skådespelarna, nu från grannlandet Danmark.
Tycker den danske bästa skådespelaren är Mads Mikkelsen all time high.

Vem tycker ni är den bästa?

(FB) Den bästa brittiske skådespelaren genom alla tider?
Citera
2023-07-29, 14:55
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Vem tycker ni är den bästa?

Mads är ju bra, och ”GoT-Mads” är också bra. Men bäst är…

Citera
2023-07-29, 14:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Ulrich Thomsen är bra också. Liksom Mads. Det bästa med just danska skådespelare är att de är förbannat bra på engelska. Man fattar inte att de egentligen är danskar. Men det kanske är något med språkörat vi svenskar har. Att vi märker det inte men vi märker på direkten om en svensk försöker spela något annat.
Citera
2023-07-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Mads är ju bra, och ”GoT-Mads” är också bra. Men bäst är…

Ska väl tillägga Viggo Mortensen ligger på samma plats som Mads, Viggo har många sköna roller.
Vem minns inte master chief i G.I. Jane
Citera
2023-07-29, 15:08
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Ska väl tillägga Viggo Mortensen ligger på samma plats som Mads, Viggo har många sköna roller.
Vem minns inte master chief i G.I. Jane

Ja, för tusan!

Jag såg om The Road häromdagen och tänkte ofta att ”den här filmen skulle suga Lars Ulrich cirkelskägg om det inte vore för just Viggo”.

Viggo är bäst..?
Citera
2023-07-29, 15:09
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ulrich Thomsen är bra också. Liksom Mads. Det bästa med just danska skådespelare är att de är förbannat bra på engelska. Man fattar inte att de egentligen är danskar. Men det kanske är något med språkörat vi svenskar har. Att vi märker det inte men vi märker på direkten om en svensk försöker spela något annat.

Intressant spaning, det där med engelskan!

Så sant
Citera
2023-07-29, 15:14
Medlem
Ole Söltoft. Jepp, så gammal är jag.
Citera
2023-07-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ja, för tusan!

Jag såg om The Road häromdagen och tänkte ofta att ”den här filmen skulle suga Lars Ulrich cirkelskägg om det inte vore för just Viggo”.

Viggo är bäst..?

Viggo är grym och levererar, undra om vilken är bäst egentligen, Mads eller Viggo? Intressant

Tycker danskarna lyckats bra med ensamblen av skådespelare som levererats genom åren, tyvärr lite bättre ibland än svenska, danska kriminalserierna är helt ok, nu är man väl lite less på svenskarna, därför man sneglar över gränserna ibland.
Citera
2023-07-29, 15:18
Medlem
Asta Nielsen, så gammal är jag)))
Citera
2023-07-29, 15:40
Medlem
snooper123s avatar
Mads Mikkelsen
Citera
2023-07-29, 15:53
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Asta Nielsen, så gammal är jag)))

Hur gammal är Asta då? Man eller kvinna? Finns hen på färgfoto? Har hen repliker eller är Asta rent av tillverkare av såna där gammaldags projektorer/snurrande lampskärmar med figursydda hål i?
Citera
2023-07-29, 20:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
Dirch Passer!

Nej det är ett skämt. Dirch är det yttersta beviset på att danskar helt saknar humor. Inte övertygad än, titta på Clovn.

Jag kan inte mycket om danska skådespelare men visst är Mads bra. Men så har han ju bott i Göteborg också. Utan åren i Götet hade han varit sämre.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-07-29 kl. 20:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in