Citat:
Ursprungligen postat av
Apfyllan
Skulle du vilja utveckla hur tankarna låter?
För mig så säger vissa tankar att jag inte förtjänar att leva, andra att det inte är lönt att leva. Är nyfiken på hur det låter oss andra.
Det är så otroligt svårt att förklara. De tankarna du beskriver är exakt så som det har låtit tidigare. Det fanns en desperation och en frustration över mina val de senaste 10 åren och en vag längtan till förändring - som dessvärre inte sällan varit för överväldigande och som lett till ännu mer självhat och minst sagt destruktiva perioder.
I dagsläget är dessa tankar fortfarande uttalade i mitt huvud - jag vill dö då jag inte kan leva."pundarjävel, patetiska fitta, häng dig för allas skull etc"
Spenderat min ungdom (15-33) i djupa depressioner och har med goda förutsättningar och älskande familj.
Nu är dessa tankar ofta "tysta", det kommer nästan som en insikt om att det är totalt omöjligt att förändra situationen. Att besulutet redan är taget, att självmord är oundvikligt och dessutom ofta känslan av att leva på lånad tid.
Existerar. Inte mer inte mindre. Viljan har försvunnit och i mina djupa depressioner börjar bli riktigt obehagliga.
Ett rörigt svar på en enkel fråga.
Kan försöka utveckla ytterligare.