2023-07-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Nej, et funkade inte. VIlks fick leva med livvaktsskydd livet ut. Imamer driver som regel på aggressionerna, så istället för att söka dialog med dem så bör vi se till att moskéerna får svårt att drivas då vi drar in på deras skattestöd. Vi är ett nordiskt kristet land, vi har inga skäl att föra dialog med muslimer.

Som jag skrev: läget lugnade ner sig för Sveriges del, men inte för Vilks.
Citera
2023-07-30, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Generellt så är inte att bränna saker man äger en våldshandling. Idioternas reaktioner som riktas mot personer är det däremot. De flesta imamer som kommit till tals verkar förespråka olika typer av blasfemiagar. Även de imamer som de flesta muslimer verkar se som avfällingar. Ingen av dessa bör inte någon statsman i västvärlden lyssna på. Man bör få elda koranen och sänka krucifix i piss i den mån man finner det önskvärt i ett fritt samhälle. Men det är väldigt kul/skrämmande att de konservativa är de nya liberala och att Ekeroth är förnuftets röst i frågan!

Att elda upp tex. koranen offentligt är en våldshandling, jo. Och de muslimer och kriminella som har löpt amok pga. av detta gör också våldshandlingar. Det hela blir alltså en hat-aktion från båda sidor. Och nu är tyvärr Sverige hatat ute i den muslimska världen och vi riskerar att få terrordåd här... Vad säger man: våld föder våld.

Yttrandefrihet för min del är att man får yppa sin åsikt, hur obekväm den än må vara. Att man får vara kritisk både mot religioner/politiker osv. Att man får demonstrera och framföra sina åsikter, hur obekväm än dessa åsikter är och dessutom genomföra en sådan demonstration med polisbeskydd! Att få skriva sina åsikter osv. Att få rita en rondellhund föreställandes lite vad som helst. Det är yttrandefrihet för min del.

Att bränna upp något, är snarare en våldsam manifestation och ett sätt att visa sitt hat mot något. Snarare än att yppa en åsikt. "Ja, vi vet Rasmus att du hatar islam. Ja, Momika, vi vet att du hatar islam och ni har säkert era syften till detta. Men för i helvete, demonstrera som vanligt folk kring detta, skriv böcker om det, skandera ut vad ni tycker om saken. Men låt bli att bränna koran, vilket snarare är en våldshandling och därmed leder till mot-våldshandlingar, inte bara mot er utan kan drabba vem som helst."

Börjar jag bränna BMW-bilar, för att jag kanske hatar dessa bilar och deras snorkiga ägare som alltid ska försöka få företräde i trafiken. Tror du en sådan manifestation skulle godkännas? Tror du att jag hade fått polisbeskydd när jag står och eldar upp stora feta bilar offentligt på ett torg? Nej, jag har inget emot BMW etc. Men det var ett exempel.

För mig utnyttjar/missbrukar man vår fina yttrandefrihet genom att elda upp saker. Det är en våldshandling och har föga med yttrandefrihet att göra. Detsamma när kvinnor eldade sina bhar eller när Gudrun eldade upp pengar.

Topic: Att kvinnor skulle vara så värst "mesiga" vetifan. Det är väl skillnad på kvinnor och kvinnor. Kvinnor är inte exakta kopior av varandra. Det borde Ekeroth veta om, kan man tycka.
Ekeroth och hans parti får väl införa bra politik när det kommer till välfärdsfrågor. Så kommer fler kvinnor rösta på SD. Garanterat.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-07-30 kl. 08:08.
Citera
2023-07-30, 10:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att elda upp tex. koranen offentligt är en våldshandling, jo. Och de muslimer och kriminella som har löpt amok pga. av detta gör också våldshandlingar. Det hela blir alltså en hat-aktion från båda sidor. Och nu är tyvärr Sverige hatat ute i den muslimska världen och vi riskerar att få terrordåd här... Vad säger man: våld föder våld.

Yttrandefrihet för min del är att man får yppa sin åsikt, hur obekväm den än må vara. Att man får vara kritisk både mot religioner/politiker osv. Att man får demonstrera och framföra sina åsikter, hur obekväm än dessa åsikter är och dessutom genomföra en sådan demonstration med polisbeskydd! Att få skriva sina åsikter osv. Att få rita en rondellhund föreställandes lite vad som helst. Det är yttrandefrihet för min del.

Att bränna upp något, är snarare en våldsam manifestation och ett sätt att visa sitt hat mot något. Snarare än att yppa en åsikt. "Ja, vi vet Rasmus att du hatar islam. Ja, Momika, vi vet att du hatar islam och ni har säkert era syften till detta. Men för i helvete, demonstrera som vanligt folk kring detta, skriv böcker om det, skandera ut vad ni tycker om saken. Men låt bli att bränna koran, vilket snarare är en våldshandling och därmed leder till mot-våldshandlingar, inte bara mot er utan kan drabba vem som helst."

Börjar jag bränna BMW-bilar, för att jag kanske hatar dessa bilar och deras snorkiga ägare som alltid ska försöka få företräde i trafiken. Tror du en sådan manifestation skulle godkännas? Tror du att jag hade fått polisbeskydd när jag står och eldar upp stora feta bilar offentligt på ett torg? Nej, jag har inget emot BMW etc. Men det var ett exempel.

För mig utnyttjar/missbrukar man vår fina yttrandefrihet genom att elda upp saker. Det är en våldshandling och har föga med yttrandefrihet att göra. Detsamma när kvinnor eldade sina bhar eller när Gudrun eldade upp pengar.

Topic: Att kvinnor skulle vara så värst "mesiga" vetifan. Det är väl skillnad på kvinnor och kvinnor. Kvinnor är inte exakta kopior av varandra. Det borde Ekeroth veta om, kan man tycka.
Ekeroth och hans parti får väl införa bra politik när det kommer till välfärdsfrågor. Så kommer fler kvinnor rösta på SD. Garanterat.

Att elda upp något/en symbol: En koran, en bibel, en bh eller pengar som man själv äger är inte en våldshandling. Utan det är vad du skriver, en manifestation. Må vara en provokativ sådan som många blir sura över. Men det är ytterst provokativa manifestationer som yttrandefriheten ska skydda. Det är nog denna liberala hållning som Ekeroth försöker lyfta fram. Men det är synd att han börjar svamla om kvinnor.
Citera
2023-07-30, 11:49
Terrorister ska dödas.

Det finns inget mer att diskutera.

Tomatkungen verkar vara en apologet för människor som dödar barn och dessutom marxist.

Hoppas Säpo har snorkoll på tråden.

Ge snuten fria tyglar nästa upplopp.

Eller ännu bättre, ge oss andra frikort att försvara vårt sätt att leva.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-07-30 kl. 11:53.
Citera
2023-07-30, 13:29
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Kvinnor (och män, för det är rätt många män som röstar rött) röstar rött för välfärden.
Det är de gröna partierna som är blödiga när det kommer till invandring och som vill rädda flyktingar. Dessa partier har dock inte många röster, men har ungefär lika många kvinnliga som manliga röstare.

De kvinnor som röstar för invandring, gör det för att främst skydda barn och kvinnor. De har sett barn som far illa i krig och vill rädda dessa. De vet att kvinnor far illa i krig och vill rädda dessa. Så är det med den saken. Tyvärr kommer det även "på köpet" våldsbenägna män in i landet... Dessa vill givetvis inte kvinnorna ha hit.

Tyvärr för de naiva och korkade fruntimrena är majoriteten av blatte-invandrarna inte kvinnor och barn, utan just vuxna män. Jag håller med Ekeroth i sak. Svenskar i gemen är fruktansvärt konflikträdda och mjäkiga. Kvinnor är rent generellt inga ledare, utan följer som döda fiskar med strömmen. De lyder alltid den som för tillfället är starkast. Det är en del av deras natur och inte mycket att göra åt. Det är upp till männen att sluta upp med att vara mesar och börja ställa saker till rätta. När saker och ting sedan börjar falla på plats kommer kvinnorna att rätta in sig i ledet.
Citera
2023-07-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Terrorister ska dödas.

Det finns inget mer att diskutera.

Tomatkungen verkar vara en apologet för människor som dödar barn och dessutom marxist.

Hoppas Säpo har snorkoll på tråden.

Ge snuten fria tyglar nästa upplopp.

Eller ännu bättre, ge oss andra frikort att försvara vårt sätt att leva.

Nej, för fan. Jag är humanist. Jag är helt emot mord på människor. I övrigt är jag ateist.

Detta brännande kan tyvärr leda till terrorbrott, eldandet kan i sin förlängning alltså leda till mord på människor vilket jag alltså är mot.

Och jag är mot brännande rent generellt. Det vidrigaste brännandet var dock när Gudrun brände pengar. Pengar som skulle kunnat användas till välgörande ändamål. Även brännandet av bhar var illa, då dessa kunde ha givits till bättre behövande. Och brännandet av böcker, det skrivna ordet gillar jag heller inte. Det är en våldsam manifestation att bränna saker. för min del kan man gott förbjuda offentligt brännandet av saker. Detta skulle vara bra, slipper man se ett införande av blasfemilagar åter. Men får ändå väck tex. koranbränningar etc.

Topic: kvinnor är knappast mesiga. Ekeroth borde se på den politiska vilden Amineh. Hon har stått upp mot hedersförtryck bra länge nu och tom. stått upp mot sina forna partikollegor. Ekeroth får lov att backa på punkten om "mesiga kvinnor" och börja inse att det är SDs sned-högerpolitik som gör att endast 16% kvinnor röstade på dem 2022. Fler hade det blivit om SD förde lite mer välfärdspolitik.
Citera
2023-07-30, 13:40
Citat:
Nej, för fan. Jag är humanist. Jag är helt emot mord på människor. I övrigt är jag ateist.

Detta brännande kan tyvärr leda till terrorbrott, eldandet kan i sin förlängning alltså leda till mord på människor vilket jag alltså är mot.

Och jag är mot brännande rent generellt. Det vidrigaste brännandet var dock när Gudrun brände pengar. Pengar som skulle kunnat användas till välgörande ändamål. Även brännandet av bhar var illa, då dessa kunde ha givits till bättre behövande. Och brännandet av böcker, det skrivna ordet gillar jag heller inte. Det är en våldsam manifestation att bränna saker. för min del kan man gott förbjuda offentligt brännandet av saker. Detta skulle vara bra, slipper man se ett införande av blasfemilagar åter. Men får ändå väck tex. koranbränningar etc.

Topic: kvinnor är knappast mesiga. Ekeroth borde se på den politiska vilden Amineh. Hon har stått upp mot hedersförtryck bra länge nu och tom. stått upp mot sina forna partikollegor. Ekeroth får lov att backa på punkten om "mesiga kvinnor" och börja inse att det är SDs sned-högerpolitik som gör att endast 16% kvinnor röstade på dem 2022. Fler hade det blivit om SD förde lite mer välfärdspolitik.

Kakabaveh är en terrorist som förhandlat fram att socialdemokraterna ska fördjupa sitt arbete med att stötta kommunister i sin kamp mot turkiska staten i utbyte mot regeringsmakt.

Varför hon går lös är ett mystikum.
Citera
2023-07-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Tyvärr för de naiva och korkade fruntimrena är majoriteten av blatte-invandrarna inte kvinnor och barn, utan just vuxna män. Jag håller med Ekeroth i sak. Svenskar i gemen är fruktansvärt konflikträdda och mjäkiga. Kvinnor är rent generellt inga ledare, utan följer som döda fiskar med strömmen. De lyder alltid den som för tillfället är starkast. Det är en del av deras natur och inte mycket att göra åt. Det är upp till männen att sluta upp med att vara mesar och börja ställa saker till rätta. När saker och ting sedan börjar falla på plats kommer kvinnorna att rätta in sig i ledet.

Då borde du och Ekeroth ta en titt på den politiska vilden Amineh. Knappast mesig kvinna som följer strömmen, hon har stått upp mot hedersförtryck och även stått emot sina forna kollegor. Eller så får du och Ekeroth se på Irans kvinnor. Knappast mesiga kvinnor som följer strömmen. De riskerar livet för att kvinnor ska få bli fria.

Kvinnor är inga mesar, däremot har många kvinnor en hel skopa empatisk förmåga vilket kan göra att det tar längre tid för kvinnor att få nog. Men nr kvinnor har fått nog, då jävlar är de inga mesar inte!
Citera
2023-07-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ja, de både vill och har begränsat den sedan 2016.
Två veckor efter valet sa sossarna att vi har nog plats för fler flyktingar och öppnade dörrarna igen, trots att man gått i val med löfte om att stoppa flyktinginvandringen.
Citera
2023-07-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Kakabaveh är en terrorist som förhandlat fram att socialdemokraterna ska fördjupa sitt arbete med att stötta kommunister i sin kamp mot turkiska staten i utbyte mot regeringsmakt.

Varför hon går lös är ett mystikum.

Källa på det, tack.

Hon står upp mot hedersförtryck. Och har gjort detta länge.
Citera
2023-07-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Två veckor efter valet sa sossarna att vi har nog plats för fler flyktingar och öppnade dörrarna igen, trots att man gått i val med löfte om att stoppa flyktinginvandringen.

Vilket val menar du?
Citera
2023-07-30, 13:43
Medlem
Ni män skyller allt på kvinnorna och glömmer bort att det är ert eget kön som begår alla brott.

Lite som när män pratar om hur en bra kvinna ska vara utan att låtsas om att problemet i världen är män. Att en kvinnas sexualitet inte alls är särskilt klandervärd i jämförelse mot män som våldtar barn, djur, lik och allt annat de kan komma på.

Börja diskutera vad som är fel på er män istället för att alltid låtsas att det har något med oss kvinnor att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in