Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Generellt så är inte att bränna saker man äger en våldshandling. Idioternas reaktioner som riktas mot personer är det däremot. De flesta imamer som kommit till tals verkar förespråka olika typer av blasfemiagar. Även de imamer som de flesta muslimer verkar se som avfällingar. Ingen av dessa bör inte någon statsman i västvärlden lyssna på. Man bör få elda koranen och sänka krucifix i piss i den mån man finner det önskvärt i ett fritt samhälle. Men det är väldigt kul/skrämmande att de konservativa är de nya liberala och att Ekeroth är förnuftets röst i frågan!
Att elda upp tex. koranen
offentligt är en våldshandling, jo. Och de muslimer och kriminella som har löpt amok pga. av detta gör också våldshandlingar. Det hela blir alltså en hat-aktion från båda sidor. Och nu är tyvärr Sverige hatat ute i den muslimska världen och vi riskerar att få terrordåd här... Vad säger man: våld föder våld.
Yttrandefrihet för min del är att man får yppa sin åsikt, hur obekväm den än må vara. Att man får vara kritisk både mot religioner/politiker osv. Att man får demonstrera och framföra sina åsikter, hur obekväm än dessa åsikter är och dessutom genomföra en sådan demonstration med polisbeskydd! Att få skriva sina åsikter osv. Att få rita en rondellhund föreställandes lite vad som helst.
Det är yttrandefrihet för min del.
Att bränna upp något, är snarare en våldsam manifestation och ett sätt att visa sitt hat mot något. Snarare än att yppa en åsikt. "Ja, vi vet Rasmus att du hatar islam. Ja, Momika, vi vet att du hatar islam och ni har säkert era syften till detta.
Men för i helvete, demonstrera som vanligt folk kring detta, skriv böcker om det, skandera ut vad ni tycker om saken. Men låt bli att bränna koran, vilket snarare är en våldshandling och därmed leder till mot-våldshandlingar, inte bara mot er utan kan drabba vem som helst."
Börjar jag bränna BMW-bilar, för att jag kanske hatar dessa bilar och deras snorkiga ägare som alltid ska försöka få företräde i trafiken. Tror du en sådan manifestation skulle godkännas? Tror du att jag hade fått polisbeskydd när jag står och eldar upp stora feta bilar offentligt på ett torg? Nej, jag har inget emot BMW etc. Men det var ett exempel.
För mig utnyttjar/missbrukar man vår fina yttrandefrihet genom att elda upp saker. Det är en våldshandling och har föga med yttrandefrihet att göra. Detsamma när kvinnor eldade sina bhar eller när Gudrun eldade upp pengar.
Topic: Att kvinnor skulle vara så värst "mesiga" vetifan. Det är väl skillnad på kvinnor och kvinnor. Kvinnor är inte exakta kopior av varandra. Det borde Ekeroth veta om, kan man tycka.
Ekeroth och hans parti får väl införa bra politik när det kommer till välfärdsfrågor. Så kommer fler kvinnor rösta på SD. Garanterat.