2023-07-27, 12:24
Avslutad
Lyssnade på två fd ateister i olika youtube-klipp där de berättade hur de hamnade i helvetet under en nära döden upplevelse. Jag noterade att det finns många likheter i deras upplevelser. tex de båda berättade hur de kände till allt om syndare som var där bara de tittade på dem, de kände till varje detalj om deras livshistoria, synder, etc.

https://youtu.be/hnlWMrVODbk?t=636
https://youtu.be/kkncKxj83yA?t=503

De blir väldigt känslosamma när de pratar om sina NDU så det finns ingen anledning att tro de ljuger. Antingen ägde deras upplevelser faktiskt rum utanför kroppen eller så var de bara hallucinationer.

Så jag har en fråga till er som är bibelkunniga, står det något i bibeln om att syndare hängs ut efter döden? Jag tänkte att dessa män kanske råkade höra talas om det innan de fick sin NDU tex när de var barn och minnet satte kvar i hjärnan. Det skulle kunna förklara varför de hade ganska liknande upplevelser.

Fast när jag googlade det så hittade jag inget om det.
Senast redigerad av Inst3506 2023-07-27 kl. 12:27.
Citera
2023-07-27, 13:05
Medlem
En annan förklaring skulle kunna vara att när vi dör och systemet "stänger ned" så gör den det på samma sätt hos alla. detta skulle kunna förklara att så många upplever likande saker.
Citera
2023-07-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
En annan förklaring skulle kunna vara att när vi dör och systemet "stänger ned" så gör den det på samma sätt hos alla. detta skulle kunna förklara att så många upplever likande saker.
Jesus sa om Lasarus att han sov när han hade dött. Så att dö är som att somna. Men sen blir det inga drömmar eller liknande, för du är död. Alla NDU är bedrägerier.
Citera
2023-07-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jesus sa om Lasarus att han sov när han hade dött. Så att dö är som att somna. Men sen blir det inga drömmar eller liknande, för du är död. Alla NDU är bedrägerier.
Det behöver inte vara bedrägerier. Man har skapat "nära döden uppleveser" i labratorium med en pryl som kallas The God Helmet.
Så klart är det inte gud eller djävulen, men det är troligt att folk kan uppleva saker när de är på väg att dö.
Citera
2023-07-27, 14:07
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara bedrägerier. Man har skapat "nära döden uppleveser" i labratorium med en pryl som kallas The God Helmet.
Så klart är det inte gud eller djävulen, men det är troligt att folk kan uppleva saker när de är på väg att dö.
Hallucinationer.
Citera
2023-07-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Hallucinationer.
Ja, i princip.
Citera
2023-07-27, 15:06
Avslutad
Citat:

Hur vet man att The God Helmet inte gjorde försökspersonerna mer mottagliga för övernaturliga fenomen?
Citera
2023-07-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inst3506
Hur vet man att The God Helmet inte gjorde försökspersonerna mer mottagliga för övernaturliga fenomen?

För att övernaturliga fenomen är skitsnack?
Citera
2023-07-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inst3506
För att andra som genom upprepning försökte uppnå samma resultat inte lyckades. De gjorde tester med hjälmen avstängd och fick liknande hallucinationer från deltagare som när hjälmen var på. Slagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in