2023-08-01, 10:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han har eller ska redogöra för platser, namn på personer mm som kan backa upp hans påståenden. Det var iaf vad jag förstod av hans vittnesmål. Det har skett eller ska ske inför en closed hearing.
Jo jag vet att han sa det - själv avvaktar jag gärna med att dra några större växlar på det tills vi faktiskt får ta del av de påstådda bevisen som de personer han pratar om ska ha.

Citat:
Vad har en sån kille att vinna på att ljuga?
Världen är ju full av kufar som söker uppmärksamhet och berömmelse. Sen kan det förstås vara så att han tappat kontrollen och allt växt över hans eget huvud – att han börjat prata om saken, sen blivit smickrad och haft svårt att inte fortsätta när han fått uppmärksamhet och intresse för sina påståenden. Det skulle ju kunna förklara varför hans påståenden eskalerat från beslagtagna ufon och material till fotbollsplansstora ufon och döda människor.

Citat:
Blir han rik på det?
Vet inte. det beror väl på vad han gör av det hela - föreläsningar, böcker, delta i filmer etc - se på Frallor, Elizondo o co – de verkar ju kunna försörja sig på det i alla fall.

Citat:
Har han börjat skriva någon bok som han hoppas blir en storsäljare?
Vet ej.
Citera
2023-08-01, 10:47
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo jag vet att han sa det - själv avvaktar jag gärna med att dra några större växlar på det tills vi faktiskt får ta del av de påstådda bevisen som de personer han pratar om ska ha.

Men erkänn att det är lite spännande ändå?
Citera
2023-08-01, 10:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
https://youtu.be/MtAQYsxzTC8

- Den finns intressanta ufo klipp om man rotar lite. Bättre än dom tråkiga gimbal

Den första var filmad av piloten Jose Ortega

Bra exempel på hur snurrigt allt lätt kan bli.
Du skriver att piloten heter Jose Ortega – han heter i själva verket Jorge Arteaga, i ditt klipp påstås det ha filmats i mars 2023 – enligt andra källor ska det ha filmats 12 maj 2022: https://www.reddit.com/r/UFOs/comments/12itwqj/uap_v_pilot_testimony/

Området är välkänt för ballongsightings - de har till och med en ballongfestival: https://www.facebook.com/festivaldeglobossolares/

Sannolikast är det dock en helt vanlig barnballong - som denna: https://www.metabunk.org/attachments/1681308121415-png.58605/
Citera
2023-08-01, 10:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan

Såklart det är spännande - dock tror jag tyvärr inte vi kommer få höra så mycket mer (eller i alla fall inget nytt)– det blir nog som tothestars/Elizondo som lovade att fortsätta släppa "massor" av nytt material men sedan bara fortsatte som om inget hänt tills de mer eller mindre la ner det hela..
Citera
2023-08-01, 12:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara han som ljuger, det kan ju faktiskt vara de som berättat detta för honom som ljuger. Missförstå mig inte, hur mycket jag än gärna vill tro på detta så kan man heller inte utesluta möjligheten att folk ljuger om allt möjligt.

Någon som hört något nytt angående detta förresten?
Absolut. Människor ljuger om allt möjligt. Men smarta, bildade personer med hög säkerhetsklassning kanske undviker att ljuga och begå mened när de löper risk att bli straffade för det?

Om Svensson ljuger om vilka brudar han knullat med så är det inget straffbart eller något som påverkar världen i stort. Men de här påståendena är av en annan dignitet..
Citera
2023-08-01, 12:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Världen är ju full av kufar som söker uppmärksamhet och berömmelse. Sen kan det förstås vara så att han tappat kontrollen och allt växt över hans eget huvud – att han börjat prata om saken, sen blivit smickrad och haft svårt att inte fortsätta när han fått uppmärksamhet och intresse för sina påståenden. Det skulle ju kunna förklara varför hans påståenden eskalerat från beslagtagna ufon och material till fotbollsplansstora ufon och döda människor.

Vet inte. det beror väl på vad han gör av det hela - föreläsningar, böcker, delta i filmer etc - se på Frallor, Elizondo o co – de verkar ju kunna försörja sig på det i alla fall.

Vet ej.
Medhåll om det fetade. Jag är skeptisk men öppen.
Citera
2023-08-01, 16:53
Medlem
Citat:

Vet ej.

Har Grusch pratat om fotbollsplansstora ufon också? Det var ju Graves annars.
Citera
2023-08-01, 16:56
Medlem
Citat:

Frågan är väl om inte de personerna helt enkelt kan blåneka? Om han nämner platser ufon förvaras, kommer en delegation åka ut och titta då? Kan saker flyttas till andra platser innan någon eventuell myndighetsinspektion äger rum?
Senast redigerad av Engback 2023-08-01 kl. 17:03.
Citera
2023-08-01, 18:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Bra exempel på hur snurrigt allt lätt kan bli.
Du skriver att piloten heter Jose Ortega – han heter i själva verket Jorge Arteaga, i ditt klipp påstås det ha filmats i mars 2023 – enligt andra källor ska det ha filmats 12 maj 2022: https://www.reddit.com/r/UFOs/comments/12itwqj/uap_v_pilot_testimony/

Området är välkänt för ballongsightings - de har till och med en ballongfestival: https://www.facebook.com/festivaldeglobossolares/

Sannolikast är det dock en helt vanlig barnballong - som denna: https://www.metabunk.org/attachments/1681308121415-png.58605/

Ok, hörde nästan rätt på namnet. Även solen har fläckar. Och metarunk kan säkert hitta ballonger i alla former dom vill. Den plus spårljus brukar vara en favorit förklaring ända sedan Roswell. Datumen på festivalen och händelsen synkade inte dock
Citera
2023-08-01, 19:01
Medlem
Evil_Santas avatar
Tre f.d. amerikanska stridspiloter reagerar på förhöret i en podcast här.

Eftersom de är stridspiloter så är de bättre på att värdera vittnesmålen än oss och vet hur tekniken(radar,flirkameror, osv.) fungerar. Överlag verkar de tycka att Grusch:s uppgifter kan tas med en nypa salt för det är en samling andra- och tredjehandsuppgifter. Däremot är Cdr. Carvers vittnesmål mer tillförlitligt då det är förstahandsuppgifter. De tror inte att Carver ljuger om vad han sett även om de tror att det finns en möjlighet att han kan ha feltolkat vad han såg. De respekterar dock alla inblandade för att de vågar vittna, inom militären och underättelsetjänsten brukar det av naturliga skäl läggas locket på.

Som sammanfattning verkar de inte tro att det är särskilt sannolikt att de upplevda fenomenen har utomjordiskt ursprung. De tror att det är mer sannolikt att de har andra förklaringar även om inget kan uteslutas.
Senast redigerad av Evil_Santa 2023-08-01 kl. 19:09.
Citera
2023-08-01, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Har Grusch pratat om fotbollsplansstora ufon också? Det var ju Graves annars.

Ja enligt New York Magazines Intelligencer så har han gjort det:
"Grusch said he has spoken with intelligence officials who have been briefed on giant UFOs observed by the U.S. military. “A lot of them are very large,” he claimed. “Like a football-field kind of size."
https://nymag.com/intelligencer/2023/06/the-ufo-whistleblower-is-back-with-more-crazy-claims.html
Citera
2023-08-01, 19:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ok, hörde nästan rätt på namnet. Även solen har fläckar. Och metarunk kan säkert hitta ballonger i alla former dom vill. Den plus spårljus brukar vara en favorit förklaring ända sedan Roswell. Datumen på festivalen och händelsen synkade inte dock

Nej det synkar inte med något av de påstådda dayumen för händelsen - men som jag skrev så verkar du ju snarare handla om en vanlig liten folieballong - inte en sån där stor festivalgrej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in