2023-07-26, 17:28
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Får säga att förhöret är helt klart över förväntan. Var lite skeptisk efter att de andra vittnena presenterades. Grusch kommentarer leder till laddade konflikter mellan politiker och pentagon.

Även om mycket är "Jag kan avslöja det i closed session" så får det ju vanliga människor att börja fundera.

Jag är också positivt överraskad, speciellt över Grusch vittnesmål. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, att vittna under ed och få detta dokumenterat är oerhört viktigt för processen. Det är inte samma sak som att sitta i en intervju och berätta saker. Jag förstår att folk i frustrerade och vill ha mer svar direkt, de måste bara förstå att det är såhär politiken och byråkratin fungerar och det här förhöret är viktigt i den processen.
Citera
2023-07-26, 17:40
Medlem
Hej,
jag hänger inte riktigt med. Kan någon förklara och sammanfatta vad är det som försigår. Är det misstanke om aliens invasion/UFO eller vad har det som skett eller kommer ske? Är det någon typ av förhör där någon ljugir och spridit rykten om UFO/aliens eller att man faktiskt har sett aliens och har bevis?

Fattar inte riktigt, så om någon kan förklara för mig, blir jag tacksam.

Tack på förhand!
Citera
2023-07-26, 17:48
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hej,
jag hänger inte riktigt med. Kan någon förklara och sammanfatta vad är det som försigår. Är det misstanke om aliens invasion/UFO eller vad har det som skett eller kommer ske? Är det någon typ av förhör där någon ljugir och spridit rykten om UFO/aliens eller att man faktiskt har sett aliens och har bevis?

Fattar inte riktigt, så om någon kan förklara för mig, blir jag tacksam.

Tack på förhand!

Det handlar främst om transparans inför vad militären håller hemligt för kongressen och det amerikanska folket. Var tar pengar vägen. Hur mycket vet man egentligen om dessa "farkoster" och utgör de ett hot.
Det de diskuterar mest är hur information skall hanteras, efterforskas och om det är rimligt att så mycket hemligstämplas
Men även om det finns myndigheter/företag som faktiskt har tillgång till dessa farkoster.

Enlligt vittnen som är under ed skall dessa farkoster finnas i företags och militär ägo. Han uppger han vet var de finns men han kan ej säga öppet pga hemligstämpling.
Citera
2023-07-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det handlar främst om transparans inför vad militären håller hemligt för kongressen och det amerikanska folket. Var tar pengar vägen. Hur mycket vet man egentligen om dessa "farkoster" och utgör de ett hot.
Det de diskuterar mest är hur information skall hanteras, efterforskas och om det är rimligt att så mycket hemligstämplas
Men även om det finns myndigheter/företag som faktiskt har tillgång till dessa farkoster.

Enlligt vittnen som är under ed skall dessa farkoster finnas i företags och militär ägo. Han uppger han vet var de finns men han kan ej säga öppet pga hemligstämpling.

Och varifrån skulle dessa farkoster komma. Det är många ljusår, dvs extremt långa avstånd till planeter som ev kan ha någon form av liv.
Citera
2023-07-26, 18:11
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Jävlar nu på slutet hettade det verkligen till. Svaren från dessa tre under ed bär verkligen tyngd för att snabbt sätta press på att att få fler svar från de som sitter på denna informationen. Stridspiloterna som vittnade om att de skulle vara helt chanslösa emot dessa farkoster och Grusch vittnesmål om att de finns tillvaratagna farkoster som man forskar på och hans vittnesmål om att personer skadats i samband med den forskningen.
Citera
2023-07-26, 18:11
Medlem
Citat:
Vill bara utveckla det citerade, han säger att han kan berätta bakom lyckta dörrar.
Citera
2023-07-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Och varifrån skulle dessa farkoster komma. Det är många ljusår, dvs extremt långa avstånd till planeter som ev kan ha någon form av liv.

Ja det kan ju naturligtvis ingen här veta. Det är väl lite det förhöret går ut på, att försöka utröna vad de faktiskt är.
De talar inte uteslutande om "utomjordingar" utan lämnar öppet för andra väsen och förklaringar också.

Men några sådana svar kommer vi inte få idag. Det här går ut på att klämma ut mer information från främst militära grenar som kan sitta på info. VIttnesuppgifterna som kommer fram utesluter iaf mänsklig teknologi enligt vittnena.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2023-07-26 kl. 18:18.
Citera
2023-07-26, 18:13
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Vill bara utveckla det citerade, han säger att han kan berätta bakom lyckta dörrar.

Han har påstått att han har dessa uppgifter och gjort det tidigare också. Det är detaljerna han säger att han måste ta bakom lycka dörrar. Inte uppgifterna rent generellt.
Citera
2023-07-26, 18:18
Medlem
Pungpuckels avatar
Det har varit ett antal sensationer de senaste åren.
Höga förväntningar, förhoppningar,.
Samtliga har slutat med "det finns inget som tyder på...." och en fortsatt förnekan.
Gäsp.
Citera
2023-07-26, 18:21
Medlem
Grusch är väl den man är mest skeptisk mot just nu. Man kan inte riktigt lita på han förrän han avslöjat de obesvarade frågorna i dessa "scif" utfrågningar och hans berättelser kan bekräftas på något vis.
De andra två verkar genuina, men deras svar är ju också betydligt mindre uppseendeväckande.

Men Grusch ställer jag mig avvaktande till tills hans uppgifter kan bli bekräftade.
Citera
2023-07-26, 18:28
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80

Du lär inte få några konkreta svar då ingen här kan svara på det.
Spekulativt däremot skulle man kunna säga att liv på andra planeter kan ta sig från A till B på ett helt annat sett än vi gör. Maskhål tex.

Vissa tror också att de befinner sig här på jorden, fast på stora djup i outforskat vatten.
Detta baserat på objekt som rört sig från luft till under vattenyta.

Men som sagt, endast spekulativt. Mer talar dock för att sådana teorier är mer sannolika än tex kinesiska spionballonger.
Citera
2023-07-26, 18:29
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Grusch är väl den man är mest skeptisk mot just nu. Man kan inte riktigt lita på han förrän han avslöjat de obesvarade frågorna i dessa "scif" utfrågningar och hans berättelser kan bekräftas på något vis.
De andra två verkar genuina, men deras svar är ju också betydligt mindre uppseendeväckande.

Men Grusch ställer jag mig avvaktande till tills hans uppgifter kan bli bekräftade.

David Grusch har bara allt att förlora på att gå ut offentligt från första början. Visst, så länge man inte får några "bevis" för vad han påstår så är det bara en berättelse. Men med hans bekräftade bakgrund och att han under ed ändå säger en hel del så bär det tyngd. Såklart han inte kan berätta om hemligstämplade saker i ett förhör med tanke på att han i.s.f. kommer lagföras för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in