2023-07-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverphisk
Det var väldigt var dom tackar varandra hela tiden!

Ja, de gillar att prata och tacka varandra, men det är snart över.
Citera
2023-07-26, 16:44
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Kollade 5 sekunder, fattade direkt att det inte kommer komma något nytt matnyttigt från detta.
Citera
2023-07-26, 16:49
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Kollade 5 sekunder, fattade direkt att det inte kommer komma något nytt matnyttigt från detta.

Det här handlar om att flytta fram positionerna och sätta mer press för att få svar. Vi kan inte förvänta oss några revolutionerande avslöjande av denna utfrågning.
Citera
2023-07-26, 16:49
Medlem
Torsuss avatar
Att detta överhuvudtaget diskuteras i representanthuset är en sensation i sig själv, tycker jag
Citera
2023-07-26, 16:56
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Att detta överhuvudtaget diskuteras i representanthuset är en sensation i sig själv, tycker jag

Det har varit tidigare utfrågningar av Pentagon bl.a. i kongressen. De man frågar ut nu i representanthuset är "visselblåsare" som man inte frågade ut i kongressen. Detta är en steg i processen att sätta press för att tvinga fram fler svar från Pentagon som jag förstått det.
Citera
2023-07-26, 16:57
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det här handlar om att flytta fram positionerna och sätta mer press för att få svar. Vi kan inte förvänta oss några revolutionerande avslöjande av denna utfrågning.

Precis. Jag tror att vissa här inte är tillräckligt informerade om vad mötet går ut på.

I slutänden är det Pentagon som måste lägga fram hemligstämplat material som finns.
Vilket kommer bli knivigt. Men detta är ett mycket viktigt första steg.
Citera
2023-07-26, 16:59
Medlem
Jag tror det handlar om att börja släppa information rörande teknologi man hållit hemlig och fortsatt utveckla sedan 40-talet, då den civila marknaden och kanske Kina börjar närma sig.

Jag tror Eric Weinstein kan vara något på spåren.
Citera
2023-07-26, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Flytta fram? Det som händer här rakt framför våra ögon är ju ett tydliggörande av att man faktiskt inte har någonting överhuvud taget utom samma gamla påståenden som redan ältats.

Om något är det väl en besvikelse av monumentala mått som kommer få alla utom de mest fanatiska att bara rycka på axlarna och undra vad det här skulle vara bra för…
Citera
2023-07-26, 17:02
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Samma gamla meat suit disclosure-debatt som inte leder till någonting annat än att de som vet håller på information som är sann. Människan har alltid haft kontakt med det som kallas utomjordingar i alla tider andligt. Det krävs knappast modern teknologi för det.

Jag såg själv en slags naga eller reptil i en dröm för flera år sedan och vet mer än USA säger öppet. Kanske någon släpper på något men folk tenderar att hålla det för sig själv lite.
Citera
2023-07-26, 17:06
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Flytta fram? Det som händer här rakt framför våra ögon är ju ett tydliggörande av att man faktiskt inte har någonting överhuvud taget utom samma gamla påståenden som redan ältats.

Om något är det väl en besvikelse av monumentala mått som kommer få alla utom de mest fanatiska att bara rycka på axlarna och undra vad det här skulle vara bra för…

Dessa personer har berättat sina historier i 60 minutes, Washington Post och New York Times tidigare. Det har sin tyngd såklart, men att under ed berätta detta i ett förhör i representanthuset är en helt annan sak. Det är där därför detta är så viktigt i processen.
Citera
2023-07-26, 17:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dessa personer har berättat sina historier i 60 minutes, Washington Post och New York Times tidigare. Det har sin tyngd såklart, men att under ed berätta detta i ett förhör i representanthuset är en helt annan sak. Det är där därför detta är så viktigt i processen.

Ja det kunde ju ligga något i det om de hade framfört något annat än rena påståenden - ingenting de säger innebär något nytt - inget de säger kan någonsin motbevisas eftersom det är andrahandsuppgifter och påståenden om egna upplevelser..
Citera
2023-07-26, 17:23
Medlem
Får säga att förhöret är helt klart över förväntan. Var lite skeptisk efter att de andra vittnena presenterades. Grusch kommentarer leder till laddade konflikter mellan politiker och pentagon.

Även om mycket är "Jag kan avslöja det i closed session" så får det ju vanliga människor att börja fundera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in