• 4
  • 5
2023-07-26, 21:47
Medlem
Du behöver inte ta emot hunden i ditt eget hem. Tala om att den inte är välkommen och var sedan konsekvent. Hundar är portförbjudna hos oss.
När du är hemma hos dom, när hunden kommer farande så sätter du upp knät eller är konsekvent med att ta bort hunden bryskt. Lär hunden att inte förknippa dig med något positivt.
Om inte svärföräldrarna säger åt hunden. Gör likadant på svärfar som hunden gör på dig. Var närgången gnid dig och kramas. Om han ser förvånad ut så säg bara: Jag vill bara hälsa, jag är inte farlig. Tycker du inte om människor?
Citera
2023-07-31, 11:43
Moderator
sosweets avatar
Vore det inte enklast att tala om för dem att verkligen ogillar det här hoppandet och föreslå att ni gemensamt provar en annan taktik nästa gång de kommer på besök? Ni kan tex hålla hunden kopplad och låta den lugna ner sig innan den får hälsa.

Det är ju dina svärföräldrar som du uppenbarligen gillar, och de gillar säkert dig också. Alltså får du uttrycka dig mycket diplomatiskt, för både katt och hundägare kan ju vara en smula lättkränkta.

Katten kanske mår bäst av att få vara i ett eget rum när hunden kommer på besök. Jag vet, det är kattens hem, men ibland får man ta en för laget, eller i ditt fall, familjen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in