• 5
  • 6
2025-04-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Som vanligt är spridningen i förmåga större bland män. Dvs, den största delen av både de bästa och de sämsta förarna är män.

Idioter med ”premiumbilar” som i första hand tolkar allt, inklusive trafiken, som uttryck för social hierarki.

Hantverkare, rotade i här och nu, som många gånger har goda spatiala förmågor, bra på att bedöma hastighet, avstånd, osv, men som helt saknar föreställningsförmåga, dvs, syns det inte, finns det inte. Detta gäller även runt skymda svängar osv.

”Boomers”, gamla gubbar med aggressionsproblem som har en utåtagerande körstil. Deras maskulina känsla kommer inte inifrån tyvärr, därför blir det viktigt med externa källor t.ex. att köra som en ”man” och inte som en kärring. Allt är någon annans fel.

Men även på kvinnornas sida, vanligast är att den som legat dig i röven 4 mil på motorvägen är en kvinna. Inte för att hon vill om, bevisligen inte, utan för att hon har svårt att bedömma avstånd och liksom vill köra ”tillsammans”.

Två gånger har jag varit riktigt nära att krocka och båda gångerna har det varit med hemtjänsten. Kvinnor båda två. Blinkar vänster men kör höger i en plötslig spontanmanöver eller bara glömmer kolla bakom stolpen vid stopplikt. Kanske borde ha sirener.

Och jag har blivit krockad på en gång. En man, yrkeschaufför som blinkade fel. Var så skraj att han ville att jag skulle anlita hans egen bilverkstad istället för att gå via mitt försäkringsbolag. Betyder det något? Nej. Endast anekdotiskt.
Citera
2025-04-25, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvestris
Och jag har blivit krockad på en gång. En man, yrkeschaufför som blinkade fel. Var så skraj att han ville att jag skulle anlita hans egen bilverkstad istället för att gå via mitt försäkringsbolag. Betyder det något? Nej. Endast anekdotiskt.
Ja, det är anekdoter från mitt håll, det stämmer. Men tycker du att varje påstående och diskussion uteslutande måste grunda sig i publicerad statistik så kommer vi inte ha så mycket att prata om. Kanske ingick du i någon av ovanstående yrkesgrupper och blev lite stött. Isf tycker jag du ska ta det med en nypa salt. Jag kan ha en viss ton men det är mest för dramatisk effekt. Egentligen är jag nog för chill, jag brusar sällan upp när något väl händer. Shit happens och ingen är ofelbar.
Citera
2025-04-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Ja, det är anekdoter från mitt håll, det stämmer. Men tycker du att varje påstående och diskussion uteslutande måste grunda sig i publicerad statistik så kommer vi inte ha så mycket att prata om. Kanske ingick du i någon av ovanstående yrkesgrupper och blev lite stött. Isf tycker jag du ska ta det med en nypa salt. Jag kan ha en viss ton men det är mest för dramatisk effekt. Egentligen är jag nog för chill, jag brusar sällan upp när något väl händer. Shit happens och ingen är ofelbar.

Om man tänker uttrycka sig svepande och generaliserande är det en god idé att ha mer än bara anekdoter bakom sig.
Citera
2025-04-26, 05:57
Medlem
Avangards avatar
Det är för kvinnor mognar snabbare än män. Vid arton års ålder är män fortfarande barn medan kvinnor är könsmogna. Män börjar tänka på konsekvenser först efter trettio eller när de blir föräldrar. Kvinnor utvecklas snabbt som barn men stannar i sin utveckling som vuxna, och blir skrynkliga både här och där.
Citera
2025-04-26, 06:27
Medlem
Risktagande ligger i manligt DNA.
Citera
2025-04-27, 18:57
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Nya siffror från Transportstyrelsen visar exakt hur många körkort som återkallades förra året.Under 2024 återkallades totalt 38 709 körkort, vilket är en ökning med 5,8 procent jämfört med 2023. Men det som sticker ut med statistiken är inte antalet fortkörningar eller rattfyllerier. Den kategori som ökat mest är de som fått sitt körkort indraget av medicinska skäl. Det ligger bakom nästan var tredje återkallelse.

https://carup.se/rekord-i-aterkallad...g-inte-skalet/

Och med det sagt så återkallas ca 32 000 körkort årligen för män samtidigt som runt 2 miljoner män har körkort vilket innebär att 2% av körkorten för män återkallas och baserat på dessa 2 procent , varav en del är av medicinska skäl , så påstår du att män kör som idioter. Sen kan vi ju lägga till att en minoritet av befolkning, unga män 18-24 år, är överrepresenterade när det gäller dessa indragningar och att män spenderar mycket mer tid i trafiken än vad kvinnor gör och det är ju svårt att bli av med körkort som man inte använder.
Citera
2025-05-05, 20:20
Medlem
SexualCafes avatar
Det finns bra och dåliga trafikanter och många av dom är män det är svaret.
Förmodligen att många risktagare är män. Mao risktagare är dåliga.

Man kan gruppera mänskligheten i många olika grupper. Att dela upp folk i "manligt" och "kvinnligt" leder bara till könsdysfori m.m

Hursom... det jag menar är att det är dumt att t.ex säga att män/ kvinnor är bättre/sämre på bilkörning, psykiskmisshandel, skateboard , knyppling m.m. det är egentligen inte relevant eftersom vi alla har våra styrkor/ svagheter.
Citera
2025-05-06, 13:15
Medlem
J.H.s avatar
Inom större delen av djurriket så är det unga "män" som står för majoriteten av allt våld och idiotiska risktagandenoch andra tokigheter. Även om det finns undantag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in