Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag är absolut inte insatt i detta med motorer men är helt med dig på ditt resonemang. Då jag heller inte kunde se resultatet av denna test så kan det lika bra vara 0 eller en minskning med 70%. Själv kör jag en nyare diesel och har inga planer på att gå över till ren elbil då det inte passar mitt körsätt idag.
Små flygplan har jag noll koll på men gräsklippare har ingen rening alls mer än att man ör köra dem på svindyrt Aspen miljöbränsle, själv har jag robot
Jag hoppas verkligen att MP kommer åka ut i nästa val även om jag förstår att miljön är viktig men den kommer inte bli bättre av att de får bestämma.
För något drygt decennium köpte jag en Honda gräsklippare.
Enligt säljaren den då enda gräsklipparen som var tillåten inom Stockholms kommun p g a avgasutsläppen.
Honda klarade bl a Civic flera år i USA och efter 1988 i Sverige utan katalysator eftersom deras motorer är så "rena".
Volvo fick ju skapa en egen årsmodell - 1987B - för att få sälja bilar på den svenska marknaden.
Volvo har alltid haft skickliga lobbyister.
Honda lever i en helt annan högteknologisk sfär än de flesta andra biltillverkare