2023-07-25, 12:22
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det är trams eftersom veteranbilar är så liten del av vagnparken. Katalysatorer är också meningslöst om motorn är otät och har olja i avgaserna.
Citera
2023-07-25, 12:27
Medlem
Likt alltid så handlar det för MP om symbolfrågor.

Att det inte skulle få någon märkbar miljöeffekt spelar ingen roll.

MP hatar bilar och vita män. Så enkelt är det.
Citera
2023-07-25, 12:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Torghandel med krimskrams och fika finns väl i vartenda gathörn. Loppisar...? Hur många sunkiga loppisar ska det finnas i Sverige? Som sagt i vartenda gathörn finns det och alla säljer samma skit.

Precis.
Till och med festivalerna är samma.
Citera
2023-07-25, 12:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Blir i så fall dödsstöten för min gamla Volvo PV.
Men nu har jag svårt att tänka mig att förslaget går igenom.

Nice.
Din PV är en större kulturhändelse än dom där miljöpRapisterna.
Citera
2023-07-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skall man ha trevägs med lambdasond så är det säkert ett större femsiffrigt belopp.

Men att bara hänga på en burk och ta CO och CH är ju billigare... men då släpps fortfarande NOX ut.

Det är orimligt och man kan hävda att MP är kulturfienliga.

Hur är det med flygplan, små sportplan... har de kat??

Alla gräsklippare, de har inte kat vanligtvis...

De jagar vanligt folk, som MP alltid gjort. Kulturfientliga småfascister är dom.

Ja MP har inte förstått att bilhobbyn är kultur. Sen är det möjligt att det är kulturyttringen Mattsvart som fått MP att se rött.. ehumm svart.

https://www.svt.se/kultur/tokiga-ind...-ute-och-harja

Ja vi får se om de lyckas med sitt idiotiska förslag..
Citera
2023-07-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja MP har inte förstått att bilhobbyn är kultur. Sen är det möjligt att det är kulturyttringen Mattsvart som fått MP att se rött.. ehumm svart.

https://www.svt.se/kultur/tokiga-ind...-ute-och-harja

Ja vi får se om de lyckas med sitt idiotiska förslag..

Även raggare är ett slags kulturyttring. Borgarbrackorna och raggarna har alltid varit i konflikt.

"Banka i plåten på svenssons back, Elvis och Jerry Lee och inget snack!"

Raka rör.
Citera
2023-07-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Även raggare är ett slags kulturyttring. Borgarbrackorna och raggarna har alltid varit i konflikt.

"Banka i plåten på svenssons back, Elvis och Jerry Lee och inget snack!"

Raka rör.

Hörde teasern för P4 Extra ny forskarrapport slår fast att värmeböljorna och bränderna i Europa är ett resultat av mänsklig påverkan.. Hmm de jobbar hårt ja bränderna som är anlagda är självklart mänsklig påverkan.

Visst låter fränt men många jänkare var ganska "tysta original" jag byggde ett som var mer lagom med en dämpare men i marsfart blev det någon dryrg resonans men löstes med en Simons slutdämpare.

Vid beskitning vid provet låg den långt under maxvärden blev att justera upp den sen då den fick lite för snålt. De mil jag kört jänkebil kommer kommer iaf inte upp i en flygresa utomlands och då har jag kört en hel del. Men sånt fattar inte en miljötaliban.
Citera
2023-07-25, 13:27
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Precis.
Till och med festivalerna är samma.

Allting är ju helt likriktat och samma ja. Även festivalerna som du säger. Man behöver åka utomlands för att få uppleva coola originella festivaler. Till och med Pride är väl bara en gäspning och total mainstream här.
Citera
2023-07-25, 13:30
Medlem
hippilis avatar
Jaha Stockholm och miljöpartiet 😄

Nu bor jag inte där och är aldrig där heller men sätta katalysator på mina gamla bilar? Ja jag kan ju svetsa fast 2 burkar på varje bil om träkepsarna vill det men det blir tomma burkar från skroten. I stället för att komma på såna idéer att det måste vara katalysator på veteran bilar i Stockholm för det blir avgaser, stäng all trafik där och det ska vara total förbud mot diesel och bensin bilar inga undantag det ska även gälla taxi, sophämtning, räddningstjänsten, post, varor till affärer och snöröjning.

Då får dom sin vilja igenom inga avgaser alls och inga katalysatorer behövs någon stans i Stockholm, konstigt att allt trams kommer från miljöpartiet och Stockholm.

Om jag blev arg? Nej men trött på alla tramsiga påhitt sätt staket runt så som inte kan smita ur gettot 😕
Citera
2023-07-25, 14:28
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det handlar väl om teknikhistoria, industrihistoria, kulturhistoria och i förlängningen även Sveriges historia. Jag bor inte i Stockholm och jag är inte speciellt motorintresserad men att se fina 50-tals bilar glida fram på Sveavägen en ljummen augustikväll hör Stockholm till. Det är en del av det kulturella arvet.

Dessutom är väl begreppet för brett att bara kategoriseras som raggarbilar som kör på Sveavägen någon sommarkväll. Det kan vara allt från Historiska rallyn till otroligt kreativt och skickligt hantverkskunnande och hobbys och intressen för en massa människor. Det är rullande antikviteter som är värda en massa pengar som kommer fram då vädret är fint på sommaren.

Dessutom som någon påpekade. Hur är det med alla dessa enorma motorbåtar som fullkomligt spyr ut orenade avgaser? Nej då är det tyst. Varför då? Jo för motorbåtarna tillhör samma samhällsklass som de som bestämmer tex i Stockholm medans biintresset oftast är arbetarklass, inte alltid det finns överklass med starkt biintresse också men icke desto mindre; Hyckleriet är monumentalt och som vanligt i Sverige på toppnivå..

Ett insatt välformulerat inlägg i debatten. Det tackar vi för
Citera
2023-07-25, 14:31
Medlem
Ännu bättre vore att tvinga alla gammla sunkiga raggar bilar att el konvertera bilarna för att få köra dom i bögholm(Stockholm)
Citera
2023-07-25, 14:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Ännu bättre vore att tvinga alla gammla sunkiga raggar bilar att el konvertera bilarna för att få köra dom i bögholm(Stockholm)

Bättre att konvertera stockholmarna till riktigt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in