2023-07-23, 22:54
Medlem
Vem ker till Grekland i slutet p juli?
Man borde ju veta med senaste rens skogsbrnder i sydeuropa att det hr var vntat. Man kan inte vara speciellt resvan som vljer att gra det.
Citera
2023-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det brinner i mitten av n Rhodos (enligt aktuella kartsystem som visar var brnderna r). Drifrn till norra nden (dr staden Rhodos ligger) r det 60 min per bil. S du skulle kunna vara en halvtimme frn brnderna.
Vilken hemsida kan man se karta dr det brinner?
Citera
2023-07-23, 23:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetaTFT
Vilken hemsida kan man se karta dr det brinner?
S hr frsker Windy och Google skdliggra saken (alldeles nyss, det kanske finns nn bttre).
Citera
2023-07-24, 00:04
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Jag bor ungefr 15 minuter utanfr Rhodos stad. Frrutom lite strmavbrott s mrks inte branden alls hr. Helt molnfritt, ingen aska som regnar.

Ljligt att trolla i det hr lget. Jag "bor" ocks p Rhodos men det r fan inte lge att trolla just nu.
Citera
2023-07-24, 00:19
Medlem
GeneralBurros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det r frsts Erdogans skabbhundar och andra muslimer som anlagt dessa brnder s som de alltid gjort. De hatar det kristna Grekland. Sist satte dom eld p massvis av flera hundra r gamla olivtrd. Jag minns inte hur mnga hektar olivtrd som brann upp.

Fr att inte tala om naturen i vrigt, bde vxter och djur samt insekter som fick stta livet till. En enda stor muslimsk frdelse.

Klart det r Turkiska drnare som anlagt detta, skitbra nu kommer all turism till Turkiet lnge leve Turkiet 🇹🇷
Citera
2023-07-24, 01:07
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Det hr en post frn Greece subreddit, reddit, den r p grekiska och postades fr 3 timmar sedan:

S ven om du kanske inte upplever ngot s gr vl andra det

Sklart. det jag menar r att inte hela n r pverkad. En av mina bsta vnner hr r med i armen och har varit vid branden varje dag sen den startade och han sger att vi som bor i den norra delen inte behver ha oroa oss i dagslget.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det brinner i mitten av n Rhodos (enligt aktuella kartsystem som visar var brnderna r). Drifrn till norra nden (dr staden Rhodos ligger) r det 60 min per bil. S du skulle kunna vara en halvtimme frn brnderna.

Det finns inte alls mycket lika mycket skog hr och som jag skrev ovan s r det inget som tyder p att vi behver oroa oss

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ljligt att trolla i det hr lget. Jag "bor" ocks p Rhodos men det r fan inte lge att trolla just nu.

Bott hr nere i 4 r. Mina nrmsta kompisar har bott hr i ver 20 r varav en varit med i slckningsarbetet sen dag 1. Jag lyssnar hllre p dom n random mnniskor eller media.
Citera
2023-07-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ni fr vl pengarna tillbaka?

Force majore frmodligen. Men rtt spnnande semester.
Citera
2023-07-24, 06:02
Medlem
Turkiet som anlagd brnderna! 🇹🇷
Citera
2023-07-24, 07:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Trist hoppas de fr bukt med skogsbranden! Tyckte jag sg p nyheterna att vra svenska vattenbombningsplan flyg frbi! Rhodos var nog de frsta resmlet jag kte som 18 ring med polarna!! hrliga minnen!! Det behvs inte 40 grader fr att de ska brja brinna, sg att ngon skrev ngot med tempen tidigare inlggen! rhodos ligger s pass lngt ner att tempen gr aldrig under 25 nattetid vilket gr att de r varmt dygnet runt!
Citera
2023-07-24, 07:40
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Turkiet som anlagd brnderna! 🇹🇷

Nja, det r nog illegala araber som fastnade p n som gr detta. De vill bli borttransporterade vidare till Europa.
Citera
2023-07-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Skarprattare
Och nya plan med turister fortstter landa. Jvla idioter som vljer att ka direkt in i helvetet. De har bara sig sjlva att skylla nr de fr solsting. Det hr r anledningen till varfr avbestllningsskydd existerar. Snla inte, utan ta fr givet att ngonting kommer g snett s har du ditt p det torra sedan.

Detta r sjukt.. hur tnker folk dr? Belasta n och folket nnu mer.. typiskt vsterlndska idioter som bara tnker p sig sjlva.
Citera
2023-07-24, 09:54
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Trist hoppas de fr bukt med skogsbranden! Tyckte jag sg p nyheterna att vra svenska vattenbombningsplan flyg frbi!

Jag tyckte jag sg ett av de franska planen som kom fr att hjlpa oss med skogsbrnderna fr ett par r sen flyga frbi, men vi har kanske skaffat nt eget sdant plan sen dess? (De gul/rda Luftens hjltar-planen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in