2023-08-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grillgurka
Det som inte fick hända har nu hänt igen. Ännu en minderårig skjuten.

Kommer att ske fler skjutningar i Sverige. Kom ihåg var ni läste det först.

Är det så!? Du menar det här är den 1a och fler kommer ske. Otroligt ju
Citera
2023-08-14, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bassekongo
Status?

Verkar vara oförändrat och svårt kritiskt och har varit så sedan det hände, enligt alla rapporter i tråden.

Över 3 veckor har nu gått sedan händelsen för övrigt.
Citera
2023-08-15, 19:56
Medlem
Hur går det för utredningen då? Låt mig gissa, polisen gör inte ett skit och skyller på tystnadskulturen.

Trafikvecka i Eskilstuna nu, bra att dom tar fast fortkörare istället 👍 måste vara bekvämt. Bättra på brottsuppklaringsprocenten litegrann.
Citera
2023-08-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuuuuk
Hur går det för utredningen då? Låt mig gissa, polisen gör inte ett skit och skyller på tystnadskulturen.

Trafikvecka i Eskilstuna nu, bra att dom tar fast fortkörare istället 👍 måste vara bekvämt. Bättra på brottsuppklaringsprocenten litegrann.

Nu är det ju så att grova brott och trafikpolisen är två helt olika avdelningar, så det ena utesluter ju inte det andra. Kriminella tenderar att transportera sig med bilar så de kan ju ändå och brukar för den delen även göra en hel del fynd vid fordonskontroll.
Citera
2023-08-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caseit
Nu är det ju så att grova brott och trafikpolisen är två helt olika avdelningar, så det ena utesluter ju inte det andra. Kriminella tenderar att transportera sig med bilar så de kan ju ändå och brukar för den delen även göra en hel del fynd vid fordonskontroll.
Jaja visst visst. Kvalificerat jävla pk-skitsnack.
Nu är det ju så att det är förjävligt att dom ens tänker tanken på att jaga fortkörare när det springer runt mördare på gatorna. Flytta resurserna och fokus där dom bör ligga.
Citera
2023-08-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuuuuk
Jaja visst visst. Kvalificerat jävla pk-skitsnack.
Nu är det ju så att det är förjävligt att dom ens tänker tanken på att jaga fortkörare när det springer runt mördare på gatorna. Flytta resurserna och fokus där dom bör ligga.

Som jag sa, kriminella tenderar att transportera sig med bil. Fordonskontroller kan vara väldigt effektiv och kan eventuellt vara där fokus bör ligga. Finns fall där de har hittat mordvapnet vid en fordonskontroll och det har lett till att utredningen kan fortsätta istället för att ligga i lås.
Citera
2023-08-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caseit
Som jag sa, kriminella tenderar att transportera sig med bil. Fordonskontroller kan vara väldigt effektiv och kan eventuellt vara där fokus bör ligga. Finns fall där de har hittat mordvapnet vid en fordonskontroll och det har lett till att utredningen kan fortsätta istället för att ligga i lås.
Jaha, så dom har Trafikvecka för att jaga mördare. Då är jag med...
Citera
2023-08-18, 22:43
Medlem
Inget nytt eller? Nått måste väl ta mig tusan komma ut snart. Hur går allt??
Citera
2023-08-23, 11:01
Medlem
En månad sen grabben blev skjuten.
Någon som vet hur det är med honom och hur det går med utredningen?
Citera
2023-08-24, 21:28
Avslutad
Hur länge kan man ligga nedsövd kritiskt skadad? Finns det någon gräns? Har ingen aning själv, därför man undrar.
Citera
2023-09-08, 17:22
Avslutad
Någon ny information om fallet?
Citera
2023-09-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Någon ny information om fallet?

Enligt en vän ifrån Eskilstuna så är han död och begravd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in