2023-07-23, 23:59
Medlem
Polishelikopter över Eskilstuna igen
Citera
2023-07-24, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonnnym111
Polishelikopter över Eskilstuna igen

Verkar bara ha visat upp sig över ghettona en sväng, nu på väg tillbaka till Strängnäs igen.

Nu bytte den riktning, på väg mot typ Södertälje.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-07-24 kl. 00:09.
Citera
2023-07-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tech44
12 timmar. förstå den kostnaden goda medborgare. det är kackerlackor vi pratar om som får sjukvård som kosyar bessiningslöst med pengar. vi andra får knappt en operation pch får bråka oss fram.

är det vinsten som kommer senare? när? skulle fanimej vara licens ansökan inna. man får rätt på att skaffa barn.

sjukt land parasiter

Fruktansvärt.
Spelar ingen roll vem fan det är, men sånt här ska inte gå på skattestålar.
Citera
2023-07-24, 01:36
Medlem
LutzGrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Eskilstuna har cirka 64.000 invånare.

2023 hittills i år har vi 3 dödsskjutningar.

I denna takten kan det bli 10 dödsskjutningar i år. Tveklöst värst i landet tillsammans med Södertälje. Har man 10 dödsskjutningar på knappa 60.000 invånare är det nog i paritet med Chicago Mexico City och Kapstaden.

Häpnadsväckande faktiskt.

Med tanke på mängden skjutningar inklusive denna ikväll så bör don hänga ihop.

Något om skadeläget på personen ikväll?

Måste googla, de våldsammaste delarna av Chicago har 140 mord per 100 000 invånare 😳

https://www.chicagobusiness.com/crains-forum-safer-chicago/chicago-violence-problem-debate-safety-inequality
Citera
2023-07-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Den är INTE på väg mot Solna i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ok, så din egen son har precis sett sin barndomskompis blivit skjuten, men du är osäker på om han verkligen såg rätt?

Tycker det är lite trist om Emil blivit skjuten trots helt oskyldig, särskilt när hans morbror nyligen gått bort.
Min son satt med vänner och väntade på Em*l. Dom skulle mötas på en cigg. Dom hör skott och sedan någon som springer och sedan faller. Min son fick panik så ja han var osäker. Han har varit hos polisen idag.
Ett skott mot huvudet. Två mot kroppen vad min son hade hört.
Citera
2023-07-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Min son satt med vänner och väntade på Em*l. Dom skulle mötas på en cigg. Dom hör skott och sedan någon som springer och sedan faller. Min son fick panik så ja han var osäker. Han har varit hos polisen idag.
Ett skott mot huvudet. Två mot kroppen vad min son hade hört.

Den som sprang och föll till marken var nog Ale*, hans kusin. Em*l hann aldrig springa. De tog honom åt sidan och sköt honom från nära håll. 2 st i huvudet. En i axeln. Ren avrättning.
Citera
2023-07-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Den som sprang och föll till marken var nog Ale*, hans kusin. Em*l hann aldrig springa. De tog honom åt sidan och sköt honom från nära håll. 2 st i huvudet. En i axeln. Ren avrättning.

låter lite som att det var Em*l som sköt killen i Skiftinge.
Citera
2023-07-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
låter lite som att det var Em*l som sköt killen i Skiftinge.

Låter egentligen inte troligt, om han dagen innan hade skjutit någon så tror jag inte man går helt öppet utomhus när man vet att man eventuellt har folk efter sig. Om han hade skjutit så hade han troligtvis legat låg ett tag.
Citera
2023-07-24, 09:02
Medlem
Enl uppgifter är det en pojke, under 18 år, som är skjuten. Dags ändra rubriken?

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/juli/22/22-juli-2111-morddrap-forsok-eskilstuna/
Citera
2023-07-24, 09:02
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:

De tog honom åt sidan? Då var det fler än en gärningsman alltså? Vore intressant att veta vad han gjort för att förtjäna detta.

Förstå paniken när man ser pistolen komma upp, och inse att tiden är inne. Hemskt.
Citera
2023-07-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Enl uppgifter är det en pojke, under 18 år, som är skjuten. Dags ändra rubriken?

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/juli/22/22-juli-2111-morddrap-forsok-eskilstuna/

Han ska endast vara 14 år.
Citera
2023-07-24, 09:26
Medlem
Citat:

Vad var han insyltad i ? Låter som att du har koll på vad han kan tänkas hållt på med för fuffens ?

Enligt alla i princip var han en datornörd som knappt gick ut så mkt och var jättesnäll.. och på bilder att döma ser han ju ut va typ max 12 år .

Oavsett vad kan en 14 åring göra för att bli avrättad ? Eftersom att han knappast är någon gangster eller liknande så är det ju rätt häpnadsväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in