• 8
  • 9
2023-07-25, 15:24
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Du har ju sparat rätt bra ändå. Hur ser utsikterna ut för att öka lönen? Är du i början av karriären eller är du knegare och du kommer ligga på samma inkomst till pension?

Jag har lite mer än dubblerat min inkomst från examen och ligger på 70+ inkl bonus. Men har likt förbannat inte mer än ca 150" på banken.

Har hus med bra värde, bil och leksaker utan lån värt ~350 tkr men med tre kvinnor i familjen rinner pengarna iväg..

Jahaja...
När tog du examen då? 2021 eller 1981?
Citera
2023-07-25, 17:40
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Jahaja...
När tog du examen då? 2021 eller 1981?

2013 så det finns garanterat de som lyckats bättre. Men jag har verkligen inte satsat särskilt hårt för att lyckats så jag är rätt nöjd med det, även om jag är missnöjd med att inte ha sparat mer.
Citera
2023-07-25, 22:30
Medlem
I vilket land man bosätter sig på äldre dar är väl upp till var och en, oavsett ekonomi. Men min bedömning av din ekonomi är att den är långt ifrån toppklass på alla punkter, lönen är inte särskilt bra, så där finns förbättringspotential. Men ändå inte såpass dålig att den motiverar det nästan obefintliga sparandet. Så där har du också mycket att hämta på att strypa utgifter. Hög belåning i % men inte i kronor.
Billån, inte bra
Värdepappersinnehav, är ju en positiv sak iaf att det existerar ett litet innehav åtminstone
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in