2006-07-30, 13:33
Medlem
Heartbeats avatar
Jag tänkte köpa ett par nya träningsskor som passar bra om man tränar
innebandy eller typ cykling. Kravet är altså att dem ska vara lätta och sitta bra. Vilka rekommenderar ni ? Tänkte mig själv kanske ett par av märket Nike eller Puma.
Citera
2006-07-30, 14:07
Medlem
Zinkys avatar
Jag rekomenderar dig att gå till löplabbet där du lär få bra hjälp =)
Citera
2006-07-30, 14:51
Medlem
Musfarbrorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat
innebandy eller typ cykling. Kravet är altså att dem ska vara lätta och sitta bra. Vilka rekommenderar ni ? Tänkte mig själv kanske ett par av märket Nike eller Puma.

Om du ska ha skor för innebandy kan det bli rätt svårt att hitta lätta skor i och med att de måste vara breda för att få stabilitet i fotleden. Adidas Stabil rekommendaras starkt till innebandyn iaf.
Citera
2006-07-30, 14:52
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musfarbrorn
Om du ska ha skor för innebandy kan det bli rätt svårt att hitta lätta skor i och med att de måste vara breda för att få stabilitet i fotleden. Adidas Stabil rekommendaras starkt till innebandyn iaf.
Håller med om Stabil. Prima sko!
Citera
2006-07-31, 00:14
Medlem
Denim_Demons avatar
även asics har schysta skor för innebandy tex gel blast.
Citera
2006-07-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Håller med om Stabil. Prima sko!

Kan inte annat än hålla med, vädligt sköna skor är det. Fick mina för 350-400spänn på rea förra året så håll ögonen öppna nu.
Citera
2006-07-31, 12:53
Medlem
som sagt så är asics en mycket bra sko, har själv ett par asics gel och dom funkar superb för mig när jag lirar innebandy. Tycker att dom är grymt mycket bättre än stabil.
Citera
2006-07-31, 13:06
Medlem
Madchilds avatar
Cykel- och innebandyskor är väl ungefär så olika skor kan bli. Du får nog köpa två par om du ska träna 'på allvar'.
Citera
2006-07-31, 13:12
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat

Vad för typ av cykling talar vi om? Avser du att låsa fast fötterna vid pedalerna? Du lär som nämnts få köpa två olika par skor. Innebandy skor ska dels ha inomhussula och dels vara vridfasta. Cykelskor kan variera beroende på hur du tänkt använda dem. Till vanlig fritidscykling duger vilka löpar-/tennisskor som helst.
Citera
2006-07-31, 13:36
Medlem
Stabil kör jag på på handbollen men dom är inte direkt smidiga. Tycker du ska köpa innefotbollskor då jag vet att dom är smidiga och lätta. Många i laget kör med dom. Har själv prövat och man får betydligt mer "höjd" t.ex.
Citera
2006-07-31, 19:39
Medlem
Denim_Demons avatar
nackdelen med en innefotbollssko är ju att den inte är gjord för snabba stop i sidled, kan välta över så du stukar foten.
bättre med en bred och stabilare sko om man ändå inte ska använda fötterna att spela bollen med. visst e de stop i sidled i fotboll också men där behöver man den smidiga skon till bollkontrollen.
säger inte att det är fel att använda smidigare skor till handboll/innebandy om man gillar det bättre
Citera
2006-07-31, 19:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Denim_Demon
nackdelen med en innefotbollssko är ju att den inte är gjord för snabba stop i sidled, kan välta över så du stukar foten.
bättre med en bred och stabilare sko om man ändå inte ska använda fötterna att spela bollen med. visst e de stop i sidled i fotboll också men där behöver man den smidiga skon till bollkontrollen.
säger inte att det är fel att använda smidigare skor till handboll/innebandy om man gillar det bättre

Precis. akta dig för löparskor inomhus, rejält klumpiga och rent av farliga. I ditt fall så funkar ett par inneskor bra. Stabil är en bra modell, tänk dock på att den inte är gjort för utomhusklimat/bruk vilket gör att den inte håller kanske lika länge utomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in