2023-07-20, 22:30
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Detta är bara vad dom vill att du ska se , medans det närmar sig agenda 2030 mer och mer.

De vill att du ska brytas ned.

Koppla bort? Kolla inte på Aftonbladet/TV4 är en start.

Vilka är "de", vad är agendan och vad vinner de på den?
Citera
2023-07-20, 22:35
Medlem
snooper123s avatar
Sålänge jag och min sambo är trygga så är det lugnt.
Citera
2023-07-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Koranbränningar, skjutningar, invasionen, höga räntor, inflationen, krig, NATO, Turkiet, Ryssland, Ukraina och Sverige. Long shit list.

Hur orkar ni andra samhällsintresserade med verkligheten just nu?

Följer nyheterna, håller koll och analyserar löpande vad som händer och förebygger lite i all tysthet om jag ser att jag kommer påverkas av det, håller mig borta från de värsta konspirationsteoretikerna och ser till att må bra i vardagen. Det sistnämnda är viktigt: äta bra, sova gott, jobba lagom, ha kontakt med de människor som är viktiga för mig och se till att komma ut i naturen för att få rensa skallen funkar för mig.
Citera
2023-07-20, 23:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sluta titta på TV
Citera
2023-07-20, 23:34
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Koranbränningar, skjutningar, invasionen, höga räntor, inflationen, krig, NATO, Turkiet, Ryssland, Ukraina och Sverige. Long shit list.

Alla är å vi avtrubbade för att orka med.
Citera
2023-07-20, 23:41
Medlem
Citat:

Vissa dagar tycker jag det är spännande att det händer något i världen som håller mig sysselsatt och distraherad från personliga (mindre) problem.

Vissa dagar tycker jag världen har blivit skit och går runt och drömmer mig iväg till 00-talet (jag önskar jag var äldre så jag hade haft mer minnen från 90-talet också). Önskar jag levt tidigare.

Vissa dagar tänker jag att man inte behöver ta livet på allvar och bry sig. Det känns ju destruktivt att tänka så, som att man ger upp. Men samtidigt väldigt avkopplande.
Citera
2023-07-20, 23:42
Medlem
Det har alltid skjutits, krigats nånstans i världen det inte ww2 precis idag!
Senast redigerad av Hddv1 2023-07-20 kl. 23:45.
Citera
2023-07-20, 23:45
Medlem
Svenskar reagerar inte, blivit stumma, tomma på autentiska ideer och svar, följer åsiktskorridoren, stoppar huvudet i sanden och låtsas att det regnar. Förblindade, ignoranta, fega och konflikträdda förtränger många den egentliga brutala verkligheten som pågår och kollar istället på väderprognosen och diskuterar OB tillägg medan dom korkar upp nästa vinflaska och nästa barn flyger ner från balkongen. Det är så jävla illa vad som pågår just nu i Sverige, vart fan är upproret? Hur länge ska ni bli överkörda innan ni orkar samla er, säga emot, säga ifrån? Era barn blir våldtagna, deras skola brinner ner, ni har bombningar i trapphus, skjutningar på öppen gata, barn som dör, äldre som blir rånade, misshandel, grova kriminella gäng som bokstavligen tagit över det civila samhället, korrupta politiker, korrupt system, skyhöga låtsasskatter, måste ta lån för att betala elräkningen? Vågar inte gå ut på kvällen? Ta semester en vecka på mallis varje år och super er redlösa istället, nu jävlar lever livet? Var och varannan knaprar antidepp för att stå ut med det svenska blatanta livet? Det här vet ni ju redan sen gammalt? Men nej, ni låtsas inte se? Ni låtsas inte förstå? "Vad ska jag göra då"? Hur jävla mycket mer illa ska det bli egentligen? Hur kan nån tycka att Sverige idag är bra? Vad är det ni inte ser som omvärlden ser hända med landet? Men när ryktet om Sverige börjar bli riskabelt och skamligt, då kommer en reaktion. För hyckleriet är svenskens bästa vän.

Ha en bra kväll.
Citera
2023-07-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag vet vad du menar, jag var väldigt förundrad när jag först märkte vilken ondska som egentligen styr. Jag vände mig slutligen till Bibeln, efter att ha fått lite "hints". Då föll puzzelbitarna äntligen på plats. Nu ser jag vägen genom snåret och vad som lockar på andra sidan, för den som klarar testet. Börja i slutet.

Måste hålla med om detta, TS du behöver inte bli ultratroende och gå på alla mässor om söndagar, men att finna inre frid, lägga av med alkohol och kvinnor. Prata med präst och läs bibeln.

Är du redo, så kommer Jesus till dig.
Citera
2023-07-21, 00:13
Medlem
Molekyl3ns avatar
Sluta kika på tv nyheter och Aftonbladet, lägga energin på vänner o fam istället, ät en toppis, tänk själv kan hur som helst inte påverka skiten world wide ändå, giriga globalister, PK woke osv..

Fuck em - live your way
Citera
2023-07-21, 03:12
Avstängd
Carl Norberg har förklarat allt detta väldigt ingående med geo politiken, krafter som styr i världen i flera år. Kan först varmt rekommendera hans föreläsningar som finns på youtube för att få lite kött på benen så att säga, han har sedan mys på måndag, onsdag och fredag. Utan föreläsningarna kan "mysen" verka som total rappakalja för den nytillkomne. Ni som inte orkar eller inte bryr er kommer för eller senare att tvingas intressera er.

Tittar själv inte mycket på nyheter men följer givetvis vad som händer i världen för att förstå det djupare narrativet. Ja vi har blivit blåsta så länge vi kan minnas.
Citera
2023-07-21, 10:46
Bannlyst
Jag väljer att ignorera det och skita i det fullständigt, om man kände empati för alla människor som far illa jorden runt på daglig basis så skulle det vara omöjligt att fungera, tyvärr är det svårt att koppla bort kaosblattarna som förstört det här landet, men jag jobbar mot att flytta från Sverige och använder som driv och morot…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in