Citat:
Ursprungligen postat av
nattlampan
1000 kr /dag, hur lever du då? Utemat lunch o middag varje dag, eller köper du prylar? Du har ju verkligen potential att enkelt kunna spara rätt mkt utan att direkt snåla
Jag sparade 28000kr av senaste lönen plus att jag får ca 12000kr i bonus per månad som betalas ut en gång per år.
Äter lunch ute, äter det jag vill på kvällen. Vardagar gör jag av med 200-500kr men helger, resor, träffa tjejer, aw, fest med vänner osv är inte gratis.
Förra helgen fredag: 300 lunch, 1700 fest, 800 mat ute. Lördag: brunch, lunch, middag och alkohol 1500. Utflykt med bilen på söndagen 500kr i bensin, lunch ute 300. 5100kr på en händelserik helg. 1900kr måndag till torsdag så är det 7000kr.
Pengar går fort om man hittar på saker.
Ibland lever jag snålt och ibland gör jag mer saker.
Sparar dock en del vardagar nu när jag har en tjej jag träffar. Innan träffade jag ofta flera i veckan vilket är dyrt även om vi ofta sågs hos mig. En flaska vin här och där, några drinkar ute. Ja det går pengar men det är kul.
Jag har sparat mycket länge och har ett par miljoner. Sparar fortfarande rätt bra men vill leva också. Har hög lön (jobbar med finansiella analyser) framförallt för min ålder och kommer troligtvis tjäna mycket mer inom kort.
Under covid hade jag tjej, åt inte ute, reste inte och tjejens intresse var promenader, träning och ligga med mera så då gjorde jag av med ca 100-200 om dagen.