Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Jag såg reklamen om airon på youtube och blev förfasad över säljtekniken, ska man sälja något så får man ALDRIG göra det genom att smutskasta konkurrenter vilket hela reklamen gick ut på. Sök på youtube på airon drone, du kommer slå den ur tankarna direkt, den suger t o m som leksak.
Jag har ingen drönare själv, än, men har kollat på en
dji mini 3 för att börja med, ungefär i din prisklass. Det finns massor med videos på tuben, jag tycker den här är ganska täckande om 3 pro;
https://www.youtube.com/watch?v=x7Umla8rg6s
Du har rätt i det du säger.
Jag kollar på den just nu!
Citat:
Är DJI Mini 3 Pro mycket bättre än DJI Mini 2?
Prisskillnaden mellan DJI Mini 3 Pro och DJI Mini 2 är ganska stor. Så frågan är om den är värd extra 5 000 kronor? Största skillnaden enligt oss och olika testkällor är kameran, som nu har en betydligt större sensor. Förutom bättre bild i mörker så innebär det både högre upplösning och fler bilder per sekund. DJI Mini 3 Pro erbjuder nu 4K med HDR i upp till 60 bilder per sekund och 1080p med 120 bilder per sekund. Pixeltätheten har också gått från 12 megapixel till 48 megapixel vilket förbättrar bildkvalitén ganska markant.
Både flygtid och flygsäkerhet har också uppgraderats ganska markant. Förutom en förlängd flygtid på 34 minuter så har nu drönaren fått ännu fler sensorer för att undvika hinder och kollision. Nu kan drönaren själv känna av hinder och undvika föremål som väggar eller träd. Detta underlättar så klart flygningen i områden där den aktivt kan undvika faror i realtid.
DJI Mini 3 Pro har också utrustats med t.ex. Mastershots där du väljer ett motiv och låter drönaren göra en egen inspelningsekvens med olika manövrar. Perfekt för nybörjaren. Den har också FocusTrack, TimeLapse, True Vertical Shooting med mera.
Annars är DJI Mini 3 Pro närmast identiskt med storsäljaren DJI Mini 2. Den är både liten och portabel. Den har till och med samma vikt på 249 gram.
Det är viktigt att den ska följa efter mig, användandet går inte ut på att jag ska spana in andra. Lite som drönare på film och de som används i krig. Den övervakar ovanför oss i panorama-perspektiv.
Där är follow me-drönare topp 5 men inte orkat titta än.
https://youtu.be/Hope6YZE2MQ