2023-07-17, 20:18
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Tillfället gör tjuven. Förmodligen någon som befann sig i ett sexuellt nödläge pga socioekonomiska faktorer. Tragiskt. Man undrar vad den här mannen har varit med om.

Sån rasist, kvinnan som kämpade emot. Usch för såna. Man slutar inte förvånas hur rasistiskt samhället är.
Citera
2023-07-17, 22:11
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan ju vara en tonåring som ville sno något eller var han på kvinnan ..?

Men det står ju våldtäktsförsök och inte inbrott. Ser du inte det?
Citera
2023-07-18, 03:16
Bannlyst
Satsar månadslönen på en arabisk hucklesvin
Citera
2023-07-18, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ja, förmodligen någon som såg ett öppet fönster och passade på.
Tänk om det hade varit ett man som låg där och sov? Eller flera personer?
Undrar vad klättraren hade gjort då.

Antar att han hade vänt , såvida han inte är ”riktigt sjuk”…
Kanske han kika in såg ensam tjej.

I många andra länder i Europa har jag sett att folk har metall galler de drar för fönster för att inte riskera inbrott etc. Antar att man inte får ha det i Sverige pga bygglov (killgissar).

Bottenvåning är fan läskigt ibland…i alla fall i denna värld där män ska härja. Så där fick jag in mitt manshat också. Man vill inte tro att sånt sker , samtidigt känner jag tjejer som valt bort lägenheter på vån 1 just pga rädsla.
Citera
2023-07-18, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udaretostay
Satsar månadslönen på en arabisk hucklesvin

Hucklesvin? Män använder inte slöja/hijab/”huckle” och i artikeln framgår ju att det var en man som gjorde våldtäcktsförsök.
Eller kallar du brottsoffret för ”hucklesvin” för det låter ju inte så snällt.
Citera
2023-07-18, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Ska bli intressant sen när namn kommer fram.

Hur lång tid brukar det ta? Undrar också… och varför. Vidrigt.
Citera
2023-07-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det kanske är den där våldtäksmannen som härjade på 70-90talet. Han gick in genom fönstren. Han borde definitivt vara frikänd vid det här laget. Det var en svensk kille som begick hiskeligt med våldtäkter. Började i Sockholm men fortsatte i Malmö. Jag kan ha fel det här var länge sen.

Nej. smygaren var inte svensk.
Hade han varit svensk hade alla känt till hans namn och utseende.
Med tanke på att smygaren var en spännande människa tystades allt ner av media.
Senast redigerad av priamos2014 2023-07-18 kl. 06:47.
Citera
2023-07-18, 06:53
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSupervisor
Hur lång tid brukar det ta? Undrar också… och varför. Vidrigt.
Redan första inlägget säger att den misstänkte gärningsmannen är anhållen. När en person har anhållits så har åklagaren tre dagar på sig att begära personen häktad, annars måste de släppas. För att avgöra om en person ska häktas sker en så kallad häktningsförhandling. I samband med det görs en häktningsframställan. Om man begär ut en sådan brukar man få namnet på den misstänkte.
Citera
2023-07-18, 06:53
Medlem
Citat:
Antar att han hade vänt , såvida han inte är ”riktigt sjuk”…
Kanske han kika in såg ensam tjej.

I många andra länder i Europa har jag sett att folk har metall galler de drar för fönster för att inte riskera inbrott etc. Antar att man inte får ha det i Sverige pga bygglov (killgissar).

Bottenvåning är fan läskigt ibland…i alla fall i denna värld där män ska härja. Så där fick jag in mitt manshat också. Man vill inte tro att sånt sker , samtidigt känner jag tjejer som valt bort lägenheter på vån 1 just pga rädsla.
Du kan ju inte killgissa och manshata i samma inlägg, det är ju emot reglerna...

Jag känner killar också som ytterst ogärna väljer bottenvåning. De kan maskera det som allmänt obehag över att bli uttittade och så men det finns också ett visst mått av trygghetsbehov inblandat. Skillnaden är nog att det inte finns en sådan konkret bild av hotet och att killar i allmänhet helt enkelt tänker på och hanterar hot annorlunda. Men vi noterar dem, var så säker.

Sedan har jag i ett tidigare värv faktiskt slöjdat till några fönstergaller som du nämner och precis som du gissar så finns det ett par aspekter att ta hänsyn till, åtminstone på hyreslägenheter. Dels är de flesta fönster att betrakta som utrymningsvägar vilket lätt ställer till det men det här också, åtminstone tidigare, funnits en rädsla för att åsynen av dem ska skapa otrygghet. Om det sitter galler på fönstren så menar man ofta att det skickar en signal att det finns något att vara rädd för i grannskapet. Men det var i en annan tid och nu kan det nog komma att ses som ett säljargument att man kan få bo tryggt i en bunker på nedre botten.

Happy to mansplaina lite såhär på morgonkvisten.
Citera
2023-07-18, 09:52
Medlem
Fy tusan vad obehagligt att vakna upp med en okänd i sitt eget hem!
Citera
2023-07-18, 10:05
Bannlyst
Citat:
Hucklesvin? Män använder inte slöja/hijab/”huckle” och i artikeln framgår ju att det var en man som gjorde våldtäcktsförsök.
Eller kallar du brottsoffret för ”hucklesvin” för det låter ju inte så snällt.
Arabiska männ använder visst huckle, har du bott under en sten?
Citera
2023-07-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Ska bli intressant sen när namn kommer fram.

Vi får aldrig veta BOs namn. Själv hoppas jag på att vi åtminstone får veta vem MGM är, men jag tvivlar faktiskt på det också.

Sekretess, ni vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in