2023-07-16, 02:22
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag blev avstängd i en månad, och under den tiden så använde jag ett alternativt konto. Då fick jag ytterligare 6 månaders avstängning.

Är inte 6 månader lite hårt?

1.07. Alternativa konton

Jag skapade ett nytt konto för att jag gillar flashback.

Hade inte en månads avstängning varit mer rimlig? Ett halvår är en lång tid.
Citera
2023-07-16, 02:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag blev avstängd i en månad, och under den tiden så använde jag ett alternativt konto. Då fick jag ytterligare 6 månaders avstängning.

Är inte 6 månader lite hårt?

1.07. Alternativa konton

Jag skapade ett nytt konto för att jag gillar flashback.

Hade inte en månads avstängning varit mer rimlig? Ett halvår är en lång tid.
Spelar det någon roll? Efter en månad så har du ju tillgång till ditt konto igen och behöver då inte det nyskapade? Tycker dock det är konstigt att man inte kan logga in på sitt konto när man är avstängd, bara för att läsa..
Citera
2023-07-16, 02:45
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Spelar det någon roll? Efter en månad så har du ju tillgång till ditt konto igen och behöver då inte det nyskapade? Tycker dock det är konstigt att man inte kan logga in på sitt konto när man är avstängd, bara för att läsa..
Jag kunde inte logga in på mitt konto bara för att läsa.

Jag möttes av texten att jag var avstängd för 1.07. Alternativa konton
Citera
2023-07-16, 02:49
Medlem
Neroxxs avatar
Nu vill jag inte uppmana till regelbrott men är det inte jävligt klantigt att åka dit på detta regelbrott? Man måste ju på något sätt koppla ihop sina konton och det är ju förbaskat korkat när man vet om denna regel. Är väl först en vecka sen en månad och så ökar den vid fler regelbrott. Man borde ha koll på reglerna redan vid andra avstägningen kan man tycka.

Absolut sex månader är en rätt lång tid, dock kanske det får användare att hålla sig till reglerna,
Citera
2023-07-16, 02:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Jag vet, tycker det är lite konstigt att man inte enbart blir avstängd ifrån att skriva, men varför skaffade du ett nytt och vad spelar det för roll att det är avstängt längre än vad ditt "riktiga" konto är?
Citera
2023-07-16, 02:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Sorry! Läste fel, trodde det var att ditt nya konto fick 6 månader..
Citera
2023-07-16, 02:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

This! Vad skulle det göra för skada egentligen, om avstängda fick ha kvar sina konton under avstängningsperioden, bara för att kunna läsa och hänga med i sina favorittrådar? Det stör ju ingen. Jag tror att behovet att skaffa ett nytt konto (fast det är förbjudet) blir större också, just för att man inte kan hålla reda på sina favoriter annars, om man inte har ett konto. Och när man väl HAR ett nytt konto, kan det bli frestande att skriva lite också...
Citera
2023-07-16, 03:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
This! Vad skulle det göra för skada egentligen, om avstängda fick ha kvar sina konton under avstängningsperioden, bara för att kunna läsa och hänga med i sina favorittrådar? Det stör ju ingen. Jag tror att behovet att skaffa ett nytt konto (fast det är förbjudet) blir större också, just för att man inte kan hålla reda på sina favoriter annars, om man inte har ett konto. Och när man väl HAR ett nytt konto, kan det bli frestande att skriva lite också...
Exakt! Blir ett jäkla massa sökande och bök när man är avstängd.. Finns det någon anledning till att det är så ?
Citera
2023-07-16, 03:05
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Jag vet, tycker det är lite konstigt att man inte enbart blir avstängd ifrån att skriva, men varför skaffade du ett nytt och vad spelar det för roll att det är avstängt längre än vad ditt "riktiga" konto är?
Jag hade två konton sen innan. När jag blev avstängd med mitt ena så började jag använda mitt andra, men det fick jag inte göra, så jag fick 6 månaders avstängning.
Citera
2023-07-16, 03:06
Avslutad
Citat:
Exakt! Blir ett jäkla massa sökande och bök när man är avstängd.. Finns det någon anledning till att det är så ?
För att Flashbacks kodbas bygger på Vbulletin och där fungerar det så. Det skulle alltså kräva att de skrev om den koden.

Vore bra om de gjorde det.
Citera
2023-07-16, 03:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag hade två konton sen innan. När jag blev avstängd med mitt ena så började jag använda mitt andra, men det fick jag inte göra, så jag fick 6 månaders avstängning.
På det du redan hade avstängningen, det andra, eller båda?
Citera
2023-07-16, 03:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För att Flashbacks kodbas bygger på Vbulletin och där fungerar det så. Det skulle alltså kräva att de skrev om den koden.

Vore bra om de gjorde det.
Okej, det finns en förklaring till det..
Senast redigerad av Free12 2023-07-16 kl. 03:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in