2024-08-10, 12:34
Medlem
Såg första avsnittet på HBO om Cmc.
Intressant hur dom satt i studion tuffa bl.a boxaren, Denna attityden hade dom ej när Jordgubben sköt genom deras fönster&filma dom i deras egna hem.

P@trick det enda du dansa av va dina egna kalsonger efter att I.A liga plocka er på 2 milj DKK.
Citera
2024-08-11, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Vad har de för koppling till ursprungsbefolkningen comancher? Ingen alls? Det trodde alltså bara att det skulle låta häftigt, precis som alla andra kriminella gäng eller nätverk. Wolfpack? Var det det grymmaste de kunde komma på? Brödraskapet? Låter som en munkorden, men de trodde väl att namnet skulle antyda att de var bröder i vått och torrt, tills någon av dem gjorde något som degraderade honom från "bror" till "ska dödas" inom loppet av en sekund, vilket torde ha raserat deras föreställning av bror direkt. Foxtrot? Total bad ass! Är inte det en amerikansk dans som medelålders svennar börjar gå på efter att de insett att de borde röra på sig mer?

Vad är det för självinsiktslösa, svaga jävla töntar och idioter som kommer på alla dessa namn?
Finns visst ett gäng i jönköping som kallar sig Ghostbusters, måste vara löjligaste hittills!
Citera
2024-08-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Finns visst ett gäng i jönköping som kallar sig Ghostbusters, måste vara löjligaste hittills!

Där verkar de inte ens ha försökt låta tuffa. Kriminellt gäng med självironi?
Citera
2024-08-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderbergXXX
Såg första avsnittet på HBO om Cmc.
Intressant hur dom satt i studion tuffa bl.a boxaren, Denna attityden hade dom ej när Jordgubben sköt genom deras fönster&filma dom i deras egna hem.

P@trick det enda du dansa av va dina egna kalsonger efter att I.A liga plocka er på 2 milj DKK.

? Hittar ingen dokumentär på HBO om comancheros
Citera
2024-08-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781

Brutalt brödraskap sök på det men inte comancheros då finner du inget.
Citera
2024-08-12, 02:01
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781

Heter: Gang war Comanches
Bara 1 avsnitt än så länge (42 min)
Citera
2024-08-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conrad66
Lina är en misshandlad tjej.Jörgen Petterson är kvinnobrösten.
Vad fan betyder det där.

Är en kille som heter Jörgen egentligen ett par kvinnobröst eller vad fan menar du?
Citera
2024-08-18, 11:32
Medlem
Det finns två avsnitt på Max om Comanches.
Där målas de upp som betydligt större än HA och Bandidos.
Anledningen är vad jag förstår att de har det största antalet medlemmar och att ledaren Nadim Khan är gatugängsledare för Værebros Hårda Kärna med högt anseende hos Köpenhamns kriminella.

Mångfald är anledningen till det höga medlemsantalet, jag tolkar det som ganska enkelt att bli medlem.

I serien intervjuas Marbellaavdelningens president Phillip Nielsen.

Motståndare verkar vara de flesta av Köpenhamns eller Danmarks övriga gäng, exempelvis Blågårds plads och Mjölnerparken, som samlas som Loyal To Familia.
Att VHK har nära umgänge med HA gör att de ses som förrädare.

Min tolkning hittills är att Comanches snart kommer åka på en smäll av myndigheterna så som hände för deras föregångare Saturdarah.

Exempelvis danska myndigheter kommer inte tillåta kriminella gäng gå runt i samhället med gängets namn tydligt utmärkt på kläderna.

Detsamma gäller ju då också Loyal To Familia.

Det finns även en stor svaghet till att öppet gå runt på så vis som vi ser att Jordgubben utnyttjat, det blir enkelt att hota medlemmar, klubblokalen och även familjemedlemmar.

Om Jordgubben kan få Comanches att betala miljonbelopp kan även andra kriminella gör detta. Det finns då ingen anledning eller skydd av att vara med i en klubb som Comanches.

Liknande har garanterat skett för HA och Bandidos, de lokala gatugängen har mindre att förlora och mer våldskapital och kommer därför utgöra en större maktfaktor.

I serier som Sons of Anarchy ser vi hur MC-klubbarna egentligen agerar springpojkar och enforcers till kartellerna som i sin tur agerar mer i det dolda, jag tror det kan ligga något i detta, tidigare har det ju funnits ytterligare en barriär genom MC-klubbarnas underklubbar som kunnat agera mer våldsamt.
Citera
2024-08-18, 18:51
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi
Anledningen är vad jag förstår att de har det största antalet medlemmar och att ledaren Nadim Khan är gatugängsledare för Værebros Hårda Kärna med högt anseende hos Köpenhamns kriminella.

Mångfald är anledningen till det höga medlemsantalet, jag tolkar det som ganska enkelt att bli medlem.

Motståndare verkar vara de flesta av Köpenhamns eller Danmarks övriga gäng, exempelvis Blågårds plads och Mjölnerparken, som samlas som Loyal To Familia.

Min tolkning hittills är att Comanches snart kommer åka på en smäll av myndigheterna så som hände för deras föregångare Saturdarah.

Exempelvis danska myndigheter kommer inte tillåta kriminella gäng gå runt i samhället med gängets namn tydligt utmärkt på kläderna.

Det finns även en stor svaghet till att öppet gå runt på så vis som vi ser att Jordgubben utnyttjat, det blir enkelt att hota medlemmar, klubblokalen och även familjemedlemmar.

Om Jordgubben kan få Comanches att betala miljonbelopp kan även andra kriminella gör detta. Det finns då ingen anledning eller skydd av att vara med i en klubb som Comanches.

Liknande har garanterat skett för HA och Bandidos, de lokala gatugängen har mindre att förlora och mer våldskapital och kommer därför utgöra en större maktfaktor.

I serier som Sons of Anarchy ser vi hur MC-klubbarna egentligen agerar springpojkar och enforcers till kartellerna som i sin tur agerar mer i det dolda, jag tror det kan ligga något i detta, tidigare har det ju funnits ytterligare en barriär genom MC-klubbarnas underklubbar som kunnat agera mer våldsamt.

Varför har dom en liknade patch som satudarah samt färger är dom alierade eller comanches bajsa på satudarah och stal färger samt indianhuvud patch?
Citera
2024-08-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Varför har dom en liknade patch som satudarah samt färger är dom alierade eller comanches bajsa på satudarah och stal färger samt indianhuvud patch?
Kolla serien, det är Saturdarah i grunden och klubben är grundad i Köpenhamn och har olika avdelningar i Europa.

Saturdarah finns inte mer i Danmark vad jag förstår, vet inte hur det är i Nederländerna.
Citera
2024-08-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi

Mjølnerparken er ikke og har aldrig väret en del af loyal to familia, dom er dödsfjender.
MP er med Jordgubben
Citera
2024-08-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadwellarmy
Mjølnerparken er ikke og har aldrig väret en del af loyal to familia, dom er dödsfjender.
MP er med Jordgubben
Okej, då missförstod jag troligen serien.
Som jag förstår saken nu efter att ha läst https://blog.zaramis.se/2021/02/01/gangland-kopenhamn/ så delades Brothas som styrt Mjölnerparken i Nørrebro upp i NordNordVest som bröt sig loss och numera utför rivaler till Brothas.

Artikeln har några år på nacken medan serien tsr upp saker från 2023 så den borde vara bra uppdaterad.

Enligt serien har HA i särklass flest medlemmar i Danmark om man räknar med AK81, cirka 450 stycken meda. Saturdarah och Bandidos hade cirka 100 vardera.

Att nu Comanches i serien påstås vara i särklass störst tyder på en enorm rekrytering i högt tempo. Verkar ju finnas en del från HA där och HAs "No Nig☆ers" policy känns ju inte direkt som något som passar vår tid och plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in