2023-07-15, 08:57
Medlem
Sover grymt bra med mitt tyngdtäcke. Att sova med ett täcke fyllt med 7kg bommull nu på sommaren tror jag knappast hade gett samma komfort. Mitt täcke är förövrigt inte gjort av polyester och kostade inte mycket mer än ett vanligt täcke av medel kvalitet.
Citera
2023-07-15, 08:58
Medlem
Varför skulle jag skämmas?
Citera
2023-07-15, 09:01
Medlem
Dom jag vet som skaffade tyngdtäcken sover fortfarande gott. Allt i sin ordning på det viset.
Citera
2023-07-15, 09:15
Medlem
Hur kan ni sova under täcket utan att det blir för varmt?
Jag har dock tyngdtäcket i ett örngott med fuktspärr, kan det vara det som är problemet?
Kan man verkligen tvätta ett tyngdtäcke i tvättmaskin?
Citera
2023-07-15, 09:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Vad är finessen med tyngdtäcke? Förutom att det är tungt och man sover bra, rent fysiskt/tekniskt alltså!
Låter ju helt värdelöst. Förstår inte vad det går ut på. Hatar att vara inbäddad för hårt, så tyngdtäcke skulle aldrig fungera för mig.
Citera
2023-07-15, 09:43
Medlem
L3nn4rts avatar
Vad är meningen med ett tyngdtäcke, vad är skillnaden i att sova med ett vanligt täcke mot ett med tyngd, förutom att det väger mer då?

Är det en gammal skröna att de med ångest blev rekommenderade tyngdtäcken förut?
Citera
2023-07-15, 10:17
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vad är meningen med ett tyngdtäcke, vad är skillnaden i att sova med ett vanligt täcke mot ett med tyngd, förutom att det väger mer då?

Är det en gammal skröna att de med ångest blev rekommenderade tyngdtäcken förut?

Undrar samma. Lite som att ha tvångströja istället för vanlig tröja.
Citera
2023-07-15, 10:26
Medlem
Citat:

"Ett tyngdtäcke omfamnar kroppen som en kram och frigör hormonet Oxytocin vilket hjälper dig att slappna av och komma till ro."
Citera
2023-07-15, 10:34
Bannlyst
Citat:

Det är väl egentligen för folk med autism? De ska tydligen må bättre av att känna sig omfamnade, men av icke-levande ting och inte av andra människor. Finns ju något som heter hug box också som är en maskin som autism-barn får krypa in i och bli kramade av.
Citera
2023-07-15, 10:35
Medlem
snooper123s avatar
Jag gillar tyngdtäcke. Sov mycket bra när jag använde det.
Citera
2023-07-15, 10:52
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Undrar samma. Lite som att ha tvångströja istället för vanlig tröja.
Citera
2023-07-15, 10:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det var ju Cura om översköljde Sverige med TV-reklam för denna produkt. Min fru testade och skickade genast tillbaka. Sedan gick Cura i konkurs. Ett av mitt livs kortaste trender.
https://www.breakit.se/artikel/36833...oner-i-forlust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in