2013-04-07, 14:06
Medlem
fuckshitups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag vet inte om jag förstår dina frågor rätt, men HA och BMC är många fler idag och är bättre uppstyrda.

Men ser man till de mindre BSK, OG osv så ser det väl ungefär liknande ut.

Nej du förstår inte. Så jag låter dig vara.
Citera
2013-04-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
Nej du förstår inte. Så jag låter dig vara.
Alla har iaf inte försvagats så som BSK. Så skyll inte på att samhället förändrats då andra vuxit för BSK mer eller mindre försvunnit.

Dessutom är det förvisso bra gubbar några av dem, men reglerna kanske inte efterlevs så bra. Om det nu finns några. Dessutom, ha väst utan hoj, ser ju lite lustigt ut.

Så kan de gå. Jag tror BSK försvinner med BB och RM och jag tror OG går i graven med Denho.
Citera
2013-04-07, 14:29
Medlem
fuckshitups avatar
Citat:
Alla har iaf inte försvagats så som BSK. Så skyll inte på att samhället förändrats då andra vuxit för BSK mer eller mindre försvunnit.

Dessutom är det förvisso bra gubbar några av dem, men reglerna kanske inte efterlevs så bra. Om det nu finns några. Dessutom, ha väst utan hoj, ser ju lite lustigt ut.

Så kan de gå. Jag tror BSK försvinner med BB och RM och jag tror OG går i graven med Denho.

Skyller jag på BSK'S mer lr mindre försvinnande på samhället ( dina ord , inte mina ) ?
Det jag säger är att medlemmar är annorlunda idag mot vad de var förr, i alla gäng.

Har BSK färre medlemmar 2013 än tex 2000?

Personligen tror jag inte BSK försvinner med de 2 du nämner.
OG är för mig redan historia.

Finns fler folk än sk ''bikers'' som använder väst. Personligen tycker jag det är att säga till polisen att, hej, kom och ta mig.

Citera
2013-04-07, 18:30
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Jonas Stenström sitter fortfarande vad jag vet.
Han är med i BSK än vad jag hört.
Men han gick loss från amfetaminmålet som var uppe 2009?
Det med tjejen och killen som drog till Holland.
Citera
2013-04-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup

Har BSK färre medlemmar 2013 än tex 2000
Ja, de är annorlunda idag. Ett tag såg man vilka som var på riktigt, men jag gissar att det fanns fler år 2000 mot nu. Och även, vilket är poängen, så har ju klubben haft fler bra gubbar mot idag.
Citera
2013-04-08, 14:14
Medlem
Citat:

Väst utan hoj, låter som OMC Sverige..
Citera
2013-04-08, 15:08
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Rätta mig då där jag har fel?

Det som gör att jag fortfarande respekterar dessa herrar är att de har en klunga som varit med jävligt länge. Vi snackar väl 15+ på någon/vissa? Så där får man ändå ge dem cred, de har riktiga tuffingar som inte lämnar. Trots att de sett många av de som de startade detta med, eller de som gick med typ samtidigt, att de lämnat. För andra klubbar eller någon som återgått till vanliga livet. Men kärnan, om man kan kalla dem så, är still going strong.

Undra bara hur länge B,R, T etc orkar när deras BSK inte är vad det en gång var. Kan de återskapa det? Men framförallt, orkar de och vill de återskapa det?
Så BSK har fortfarande originalmedlemmar kvar? Hur många är de?
Citera
2013-04-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Så BSK har fortfarande originalmedlemmar kvar? Hur många är de?
Originalmedlemmar har jag väl ändå inte sagt?

BB har förvisso varit med i massa år, men han kan inte anses som en originalmedlem då han inte var med då de startade, inte heller RM var väl med då, T har väl varit med i ca 15 år och inte heller han var med exakt i början. Men T bör vara den de har kvar som varit med längst. Han kan ha varit med sedan start, men jag tror inte det.
Citera
2013-04-08, 17:24
Medlem
Dimaks avatar
Såg någon snubbe med en Brödraskapets väst igår när jag var på McDonalds , finns de här eller åkte han bara igenom?
Citera
2013-04-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Såg någon snubbe med en Brödraskapets väst igår när jag var på McDonalds , finns de här eller åkte han bara igenom?

vilken stad menar du???
Citera
2013-04-08, 21:06
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Originalmedlemmar har jag väl ändå inte sagt?

BB har förvisso varit med i massa år, men han kan inte anses som en originalmedlem då han inte var med då de startade, inte heller RM var väl med då, T har väl varit med i ca 15 år och inte heller han var med exakt i början. Men T bör vara den de har kvar som varit med längst. Han kan ha varit med sedan start, men jag tror inte det.
Nej det har du inte gjort, bara jag som drog egna slutsatser och tänkre att det kanske kunde ha varit så. 15 år i ett gäng är en lång tid. Med en kärna på en handfull personer med den långa erfarenheten av gängliv så tycker jag att BSK borde ha en mycket kompetent ledning. Det kanske de har också? Eller består denna kärna av missbrukare som bara klamrat sig fast vid gänglivet då det inte finns något annat alternativ för dem?
Citera
2013-04-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Nej det har du inte gjort, bara jag som drog egna slutsatser och tänkre att det kanske kunde ha varit så. 15 år i ett gäng är en lång tid. Med en kärna på en handfull personer med den långa erfarenheten av gängliv så tycker jag att BSK borde ha en mycket kompetent ledning. Det kanske de har också? Eller består denna kärna av missbrukare som bara klamrat sig fast vid gänglivet då det inte finns något annat alternativ för dem?

De jag vet om är jävligt stabila och egensinniga. Lite så som många av de BSK haft genom åren, antingen BSK eller inget. Svårt att förklara. OG hade också sådana killar fast på ett annat sätt. De jag syftar på valde inget efter OG. De kanske tillhör OG än idag, fastän de sitter långa straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in