Citat:
Ursprungligen postat av
HasseVonKlasse
"Det var min första öl! Jag lovar! Ska aldrig göra om det!"
Vad är skillnaden? Blir du alkis/missbrukare bara för att du dricker öl mer än en gång i ditt liv?
Vi har ett antal legala droger. Var och en har visat sig ha negativa sociala konsekvenser.
Det är svårt att hitta argument för att införa ännu en legal drog, som också har negativa sociala konsekvenser.
Och om man legaliserar en av 1000-tals gamla och nya droger, vad säger att dom andra inte borde legaliseras också?
Jag tror du talar i egen sak. Du vill använda just den här drogen och argumenterar för att legalisera den. Den som vill dra en lina på helgen vill legalisera den. Den som är beroende av opioider vill ha legala (helst gratis) sätt att få tag på dessa.
Och jag vill ha ett fungerande samhälle där vi slipper ta hand om fler missbrukare och fler problem.
Vi lever i en demokrati. Du argumenterar för din sak, jag för min. Jag hoppas de flesta tycker som jag, men om det inte är så får du väl så småningom din vilja fram.
(PS! Jag vet av egen erfarenhet att canabis har goda egenskaper också, men inte bara goda. Därför väljer jag att avstå. DS!)