2023-07-20, 20:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Jag bor här i byn och någon av dom första dagarna efter morden hörde jag att barnen anmäldes försvunna vid 13 tiden. En granne berättade också att J gått å knackat på på gatan och frågat om nån sett när "hon" åkte.Då borde han ju mena S och barnen.

Det låter lite märkligt att tidigare på dagen anmäla barnen försvunna för att några timmar senare åka och öva skytte. Borde han inte varit och letat efter familjen istället
Citera
2023-07-20, 20:29
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det väldigt sannolika är att försvinnandet upptäcktes när han återkom från träningen och fann ett tomt hus och ett saknat vapen.

Trolig tidslinje
Runt 17 - 17.30. Mannen åker till träningen. Cykel eftersom de bara har en bil.
Omedelbart därefter tar kvinnan vapnet och barnen och åker iväg. Tyder på planerat, ingen impulshandling. Mannen borta minst 1 Tim, vapnet tillgängligt. Bilen hemma.
Dådet utförs runt 18.00. +- 30 min.
Runt 19 återvänder mannen (ev sedd på cykel 19.10) och upptäcker det tomma huset.
Eftersom han ska låsa in sitt vapen, upptäcker han omedelbart att Glock saknas.
Han larmar omgående, och eftersom vapnet saknas så blir larmet omedelbart skarpt.
Strax efter 21 återfinns bilen och HKP landar 21.16
Tack för den summeringen. Låter som en rimlig teori utifrån informationen som kommit ut (som jag sett).
Om detta stämmer så är återstår i princip bara gåtan varför hon gjorde så här?
Citera
2023-07-20, 20:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Exakt, huvudet på spiken! Det är därför en del blir så provocerade när olika infallsvinklar diskuteras. Nej man mördar inte sina barn för att man har ekonomiska problem, eller för att mannen är otrogen, eller för att bebisen har kolik - om man är frisk. Men har man en sjuk hjärna så kan många i sig ganska små/vardagliga problem skapa en flodvåg i hjärnan som får katastrofala följder.
Enligt länken från KI som man kunde läsa här för en stund sen står det att psykisk ohälsa är den största riskfaktorn när det gäller filicid-suicid. Det var mycke mindre vanligt att t.ex föräldern tyckte illa om barnen som dödades.
Det här är ett ämne som är mycket svårt att diskutera pga alla missförstånd.
Citera
2023-07-20, 20:33
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Samma namn men ingen har vad jag vet kunna bekräfta om det är han:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Flive.staticflickr.com%2F 7379%2Fbuddyicons%2F98159625%40N04_r.jpg%3F1372441 973%2398159625%40N04
Ok, tack iallafall 🙏
Citera
2023-07-20, 20:34
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Ok, tack iallafall 🙏

https://www.flickr.com/photos/98159625@N04

Här är länken till alla bilder.
Citera
2023-07-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Ok, tack iallafall 🙏
Han har samma skägg frisyr som personen på bilden iallafall. Skulle kunna vara han, jag har svårt att avgöra det. Han är ju trots allt 10 år äldre och några kilo tyngre än den bilden
Citera
2023-07-20, 21:07
Medlem
Dirtydiiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
https://www.flickr.com/photos/98159625@N04

Här är länken till alla bilder.

Är det en bild på en överkörd/mosad orm?
Är inte det lite konstigt att lägga ut??
Citera
2023-07-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Tack för den summeringen. Låter som en rimlig teori utifrån informationen som kommit ut (som jag sett).
Om detta stämmer så är återstår i princip bara gåtan varför hon gjorde så här?

Nu sägs det i tråden att barnen anmäldes försvunna redan 13.00.
Det är svårt att tro på den uppgiften. Isåfall var ju barnen anmälda försvunna långt innan J åker på träning.
Inte fan beter man sig så. Man är med och letar, annars blir man ju huvudmisstänkt.
Dessutom borde han sett att Glock var borta när han tog 22 till träningen.

Nä. Tvekan på den uppgiften
Citera
2023-07-20, 21:32
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiiii
Är det en bild på en överkörd/mosad orm?
Är inte det lite konstigt att lägga ut??

Nu såg jag den bilden! Kanske något som kan kallas ”konst” enligt honom? ”Konstnärssjälar” brukar vara skumma
Citera
2023-07-20, 21:33
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nu sägs det i tråden att barnen anmäldes försvunna redan 13.00.
Det är svårt att tro på den uppgiften. Isåfall var ju barnen anmälda försvunna långt innan J åker på träning.
Inte fan beter man sig så. Man är med och letar, annars blir man ju huvudmisstänkt.
Dessutom borde han sett att Glock var borta när han tog 22 till träningen.

Nä. Tvekan på den uppgiften

Kan vara som någon skrev att glocken låg i en väska i skåpet, han kollade aldrig den innan han drog på skytte. Gjorde det efter han kom hem från skyttet. Men ändå konstigt att om dom redan söktes vid 13, att han prioriterar sin skytteträning, inte skyttetävling utan träning…
Citera
2023-07-20, 21:41
Medlem
Obduktionen klar och stärker polisens bild av att det är kvinnan som skjutit barnen och sedan sig själv. Bilen har undersökts idag.
Citera
2023-07-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kan vara som någon skrev att glocken låg i en väska i skåpet, han kollade aldrig den innan han drog på skytte. Gjorde det efter han kom hem från skyttet. Men ändå konstigt att om dom redan söktes vid 13, att han prioriterar sin skytteträning, inte skyttetävling utan träning…

Allt är ju möjligt, men inte troligt.
Men om nu fru och barn är anmälda förvunna innan han åker och tränar skjutning så har han ju kontakt med polisen och nog fan håller han koll på prylarna då.

Totalt osannolikt.
Fattar inte varför folk ofta ska försöka hitta de mest osannolika argumenten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in