2025-03-25, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Är det riktiga fransar? 10 syskon känns kusingifte.
Ser ut som inflyttade från östra Belgien/Vallonien (fransktalande).
Citera
2025-03-25, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Sammanfattning (delvis översatt av google translate)

8 juli 2023 – Försvinnande, första sökningar
Den 8 juli 2023, klockan 17.15, sågs Emile, då två och ett halvt år gammal, för sista gången av två grannar i Haut-Vernet, en by med 25 invånare på 1 200 meters höjd, på sluttningarna av Trois Évêchés-massivet (Alpes-de-HauteProvence). Han hade precis anlänt på sommarlovet till sina morföräldrars andra hem.
https://actu.fr/faits-divers/dispari..._59835374.html
(franska men funkar rätt bra att översätta sidan till svenska)

18 juli 2023 – Inledande av en rättslig utredning
Den 18 juli inledde åklagarmyndigheten i Digne en rättslig utredning motiverad av "ärendets komplexitet" och utredningarna överfördes till Aix-en-Provence (Bouches-du-Rhône) domstol, där två undersökningsdomare utsågs.

21 augusti 2023 – Utredningen utökas till brottsliga motiv (av utredningstekniska orsaker)

28 mars 2024 sammanfördes Emiles familj, grannar och andra ögonvittnen, totalt 17 personer, av domstolarna i Haut-Vernet för en rekonstruktion.

30 mars 2024 – Upptäckten av Emile Soleils kranium
I slutet av mars 2024 upptäckte en vandrare en skalle och tänder cirka 1,7 km från byn där barnet hade försvunnit. Under processen hittade utredarna kläder och en liten benbit i samma område.

8 februari 2025 – Begravning
Pojkens begravning hölls den 8 februari 2025 i basilikan Saint-Maximin-la-Sainte-Baume (Var), i närvaro av hela familjen.

25 mars 2025 – Polisen gör tillslag griper släktingar och gör husrannsakan
Den 25 mars omhändertogs Emiles morfar Philippe Vedovini och hans mormor, samt två av deras vuxna barn (Emiles mors syskon) för frivilligt mord och döljande av ett lik av forskningssektionen vid gendarmeriet i Marseille. En husrannsakan genomfördes samtidigt i deras huvudsakliga hem, en provensalsk bondgård i La Bouilladisse.

Emiles morfar Philippe Vedovini (58) osteopat i grannbyn gift med
Emiles mormor Anne Rolier Vedovini (49) fd eller lärare i området.
https://postimg.cc/JH76V66n

Emiles mamma Marie Soleil (26?) extremt kristen katolik, gift med Colomban Soleil, 26, pappa till Emile var medlem (kassör?) i den ökända högerextrema nationalistgruppen Action Francaise samt nyfascistiska Bastion Social.
https://i.postimg.cc/x1yxDnBR/po.png

Överblick av området
https://i.postimg.cc/zvpR9RSd/vy.png
https://i.postimg.cc/ZKKN6V4X/vy-bild.jpg

Och där försvann till synes det sista hoppet om ett gott slut. Har inte följt tråden men man har alltså funnit en avliden kropp?
Citera
2025-03-25, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Och där försvann till synes det sista hoppet om ett gott slut. Har inte följt tråden men man har alltså funnit en avliden kropp?

Ja pojkens kranium hittades redan 30 mars 2024.
Citera
2025-03-25, 21:25
Citat:

Oj trodde det var ett aktuellt fall men det ser jag nu när jag läser TS att det absolut inte är. Fruktansvärd händelse. Tack för snabbt svar.
Citera
2025-03-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Oj trodde det var ett aktuellt fall men det ser jag nu när jag läser TS att det absolut inte är. Fruktansvärd händelse. Tack för snabbt svar.

Nej, dom har hittat en kropp och det har morföräldrarna tydligen åkt dit på precis nu.
Citera
2025-03-25, 21:32
Medlem
magis avatar
Citat:

Varg?

----
Citera
2025-03-25, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Nej, dom har hittat en kropp och det har morföräldrarna tydligen åkt dit på precis nu.

Ja och morfäräldrarna ska visst av någon anledning ha varit vårdnadshavare vid tillfället för försvinnandet verkar det som.

Jag har följt fallet på ett franskt forum med hjälp av översättning och jag kan säga att netflix serierna
ligger i lä vad gäller handlingen i detta fallet...19 trådar med 40 sidor i varje (20-30 inlägg på varje sida) +2 trådar med koppling i fallet

https://legrele.forumactif.org/t641p...petit-emile-19
Citera
2025-03-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ja och morfäräldrarna ska visst av någon anledning ha varit vårdnadshavare vid tillfället för försvinnandet verkar det som.

Jag har följt fallet på ett franskt forum med hjälp av översättning och jag kan säga att netflix serierna
ligger i lä vad gäller handlingen i detta fallet...19 trådar med 40 sidor i varje (20-30 inlägg på varje sida) +2 trådar med koppling i fallet

https://legrele.forumactif.org/t641p...petit-emile-19

Vet man om det var tack vare dottern själv eller något med myndigheter som gjorde att dom hade vårdnaden? Jag menar var det dottern själv så måste hon ju ha vetat om hennes föräldrar var rätt konstiga eller något
Citera
2025-03-25, 21:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Vet man om det var tack vare dottern själv eller något med myndigheter som gjorde att dom hade vårdnaden? Jag menar var det dottern själv så måste hon ju ha vetat om hennes föräldrar var rätt konstiga eller något
Pojken lämnades av mamman för att tillbringa (delar eller hela) sommaren hos morföräldrarna.
Inte blir väl de vårdnadshavare för att pojken bor några veckor där under sommaren?

Vem bli vårdnadshavare om pojken istället hade varit på koloni? Föräldrarna.

Det kan ha varit första gången mamman lämnade pojken där och litade på sina föräldrar.
Citera
2025-03-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pojken lämnades av mamman för att tillbringa (delar eller hela) sommaren hos morföräldrarna.
Inte blir väl de vårdnadshavare för att pojken bor några veckor där under sommaren?

Det var så jag hörde det först också, men nu så sa man vårdnadshavare. Så det kanske står något mer på franskt forum?

"och morfäräldrarna ska visst av någon anledning ha varit vårdnadshavare vid tillfället för försvinnandet".

Det är ju rätt intressant. Dottern måste ju ha vetat om typ morsan varit jävligt missunsam?
Citera
2025-03-25, 22:03
Citat:

Familjen verkar leva rätt isolerat privat och morfadern beskrivs som en auktoritet, djupt religös och sträng, alla hans tio barn har haft hemundervisning, Emiles mamma var äldst i syskonskaran men varför morföräldrna hade vårdnaden vet jag inte, mycket hålls hemligt och inte många har pratat fram till nu, men allt fler verkar börja öppna munnen nu verkar det som.
Citera
2025-03-25, 22:05
Medlem
Citat:
Familjen verkar leva rätt isolerat privat och morfadern beskrivs som en auktoritet, djupt religös och sträng, alla hans tio barn har haft hemundervisning, Emiles mamma var äldst i syskonskaran men varför morföräldrna hade vårdnaden vet jag inte, mycket hålls hemligt och inte många har pratat fram till nu, men allt fler verkar börja öppna munnen nu verkar det som.

Ah okej, då får man ändå en lite större bild av dom. Dottern kanske inlåst eller något på psyk en stund så morföräldrarna fick vårdnaden? Eller att dom på nått sätt kämpade för den.. Det låter jävligt intressant faktiskt.
Senast redigerad av vildhane 2025-03-25 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in