• 1
  • 2
2023-07-12, 09:58
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonNT
vafan, kan långivare få tillgång till mitt konto bara sådär? måste inte sånt tas i tingsrätt!!?!?!?
Vilken bank är säkrast att ha pengar i f.ö?

Om det är uppenbart att du inte tänker betala av lånet, kan långivaren dra tillbaka lånet.
Citera
2023-07-12, 10:56
Medlem
Om du har körkort så köp en husbil/skåpbil som är ombyggd och bo i den, säg upp allt annat, så har du inga fasta kostander. På ett år bör du kunna spara mycket eller så flyttar du till en liten etta på 25kvm och lever dina bästa år. Hade en polare som gick bort för 2 månader sedan, endast 47år, dock rökt,druckit,snusat sönder sig själv i 10år, efter läkarbesöket så tog det 8månader..borta
Citera
2023-07-13, 00:07
Medlem
nonNTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Jag beklagar livsödet. Du har för övrigt helt rätt i att livet är ett enda stort bedrägeri (om man inte är religiös och tror på ett trivsamt efterliv). Så jag tycker du gör helt rätt i att leva livet på slutet och låta skulderna dö med dig. Så funderar jag också på att göra. Kanske ge bort det lilla jag över har på dödsbädden innan staten konfiskerar resten. Kan ju gjuta en till nyckel hos en smed och ge bort till någon du älskar som kan länsa ditt hem innan du går bort.

Kreditkort, SMS-lån, sjukförsäkring och eventuellt sälja av allt du äger och har. Du kan ju också strunta i att betala hyran på slutet, för det tar ett tag innan du blir vräkt (jag talar av egen erfarenhet!!!). Då har du pengar över till den där extralyxen. Om du har bil så kan du åka runt i den.

Bra tips det där med hyran. varför i helvete betalar jag ens detta nu. Hur lång tid kan man stanna tills de drar in polis och låssmed osv, är det runt 6 månader?
Citera
2023-07-13, 00:25
Medlem
nonNTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro127
Om du har körkort så köp en husbil/skåpbil som är ombyggd och bo i den, säg upp allt annat, så har du inga fasta kostander. På ett år bör du kunna spara mycket eller så flyttar du till en liten etta på 25kvm och lever dina bästa år. Hade en polare som gick bort för 2 månader sedan, endast 47år, dock rökt,druckit,snusat sönder sig själv i 10år, efter läkarbesöket så tog det 8månader..borta

Möjligt, jag försöker sammla viljestyrkan för att ens börja arbeta igen. Men det är som sagt bara för att kunna låna upp mig. Aldrig att jag tänker spara och leva som en råtta i ett år för att få det lite bättre senare. Mitt liv är redan skit och skulle jag nedgradera kvaliten nu skulle jag hellre skjuta mig.

Hade han samma livsöde som mig? aldrig gift, inga barn, pissjobb osv?
Jag hittade aldrig något att leva för helt enkelt, kvinnofolket gillade mig aldrig så barn och giftemål fanns aldrig på kartan. Har haft en del hobbys men de dog ut över tid.

Åren går läskigt fort när man inte har de där milstolparna. När man frågar en normalt fungerande människa om sina bästa stunder så är det ofta när man, tog examen, gifte sig, skaffade barn osv.
Jag har inget att se tillbaka på, så döden känns inte alls farlig
Citera
2023-07-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonNT
Möjligt, jag försöker sammla viljestyrkan för att ens börja arbeta igen. Men det är som sagt bara för att kunna låna upp mig. Aldrig att jag tänker spara och leva som en råtta i ett år för att få det lite bättre senare. Mitt liv är redan skit och skulle jag nedgradera kvaliten nu skulle jag hellre skjuta mig.

Hade han samma livsöde som mig? aldrig gift, inga barn, pissjobb osv?
Jag hittade aldrig något att leva för helt enkelt, kvinnofolket gillade mig aldrig så barn och giftemål fanns aldrig på kartan. Har haft en del hobbys men de dog ut över tid.

Åren går läskigt fort när man inte har de där milstolparna. När man frågar en normalt fungerande människa om sina bästa stunder så är det ofta när man, tog examen, gifte sig, skaffade barn osv.
Jag har inget att se tillbaka på, så döden känns inte alls farlig

Låter som liknande liv min kollega hade,även fast döden inte är så farlig, så får du helt enkelt göra det bästa av situationen. Att köra husbil/ombyggd skåpbil som är vinterisolerad borde vara billigare och mer friare än 5-6000 i hyra varje månad. Billigast är väl husvagn och ställa den på en camping dock svårt att glida runt då.

Du kan fynda från 50.000 till 350.000
Senast redigerad av Sandro127 2023-07-13 kl. 07:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in