2023-07-10, 09:59
Medlem
Fått tips att söka som produktionstekniker pga min breda erfarenhet som processoperatör. Men jag har ingen teknisk utbildning och har jag googlat lite på vad det innebär men jag undrar ändå hur en arbetsdag ser ut som produktionstekniker.

Någon som kan berätta vad det innebär?
Citera
2023-07-10, 10:18
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbecola
Fått tips att söka som produktionstekniker pga min breda erfarenhet som processoperatör. Men jag har ingen teknisk utbildning och har jag googlat lite på vad det innebär men jag undrar ändå hur en arbetsdag ser ut som produktionstekniker.

Vore bra om du kanske kunde specificera lite mer kring vilken branch/företag det gäller. Kan ju underlätta
Citera
2023-07-10, 15:30
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbecola

Som processoperatör borde du kommit i kontakt med produktionstekniker, kan jag tycka.

Kortfattat kan man ju säga att det handlar om att omsätta en ritning till verklighet. Jobba mellan konstruktör och operatör.

Handlar det om tillverkning, så kan det handla om vilken maskin som skall köra vilken del utifrån vad maskinerna klarar, ta fram recept mm.
Vid montage så kan det handla om att ta fram montageinstruktioner, hantera avvikelse mm.
Ibland även svara på frågor från konstruktörerna vad maskinerna klarar göra.
Citera
2023-07-12, 09:57
Medlem
Produktionstekniker kan väl lika gärna att man står vid en linje i en fabrik och sätter ihop möbler?

Städkärring är ju hygientekniker så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in