2023-07-09, 21:48
Medlem
Jenny9s avatar
De senaste 20-30 åren har de antifeministiska männen anklagat svenska/västerländska kvinnor för att vara värdelösa horor/parasiter. Enligt antifeministerna duger kvinnor inte till något annat än att stå vid spisen och föda barn. Det är det enda en kvinna ska vilja göra med sitt liv och också det som, enligt antifeministerna, är det bästa för kvinnors hälsa. De antifeministiska männen anser att det emotionella, praktiska och administrativa ansvaret för barn och hem är en "walk in the park" och alltså det enda kvinnor kan anses klara av.

De antifeministiska männen anser vidare att dagens svenska/västerländska kvinnor försöker vara och uppträda som män och de tycker att svenska/västerländska kvinnor därför är okvinnliga och osexiga. De antifeministiska männen avskyr gold diggers och att bli betraktade som objekt alias plånböcker men de vill samtidigt att kvinnor ska vara 100% ekonomiskt beroende av män.

Vidare om jag nu har kunnat tyda den antifeministiska propagandan rätt gällande deras drömsamhälle så är skatten låg (mycket lägre än dagens), kvinnor är bundna till hemmet där de har ansvaret för barn och åldrande svärföräldrar och egna föräldrar. Barnen hemskolas upp till universitetsnivå där de manliga professorerna tar över. Kom ihåg, i antifeministernas drömsamhälle förvärvsarbetar inte kvinnor...... för då skulle de (kvinnorna) tjäna egna pengar.

Alternativt hade antifeministerna sänk kvinnors löner till ett absolut minimum så att de (kvinnorna) fortfarande hade gjort det som de själva inte vill göra men fortfarande varit ekonomiskt beroende av männen. En form av tvångsarbete/slavarbete.

Detta vore det absolut bästa eftersom kvinnor inte kan tänka logiskt och män inte kan känna nåt, enligt antifeministerna.

Mina frågor till er antifeminister här på forumet blir således: Vad tror/hoppas ni att era anklagelser och ert gagg ska leda till? Hoppas och tror ni att svenska/västerländska kvinnor en vacker dag ska vakna upp och tänka "Antifeministerna har haft rätt i alla år, vi är värdelösa parasiter och horor. Nu avsäger vi oss vår rösträtt och går och ställer oss vid spisen och går bara utanför dörren i sällskap av våra äkta män"?

Sen den viktigaste frågan av alla. Uppfostrar ni era döttrar och söner efter denna filosofi? Ni hjärntvättar era döttrar med att de är värdelösa och duger bara till att serva en man? Era söner intalar ni att de är bäst på allt och mycket högre stående än de värdelösa flickorna/kvinnorna? Hur tänker ni att era söner och döttrar mår av att höra er tilltala/säga om deras mödrar och andra kvinnor att de är värdelösa/horor/parasiter? Hur tänker ni er att ert ältande om detta formar nästa generation?

Skulle man kunna dra det så långt och säga att den antifeministiska propagandan har inspirerat och triggat en del av de unga manliga massmördarna i främst USA? Iallafall varit en del i formandet av deras syn på samhället/omvärlden?
Citera
2023-07-09, 21:51
Medlem
Kan du med handen på hjärtat säga att du med detta inlägg gav en bra representation av din meningsmotståndare, och undvek bruk av halmdockor, så som man gör vid diskussioner i god tro?

Undvek du klyschor och billiga karikatyrer i ditt inlägg?
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-07-09 kl. 21:54.
Citera
2023-07-09, 21:52
Avslutad
Det handlar om att få kvinnan till billigast möjliga pris. Sexuellt och egentligen inget mer än så. Omvänt handlar det om att män ska betala så mycket som möjligt för samma sak.
Citera
2023-07-09, 21:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Kan du med handen på hjärtat säga att du gav en bra representation av din meningsmotståndare, och undvek bruk av halmdockor, så som man gör vid diskussioner i god tro?

Tyvärr behöver jag inte bygga halmdockor gällande detta, jag har återgett den antifeministiska propagandan i stort sett korrekt.
Citera
2023-07-09, 21:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolle96omkommen
Det handlar om att få kvinnan till billigast möjliga pris. Sexuellt och egentligen inget mer än så. Omvänt handlar det om att män ska betala så mycket som möjligt för samma sak.

Ja problemet är bara att dagens samhälle är väldigt mycket mer avancerat och komplext än det var i mänsklighetens vagga.
Citera
2023-07-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mina frågor till er antifeminister här på forumet blir således: Vad tror/hoppas ni att era anklagelser och ert gagg ska leda till? Hoppas och tror ni att svenska/västerländska kvinnor en vacker dag ska vakna upp och tänka "Antifeministerna har haft rätt i alla år, vi är värdelösa parasiter och horor. Nu avsäger vi oss vår rösträtt och går och ställer oss vid spisen och går bara utanför dörren i sällskap av våra äkta män"?
?
Ja, detta tror jag sorgligt nog på. Och får de inte som de vill så går de ut och skjuter ner kvinnor på måfå.
Citera
2023-07-09, 22:00
Avslutad
Citat:
Ja problemet är bara att dagens samhälle är väldigt mycket mer avancerat och komplext än det var i mänsklighetens vagga.
Behöver inte vara det. När man gifter sig så svär båda parter tills döden skiljer oss åt och det bokstavligen med våld och mord om nödvändigt.
Citera
2023-07-09, 22:00
Medlem
Nu är ju FB en liten bubbla.. i verkliga livet har ni ju fått som ni ville, med illegal massinvasion av slödder, ni kacklar fortfarande i all media om "klimatförändringarna", feminism, hur orättvist allt är för er världens mest priviligierade människor på jorden, samt hur onda vita män är och därmed måste bort överallt. Så vad är problemet?
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-07-09 kl. 22:07.
Citera
2023-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Tyvärr behöver jag inte bygga halmdockor gällande detta, jag har återgett den antifeministiska propagandan i stort sett korrekt.

Vem påstår att
1. västerländska kvinnor är "värdelösa horor/parasiter"?
2. Att de inte duger till " något annat än att stå vid spisen"?

Och nu menar jag inte en abstrakt grupp som "antifeministerna". Vilken individ påstår sakerna ovan?

Eftersom du hävdar att det inte är en halmdocka så bör du kunna ange vem som står för agendan du påstår dig kritisera.
Citera
2023-07-09, 22:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Ja, detta tror jag sorgligt nog på. Och får de inte som de vill så går de ut och skjuter ner kvinnor på måfå.

Att män skjuter ihjäl random kvinnor är tack och lov fortfarande ovanligt. Det har förekommit, men som sagt, inget vanligt fenomen, än iallafall.

Mycket vanligare är att kvinnor slås ihjäl, skjuts, knivmördas, misshandlas, kidnappas, våldtas av män de är i relation med eller har varit i relation med. Där männen är kontrollerande och har låg impulskontroll och inte klarar av att hon vill lämna honom eller att hon gör motstånd mot hans terror.
Citera
2023-07-09, 22:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolle96omkommen
Behöver inte vara det. När man gifter sig så svär båda parter tills döden skiljer oss åt och det bokstavligen med våld och mord om nödvändigt.

Ok.
Citera
2023-07-09, 22:09
Avslutad
Citat:
Ok.
Ja det är rätt svar för du avgör det. Om du vill mörda någon så gör du det utifrån vad du anser vara berättigat eller viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in