• 1
  • 2
2023-07-10, 01:32
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Denna:

https://stayhard.com/en/products/oas...rry-shirt-navy

Tydligare bild:

https://www.careofcarl.com/bilder/ar...g?m=1672668805

Ja, jag hade ingen aning när jag beställde den. Tyckte bara den såg bra ut på bild och köpte den.

Tycker fortfarande att den ser bra ut, men undrar bara om folk bär frottéskjortor till vardags. För jag har ingen aning.

Har aldrig sett något liknande och skulle inte vilja bära en sådan skjorta. Men det syns ju när man zoomar in bilden att den är av frotte.

Du kanske kan skicka tillbaka den.
Citera
2023-07-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det är snyggt och inga konstigheter att bära till vardags. Den genomsnittliga användaren här på forumet har knappast nån smak som du märker.
Jo tack, det märkte jag. Men det är ju sommarlov och alla EPA-dunk-kids sitter vaken framför datorn mitt i natten.

Tack för svaret också. Läste just på Reddits forum att frottéskjortor går bra i alla sammanhang.
Citera
2023-07-10, 06:23
Medlem
Citat:
Jo tack, det märkte jag. Men det är ju sommarlov och alla EPA-dunk-kids sitter vaken framför datorn mitt i natten.

Tack för svaret också. Läste just på Reddits forum att frottéskjortor går bra i alla sammanhang.
"Alla sammanhang"...
Den genomsnittlige Redditanvändaren är definitivt inget modelejon att lita på. Frottéskjortan (inkl frottéshortsen) bärs på stranden alternativt vid poolen. Det faktum att några personer går omkring på stan eller till privat fest i villaträdgård med en frottéskjorta är enkom beroende på okunnighet.
Citera
2023-07-10, 07:45
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Jag skulle vilja säga att, frotéskjorta bär man aldrig, jag kan dock erkänna att det hade varit fördelaktigt att ha något liknande till barnen på stranden när dom var små.
Citera
2023-07-10, 12:01
Medlem
Citat:

Jaså, du klagar på svar du inte vill ha, är du redan expert? Sådana kläder hör stranden till.
Citera
2023-07-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
"Alla sammanhang"...
Den genomsnittlige Redditanvändaren är definitivt inget modelejon att lita på. Frottéskjortan (inkl frottéshortsen) bärs på stranden alternativt vid poolen. Det faktum att några personer går omkring på stan eller till privat fest i villaträdgård med en frottéskjorta är enkom beroende på okunnighet.
Benägen att hålla med, både ang. Reddit samt frottéskjortans vara eller icke-vara. De enda ställena där en frottéskjorta inte ser olämplig ut är i pool- och strandsammanhang.

Bara för att Jacquemus eller Prada spottar ut kläder i frotté betyder det inte att det är fint till vardags.
Senast redigerad av Vogly 2023-07-10 kl. 14:00.
Citera
2025-08-10, 12:45
Medlem
Citat:
Jag beställde en snygg märkesskjorta på nätet. När jag fick hem den så upptäckte jag att den gjort av frotté. Den känns och ser ut precis som en tunn handduk.

Har googlat runt lite och försökt räkna ut när och vart man ska bära denna skjorta, men blir inte klok på saken.

Är dessa plagg tänkta som badskjorta, typ after swim / after beach? Eller kan man bära den hur som helst och vart som helst? Tack.

Skulle säga att den funkar i närheten av havet och pool på sommarhalvåret. Där du kan ha tänkas ha badat eller tänker att bada.

Kan ju bäras när man vill men inte lika stiligt.
Citera
2025-08-11, 17:14
Bannlyst
De enda jag har sett använda det är pojkar. Alltså inga vuxna.

Måste vara varmt att använda utomhus på sommaren. Men kanske inte helt fel om man ska gå och bada
Citera
2025-08-11, 17:18
Medlem
Citat:
Denna:

https://stayhard.com/en/products/oas...rry-shirt-navy

Tydligare bild:

https://www.careofcarl.com/bilder/ar...g?m=1672668805

Ja, jag hade ingen aning när jag beställde den. Tyckte bara den såg bra ut på bild och köpte den.

Tycker fortfarande att den ser bra ut, men undrar bara om folk bär frottéskjortor till vardags. För jag har ingen aning.

Snygg?
Behöver du glasögon!
Ser fördjävlig ut ju!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in