• 1
  • 2
2023-07-09, 20:33
Genom att inte hantera sådana känslor. Lämna känslorna ensamma i "etern" som de svävar i och fråga dig om upplevelserna är värdefulla att känna. Gör något annat än att bara fäktas med känslovindar.
Citera
2023-07-09, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolle96omkommen
Genom att inte hantera sådana känslor. Lämna känslorna ensamma i "etern" som de svävar i och fråga dig om upplevelserna är värdefulla att känna. Gör något annat än att bara fäktas med känslovindar.

Hur är det möjligt att inte hantera sina känslor? Jag är inte en robot. Mitt hjärta är krossat av sorg och ensamhet.
Citera
2023-07-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Jag är i djup sorg och dessutom fruktansvärt ensam. Hur överlever man att vara i en sådan hopplös situation dag ut och dag in? Att ta sitt liv är väldigt frestande, finns det andra alternativ?

Beklagar verkligen din förlust! Vet känslan .. känns overkligt och konstigt så var det iallafall för mig.

Det som hjälpte mig var att träna .. börja ut och gå långa promenader , gym.. sen brukade jag se roliga och bra filmer och var noga med äta bra mat! Din pappa ville inte se dig må så här så gör honom stolt nu. Försök ändra rutiner.. tid kommer det ta att må bättre men inget som kommer vara för alltid!!!
Citera
2023-07-09, 21:17
Medlem
Citat:
Hur är det möjligt att inte hantera sina känslor? Jag är inte en robot. Mitt hjärta är krossat av sorg och ensamhet.

Mot självmordstankarna ska du söka hjälp direkt!

Mot ensamheten kan du väl söka dig till någon kristen församling eller in i föreningslivet. Skaffa nån hobby som har aktiva föreningar.

Mot sorgen, så har jag inget bättre råd än att det blir bättre med tiden. Sorg är inget vidare alls att genomlida.

Kämpa vidare!
Citera
2023-07-09, 21:19
Citat:
Var har du ont, vad är det som känns, var sitter smärtan. Ta en Alvedon. Vad tror du är möjligt att hantera. Ska du hantera känslor med andra känslor.
Fucked up korkat av tex psykologer att tro på nonsens. Jävla rötägg alla är.
Citera
2023-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Min kära pappa gick plötsligt bort. Han var min enda vän och mitt eviga stöd.

Beklagar verkligen.

Tyvärr är det vanligt med dåliga kontaktnät i Sverige, speciellt för oss män.
Har du inga syskon eller andra släktingar som står dig nära?

Att vara ensam i sorg är fruktansvärt.

Har väl inga tips att ge mer än att det lättar alltid upp de stunder man umgås med folk man trivs med och känner sig trygg med.

Försök att inte gå ner dig totalt genom att låsa in dig.
Har du arbete?
Tränar du något?
Träning är faktiskt något som för stunden kan lindra.
Citera
2023-07-09, 21:46
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Jag är i djup sorg och dessutom fruktansvärt ensam. Hur överlever man att vara i en sådan hopplös situation dag ut och dag in? Att ta sitt liv är väldigt frestande, finns det andra alternativ?

Det är väldigt tufft. En del kan ”stänga sv” sina känslor för en tid, för att klara sig igenom ”det värsta”. Men det är lite svårt och kräver att man kanske varit van att stänga av känslor många ggr förr…

Det mest hälsosamma är att söka hjälp istället.

Du kan kontakta din VC och berätta att du har en stark sorg och att du inte mår bra. Sannolikt får du träffa en läkare som ev. remitterar dig till kurator/terapeut, samt om du behöver så kanske du får nån slags lugnande eller antideppmedicin.

Ge inte upp, det kan definitivt kännas bättre längre fram!
Citera
2023-07-09, 22:41
Medlem
pn222jws avatar
Ingenting blir någonsin detsamma igen - lev vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in