2023-07-09, 15:16
Medlem
SlutaGrinas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-vid-skyddsobjekt-i-varmdo/

Jag känner bara till ett skyddsobjekt på Värmdö, som jag dock inte vet vart det ligger, som är en privatbostad. Kan det vara något som hänt där? Någon borde åtminstone sett eller hört helikoptern och kunna lokalisera vad för skyddsobjekt det handlar om.
Citera
2023-07-09, 15:25
Medlem
Kronprinsessan Victoria har ett hus ute på Fågelbro. Har dock inte sett eller hört några helikoptrar där. Vet ej om det finns några fler skyddsobjekt ute på Värmdö.
Citera
2023-07-09, 15:42
Medlem
Vattentornet i Gustavsberg räknas som skyddsobjekt enl. Kommentarer i Värmdöbor på Facebook. Det var mycket poliser i området runt där.
Citera
2023-07-09, 17:21
Medlem
Är vattentornet bekräftat? Lite glest med militära skyddsobjekt på Värmdö men längst ut på Skarpö hittar vi bergrum, FTN och radar.
Citera
2023-07-09, 17:52
Medlem
Erik Östs avatar
"Stor polisinsats" betyder inte så mycket i svärje längre! Har blivit vardag bara.. zzzzzznark.
Citera
2023-07-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaGrina
https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-vid-skyddsobjekt-i-varmdo/

Jag känner bara till ett skyddsobjekt på Värmdö, som jag dock inte vet vart det ligger, som är en privatbostad. Kan det vara något som hänt där? Någon borde åtminstone sett eller hört helikoptern och kunna lokalisera vad för skyddsobjekt det handlar om.

Jag var på plats, det är vid parkeringen precis intill skogen vid centrumet. Nära macken som ligger där, var poliser överallt och minst en person på cykel och väska blev visiterad vid själva infarten till badhuset. Helikoptern flög upprepande gånger vid vägen/skogskanten i minst 15min innan den flög vidare väster ut och försvann. Satt själv och funderade på vilket skyddsobjekt dem pratar om, och med tanke på var helikoptern flög samt vart hundenheten gick in i skogen och sökte så är vattentornet närmast. Visste inte att det var ett skyddsobjekt men uppenbarligen verkar det vara så.
Citera
2023-07-27, 21:24
Medlem
SlutaGrinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag var på plats, det är vid parkeringen precis intill skogen vid centrumet. Nära macken som ligger där, var poliser överallt och minst en person på cykel och väska blev visiterad vid själva infarten till badhuset. Helikoptern flög upprepande gånger vid vägen/skogskanten i minst 15min innan den flög vidare väster ut och försvann. Satt själv och funderade på vilket skyddsobjekt dem pratar om, och med tanke på var helikoptern flög samt vart hundenheten gick in i skogen och sökte så är vattentornet närmast. Visste inte att det var ett skyddsobjekt men uppenbarligen verkar det vara så.
Känns ändå rimligt att vattentornet är ett skyddsobjekt med tanke på konsekvenserna om någon förstör eller saboterar det.
Citera
2023-07-27, 21:28
Medlem
Full-Retards avatar
Är det säkert på att det är man? Det kan ju vara en sk ”hen”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in