2023-07-08, 18:33
Medlem
Tjo!

Om jag har huvudabonnemanget Surf obegränsat hos Tre - och lägger till extra användare så får dem, enligt hemsidan upp till 100 GB surf/månad.

https://www.tre.se/handla/mobilabonn...B&gclsrc=aw.ds
"*Ni delar på surfen som ingår i ditt mobilabonnemang, upp till 100 GB per månad och person/uppkoppling vid obegränsad surf."

Men enligt PhoneHouse Elgiganten försäljaren så stämmer inte detta, eftersom det speglar huvudabonnemanget, dvs fri surf som är obegränsat gäller. Och hon menar på att hon har vänner och kunder som surfar långt över 100 gb/månad som extra användare.

Blir fundersam!
Vad gäller?
Citera
2023-07-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejlarn
Tjo!

Om jag har huvudabonnemanget Surf obegränsat hos Tre - och lägger till extra användare så får dem, enligt hemsidan upp till 100 GB surf/månad.

"*Ni delar på surfen som ingår i ditt mobilabonnemang, upp till 100 GB per månad och person/uppkoppling vid obegränsad surf."

Men enligt PhoneHouse Elgiganten försäljaren så stämmer inte detta, eftersom det speglar huvudabonnemanget, dvs fri surf som är obegränsat gäller. Och hon menar på att hon har vänner och kunder som surfar långt över 100 gb/månad som extra användare.

Blir fundersam!
Vad gäller?

Tror hastigheten begränsas efter 100gb
Citera
2023-07-08, 19:28
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Tjo!

Blir fundersam!
Vad gäller?

Ja, det där låter motsägelsefullt. Först delar man på surfen, därefter står det upp till 100GB per månad och person.

Jag har alltid trott att surfpotten är 100GB som alla delar på tillsammans.
Citera
2023-07-08, 20:15
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Tjo!

Blir fundersam!
Vad gäller?

Mitt abonnemang obegränsat med surf på två användare genom ett huvudab och extra användare.
Men man måste fixa så att huvudab har obegränsat, sen kostar det 99 för den extra eller vad det nu är
Citera
2023-07-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcsmeck
Mitt abonnemang obegränsat med surf på två användare genom ett huvudab och extra användare.
Men man måste fixa så att huvudab har obegränsat, sen kostar det 99 för den extra eller vad det nu är

Det är inte så att hastigheten begränsas för extra användare?
Enligt hemsidan så är huvudabonnemanget obegränsat, men varje användare har 100 gb att surfa för bara
Citera
2023-07-08, 22:05
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Det är inte så att hastigheten begränsas för extra användare?
Enligt hemsidan så är huvudabonnemanget obegränsat, men varje användare har 100 gb att surfa för bara

Tror inte jag testat att förbruka den mängden data på den extra, men när jag ringde tre så vill jag minnas att jag dubbelkollade så att det verkligen stämde, att båda användare fick obegränsat.

Men de kanske har satt flaskhals på det sen dess.
Citera
2023-07-08, 23:46
Medlem
Citat:
Tror inte jag testat att förbruka den mängden data på den extra, men när jag ringde tre så vill jag minnas att jag dubbelkollade så att det verkligen stämde, att båda användare fick obegränsat.

Men de kanske har satt flaskhals på det sen dess.

Intressant...
Ska förbi PhoneHouse butiken imorgon, ska tecka en deal nämligen
1 MBB obegränsat surf
2 fastpris med obegränsat surf
1 Galaxy Fold 4 512 GB

Pris: 1150 kr/mån x 24 mån
Citera
2023-07-09, 13:12
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Intressant...
Ska förbi PhoneHouse butiken imorgon, ska tecka en deal nämligen
1 MBB obegränsat surf
2 fastpris med obegränsat surf
1 Galaxy Fold 4 512 GB

Pris: 1150 kr/mån x 24 mån

Varför via phonehouse? Har inga bra erfarenheter av mellanhänder när man ska teckna abonnemang
Citera
2023-07-09, 13:14
Bannlyst
Använder också detta abonnemang och vi är 8 st på samma som har fri surf sen delar vi på 100gb UTOMLANDS
Citera
2023-07-09, 13:42
Medlem
Citat:
Varför via phonehouse? Har inga bra erfarenheter av mellanhänder när man ska teckna abonnemang

AV någon konstig anledning kunde Tre inte erbjuda mig samma erbjudande, då PhoneHouse Elgiganten hade/har kampanj nu på Fold4

Men å andra sidan när jag ringde Tre kundtjänst så prata jag med en tjej, som skulle ringa mig på måndag, och hon skulle försöka ge mig samma erbjudande.

Via kundtjänst har jag öppet köp, men i butik har jag inte det! Märkligt!
Vill testa täckningen innan jag köper något.

Sedan tycker jag det är märkligt att jag inte kan lägga in min order som jag vill ha via deras hemsida.
Eller så är det jag som inte är kunnig
Citera
2023-07-10, 17:18
Medlem
Citat:
AV någon konstig anledning kunde Tre inte erbjuda mig samma erbjudande, då PhoneHouse Elgiganten hade/har kampanj nu på Fold4

Men å andra sidan när jag ringde Tre kundtjänst så prata jag med en tjej, som skulle ringa mig på måndag, och hon skulle försöka ge mig samma erbjudande.

Via kundtjänst har jag öppet köp, men i butik har jag inte det! Märkligt!
Vill testa täckningen innan jag köper något.

Sedan tycker jag det är märkligt att jag inte kan lägga in min order som jag vill ha via deras hemsida.
Eller så är det jag som inte är kunnig

Edit: Fått bekräftat från Tre att deras extra användare har obegränsat med surf fastän det står 100 GB per månad på deras sida.
Jäkligt skumt dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in