Citat:
Man brukar säga att man ska rotera skorna, att växla mellan några. Du putsar dem väl? Det är viktigare än märket. En fråga , jag har alltid använt samman par skor varje dag länge. Man kanske ska ha flera så att man byter så att det ena paret får vila.
Hur ofta byter man skjorta egentligen. Svettas man så bör man kanske ta en nytvättad till nästa dag fattar ja så klart. men bör man göra detta oavsett? och hur är det med en kavaj ? jag ser det som att folk gått i samma i veckor. Blir blir det lite snuskigt egentligen och sen ska dom in på kemtvätt eller. Vad kostar detta?
Och bör jag se till nu att förse mig med en strykbräda. Hahah jag har ingen. Jag har läst att skjortor ska vara strykfria.
Vad tror ni om man har finare kläder i början, sen slappnar man av lite. För att komma finare klädd dom dagar man går på Afterwork eller om det händer något roligare på jobbet. Julspex och sånt.
Hur ofta byter man skjorta egentligen. Svettas man så bör man kanske ta en nytvättad till nästa dag fattar ja så klart. men bör man göra detta oavsett? och hur är det med en kavaj ? jag ser det som att folk gått i samma i veckor. Blir blir det lite snuskigt egentligen och sen ska dom in på kemtvätt eller. Vad kostar detta?
Och bör jag se till nu att förse mig med en strykbräda. Hahah jag har ingen. Jag har läst att skjortor ska vara strykfria.
Vad tror ni om man har finare kläder i början, sen slappnar man av lite. För att komma finare klädd dom dagar man går på Afterwork eller om det händer något roligare på jobbet. Julspex och sånt.
Jag vet inte om jag generellt vill rekommendera just Ecco. Jag har haft både bra och dåliga erfarenheter av dem. De senaste var verkligen bekväma och föreföll vara av hög kvalitet, men de föll bokstavligt talat i bitar.
Strykbräda är jättebra. Rena och strukna skjortor är viktigare än märket. Stryk dina t-tröjor och jeans med.
Skjortor tycker jag man kan ha två eller tre dar om man inte svettats eller skitat ner dem på annat sätt. Ha en undertröja som inte syns och som du byter varje dag.
Kavajer av ylletyg kan man ha väldigt länge innan de måste tvättas. Men då blir det kemtvätt, och det är dyrt. Naturligtvis kan man fräscha upp dem genom att vädra dem eller till och med köra med ångtvött.