2023-07-07, 21:14
Medlem
Men amerikansk klusterammunition är mycket smartare än rysk/sovjetisk förstår ni.
Samma som när USA bombade Al-raqqa då va det frihetsbomber men när ryssarna och Syrien bombade Aleppo då va det terrorbombning.
Citera
2023-07-07, 21:20
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Men snälla, läs mina tidigare inlägg. Det börjar bli tröttsamt att svara på allas ignoranta inlägg.

Eller så kan du bara svara på en enkel fråga. Jag har inte för avsikt att gå tillbaka i tråden och läsa dina inlägg istället för att ställa dig en enkel och direkt fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Varför- tycker Du så? Om din motståndare trots allt anfaller dig, att det är o-humant genom att låångt senare använda samma typ av ammunition som angriparen brukar..? Bu Hu--.

Du blandar ihop saker och ting för dig. Jag har inga problem med att Ukraina (som inte skrivit under avtalet) använder klustervapen.

Vad jag tycker är underligt är att leveranser av sådana vapen hejas på av stater som förbjudit användningen av dem, alternativt av människor som stöder förbudet av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
om biden säger till så skickar nog sverige sina mjölner till ukraina?

"Den officiella benämningen inom svenska flygvapnet är Bombkapsel 90 (BK90) eller Mjölner, efter den nordiska åskguden Tors hammare med samma namn.

Bombkapsel 90 ligger för närvarande i förråd, och har aldrig använts"

Jag har svårt att tro att de fortfarande ligger i förråd faktiskt.
Citera
2023-07-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Visa vart Ryssen använt klusterbomber.

Detta är klusterbomber som USA avser skicka till Ukraina;

https://t.me/ukraine_watch/5319

A visual demonstration of the use of cluster warheads for 155mm shells — Turkish armed forces

Ryssen, om de inte spränger leveranserna innan de hinner användas kommer svara med ännu hårdare medel, som de alltid gör.

Eftersom ryzzen hela tiden driver på måste Ukraina hålla minst samma nivå, bortsett från våldtäkter och krigsbrott mot kvinnor och barn.

Ukraina har noga övervägt och kommit fram till att använda dessa vapen behövs.
Senast redigerad av KFCnogger 2023-07-07 kl. 21:25.
Citera
2023-07-07, 21:25
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Eftersom ryzzen hela tiden driver på måste Ukraina hålla minst samma nivå, bortsett från att mörda kvinnor och barn.

Ingen vill hellre se vad Ryssen kommer höja ribban med.. fast pessimisten i mig säger att dessa klustergranater kommer sprängas åt helvete långt innan de når fronten (som det mesta annat).
Citera
2023-07-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ingen vill hellre se vad Ryssen kommer höja ribban med.. fast pessimisten i mig säger att dessa klustergranater kommer sprängas åt helvete långt innan de når fronten (som det mesta annat).

Ryzzen sitter med minst antal kort. Vad de än gör har väst hela tiden något bättre att svara med.

Förväntar mig inte att du ska tro något annat.
Citera
2023-07-07, 21:31
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Eller så kan du bara svara på en enkel fråga. Jag har inte för avsikt att gå tillbaka i tråden och läsa dina inlägg istället för att ställa dig en enkel och direkt fråga.

Du blandar ihop saker och ting för dig. Jag har inga problem med att Ukraina (som inte skrivit under avtalet) använder klustervapen.

Vad jag tycker är underligt är att leveranser av sådana vapen hejas på av stater som förbjudit användningen av dem, alternativt av människor som stöder förbudet av dem.

Jag har svårt att tro att de fortfarande ligger i förråd faktiskt.
De har begränsade resurser och har inte, själv, satsat på att bli invaderade eller ammunition som de, då inte själva, avsett använda men brukas av en part som motstånd agerar med folkmordsinvasion. Att bli överkörda är inte aktuellt, gå Kajsa varg typ.
Citera
2023-07-07, 21:31
Avstängd
Citat:

Något man iallafall hoppas på ... Jag ser bara USA skickar värre och värre vapen Ryssland svarar med värre vapen.. USA skickar tillslut taktiska kärnvapen.. och så är hela kärnvapenkriget igång.
Citera
2023-07-07, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Hur kan det vara en eskalering om Ryssland redan använder dem?

Bra av Biden, tyvärr har beslutet dröjt länge som så mycket annat.

Så du tycker Ukraina har rätt att döda sina egna civila? Landcaster förra sommaren träffar en man vars familj dödats av Ukriansk klusterbomb.. https://www.youtube.com/watch?v=2VG0OksTiAI&t=4s
Citera
2023-07-07, 21:41
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så du tycker Ukraina har rätt att döda sina egna civila? Landcaster förra sommaren träffar en man vars familj dödats av Ukriansk klusterbomb.. https://www.youtube.com/watch?v=2VG0OksTiAI&t=4s
Hade hans familj rest i tiden så de kunde få testa på de vapen som ännu inte levererats till Ukraina? Ni orcher bättrar er aldrig, lol...
https://eurasiantimes.com/russia-mocked-for-claiming-to-destroy-4-us-made-bradley-fighting-vehicles-that-are-yet-to-be-deliver ed-to-ukraine/
Citat:
Russia Mocked For Claiming To Destroy 4 US-Made Bradley Fighting Vehicles That Are Yet To Be Delivered To Ukraine
Citera
2023-07-07, 21:45
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Anmärkningsvärt om västerländska medier och politiker plötsligt stödjer nyttjandet av klusterbomber. Men det tycks inte finnas några gränser för västs avståndstagande från de egna principerna just kring denna särskilda konflikt, så man kan nog utgå från att man ursäktar detta också.
Om du säger åt din husse att sluta bryta mot alla krigslagar, så säger vi åt zelensky. Deal?
Ni beter er som en treåring i kön på Ica som gråter och skriker för att ni inte fått glass.
Orättvist att få igen med samma medel som ni själva använder? buhuuuuu på er. Pilutta?
Citera
2023-07-07, 21:46
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Visa vart Ryssen använt klusterbomber.

Detta är klusterbomber som USA avser skicka till Ukraina;

https://t.me/ukraine_watch/5319

A visual demonstration of the use of cluster warheads for 155mm shells — Turkish armed forces

Ryssen, om de inte spränger leveranserna innan de hinner användas kommer svara med ännu hårdare medel, som de alltid gör.
Här har du en visning om vart ryssen använt klusterbomber:
(FB) USA skickar klusterbomber till Ukraina
Ska du hålla käft nu?
Citera
2023-07-07, 21:47
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Här har du en visning om vart ryssen använt klusterbomber:
(FB) USA skickar klusterbomber till Ukraina
Ska du hålla käft nu?

Inget av det där är klusterbomber din amatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in