• 4
  • 5
2023-07-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Neverenough-
Rent generellt är weed, om det inte handlar om mycket större summor något som brukar vara speciellt farligt.

Om jag hade kritat (och om det handlar om business) är det för att jag vet att jag kommer att få tillbaka mina pengar minst, mer om jag blir tvungen att leta reda på dig om du inte hade betalat i tid eller om du "försvinner".

Men framförallt är det alltid bättre att beckna mer på en gång, mindre risk ju färre kontaktytor, men det förutsätter att man har några stabila återkommande kunder, men så är det nog för de flesta som becknar ladd i alla fall.

Nej, jag tror inte att du behöver oroa dig för att krita någon 1000 lapp eller vad det var, för det första är det ingenting i sammanhanget, är det vad en 10:a kostar nuförtiden eller?

Han som säljer vill ju såklart sälja så mycket som möjligt och om han litar på att han vet att du betalar är det ju ingen stor grej.

Vad en 10a kostar beror på din kontakt , normalt pris är väl cirka 1000 kr om du inte är särskilt insatt, men det är heller inte omöjligt att få det för så lite som 600-800kr. Iaf från mina kontakter.
Citera
2023-07-07, 20:39
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Väldigt ovanligt att det existerar oavsett, kriminella har ganska bra koll vilka dom låter hämta/träffa. Jag har iaf aldrig haft något problem med några golare under den tid jag becknade xanor, hash, tjack och E, har aldrig mött en kontakt heller som vart med om det.

Nej, det är det inte. Du har bara inte åkt fast eller varit i någon härva. Folk pratar med i polisen större utsträcking än vad du tror. Folk är töntar när det kommer till kritan och går på polisens snack. Är ju inte så svårt att ta reda på efter fällande dom liksom. Sen skiter polisen i råttorna.

Det är ju därför jag skrev till TS att dom känner ju inte varandra, enligt TS. Jag kan tycka att kranen inte är försiktig, det är vad jag menade. TS trodde jag menade att TS inte var försiktig. Jag klargjorde bara vad jag menade. TS kan nog va rätt lugn.

Sen kan det vara nyttigt att aldrig handla på krita. Som ett tips till TS. Händer det något så står man där utan pengar på en skuld.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-07-07 kl. 20:46.
Citera
2023-07-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Nej, det är det inte. Du har bara inte åkt fast eller varit i någon härva. Folk pratar med i polisen större utsträcking än vad du tror. Folk är töntar när det kommer till kritan och går på polisens snack. Är ju inte så svårt att ta reda på efter fällande dom liksom. Sen skiter polisen i råttorna.

Det är ju därför jag skrev till TS att dom känner ju inte varandra, enligt TS. Jag kan tycka att kranen inte är försiktig, det är vad jag menade. TS trodde jag menade att TS inte var försiktig. Jag klargjorde bara vad jag menade. TS kan nog va rätt lugn.

Golare kanske är vanligt, men det är inte informatörer som jobbar åt polisen, det jag vill ha sagt. Jag har vart i det där livet iaf, men men orkar inte jiddra mer , sa bara vad jag tycker/ jag vart med om. Men vi skippar mer svammel mellan varandra, ha en fortsatt trevlig helg iaf
Citera
2023-07-07, 21:15
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Bara hegge
Nu blev det en annan träffbild

Först trodde jag att det var en referens till en tecknad serie med en älg. Sjukt tråkig gubbhumor. En googling senare vet jag att serien heter Hälge.
Citera
2023-07-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxiz
Tjena, tänkte fråga er hur situationen låter.

Kort sammanfattat är langaren en riktig och min kompis köpt typ allt av han(e,keta,lsd,blåbär,brunt etc etc) och min kompis skickade mig hans wickr så jag sa jag ville ha ett hegge men endast kan fronta 4500(han vill ha 5.5 för ett hegge, dunder brunt för övrigt har jag hört). Frågade om jag kan ge han de resterande 1000kr i slutet på månaden. Och han lät mig så ska hämta nästa vecka.

Nu till frågan, hur skulle ni tänka kring det? Är det inte lite misstänktsam att jag får krita mitt första köp hos han?(min kompis har inte frågat kranen om tilllåtelse att dela hans wickr). Är det inte lite misstänktsam? Kommer han visa sin pistol vid midjan innan vi går iväg? Kan lägga till att jag bor i grannstaden(tar typ 20-25 min med buss)

Hade en bekant som gjorde så och vips var han skyldig säljaren ”en tjänst” som tack för hjälpen, vilket eskalerade illa kvickt o till slut stod här folk med kniv som tvingade honom att förvara en massa pengar åt dem. Allt gick åt helvete kan jag meddela.
Citera
2023-07-07, 23:30
Medlem
Har du inget våldskapital bakom dig så nej.

Odla själv och undvik slödder.
Citera
2023-07-08, 00:14
Medlem
Så orealistiska svar lol. Sanningen är att killen tar 4500 för plattan av alla andra, men han kände lukten av lökig flashbackare så han la på den laxingen för att han kunde. Han vet hur mycket det kommer glädja dig att kunna krita, vilket gör honom nytta iomed att du kommer att komma tillbaks. Det andra scenariot är att du flyr landet. Då har du flytt landet för en påhittad skuld som är raderad lika snabbt som du hunnit fly. Han lär ju inte bry sig, sannolikheten är stor att han inte ens förväntade sig att du skulle betala tillbaka.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in