• 8
  • 9
2023-07-11, 16:51
Medlem
karateyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig ens antytt att det inte finns maktstrukturer som försöker påverka - man behöver ju bara gå till lobbyister i USA för att inse det – där sker det helt öppet och lagligt. Det jag ifrågasätter är vad folk menar när de skriver just "djupa staten" eftersom nästan alla verkar tänka på helt olika strukturer - ibland är det judarna, ibland är det demokraterna, ibland är det något helt annat - men detta har jag ju redan förklarat.

Derin devlet är ju egentligen bara det tukiska namnet (och ursprunget till uttrycket) s– det är ingen specificerad grupp utan kan vara i stort sett vilka som helst som har en egen agenda - därför är det ju rätt meningslöst att tala om dem i specifika situationer om man inte specificerar vilka som avses – det går ju i lika bra att säga "motståndarna" till vad det nu är man talar om.

Du säger att han (Peter Hultqvist) erkänner "den" helt öppet. Visst, han satt i tv och pratade om djupa staten - men vad tror d han menade - vilka var "den" i hans tankegångar?

Varför är du så ifrågasättande då kan man undra. Men ja det stämmer som du säger om lobbyister, och vart kommer de ifrån? Sen får man bryta ner det, och bryta ner, tills du kommer till källan. Det kan bli olika svar beroende på vad man kollar på.

Ja, derin devlet är bara turkiska för samma namn. Men att SVT erkänner den, då borde ju de ha någon slags uppfattning om vilka det är? Jag har inte insatt i den turkiska delen.

Javisst gör han det. Jag vet inte vilka han menar, men några menar han iaf, det är något som är säkert.
Jag skrev till dig förut vilka jag tror är djupa staten, men det inlägget försvann.
Jag lyckades kommer över de raderade inläggen så jag klistrar in mitt förra svar i spoilern här.
Hint, Wallenberg.
Eftersom det handlade mycket om avlyssning när Peter Hultqvist nämnde djupa staten kan man anta att det handlar om Ericsson -> Wallenberg, Eller?
Citera
2023-07-11, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karateyngve
Varför är du så ifrågasättande då kan man undra.

Eftersom det blir lätt löjligt att prata om deep state som om det vore en specifik grupp när de flesta avser helt olika konstellationer. Det är deep state som motarbetar Trump, det är deep state som iscensätter invandring, det är deep state som kontrollerar alla pengar, det är deep state som riggar valen, det är deep state som krigar i / mot / med Ukraina osv osv.. Varför inte bara skriva vilka man tänker på - låter det inte lika coolt - eller kan det vara så enkelt som att många oftast inte har en aning utan bara uppmålar en imaginär fiende?

Citat:
Javisst gör han det. Jag vet inte vilka han menar, men några menar han iaf, det är något som är säkert.
Jag skrev till dig förut vilka jag tror är djupa staten, men det inlägget försvann.
Jag lyckades kommer över de raderade inläggen så jag klistrar in mitt förra svar i spoilern här.
Hint, Wallenberg.
Eftersom det handlade mycket om avlyssning när Peter Hultqvist nämnde djupa staten kan man anta att det handlar om Ericsson -> Wallenberg, Eller?
Kanke det? Det är det här som är problemet - om du (eller Hultqvist) menar Wallenberg så är det väl enklare att skriva det än att kalla dem för "deep state" så majoriteten av alla som läser vad ni skriver/säger tror att ni tänker på demokraterna eller WEF eller valfri annan gruppering...
Citera
2023-07-11, 17:20
Medlem
karateyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom det blir lätt löjligt att prata om deep state som om det vore en specifik grupp när de flesta avser helt olika konstellationer. Det är deep state som motarbetar Trump, det är deep state som iscensätter invandring, det är deep state som kontrollerar alla pengar, det är deep state som riggar valen, det är deep state som krigar i / mot / med Ukraina osv osv.. Varför inte bara skriva vilka man tänker på - låter det inte lika coolt - eller kan det vara så enkelt som att många oftast inte har en aning utan bara uppmålar en imaginär fiende?

Ja men du får gå tillbaka till definitionen av djupa staten och förstå att det kan vara olika konstellationer.
Vissa tror att Rotschild är den djupa staten, vissa tror det är Judar, jag tror alla dem har fel.
Men visst, Rotschild har haft stor makt, även många Judiska personer. Men då tittar man åt fel håll.
Olika grupperingar som tjänar på olika saker. Dold maktstruktur bakom politiken som har något att vinna på, ex invandring. Jag hade kunnat förklara men det tar lång tid, du vill knappt lyssna heller. Så nej.
Du kan få ett citat från Anders Borg när han träffade USA's utrikesminsister tror jag det var. "You start the war, and we get the refugees, win win" säger han och skrattar.
Man tjänar pengar i bägge leden.

Citat:
Kanke det? Det är det här som är problemet - om du (eller Hultqvist) menar Wallenberg så är det väl enklare att skriva det än att kalla dem för "deep state" så majoriteten av alla som läser vad ni skriver/säger tror att ni tänker på demokraterna eller WEF eller valfri annan gruppering...

Du får fråga Hultqvist vilka han menar, för det vet han endast själv.
Vilka jag ansåg har jag gjort klart för dig flera gånger.
Klart att det kommer bli olika utifrån vad folk tror, eftersom det är ingen som kommer ut och säger: "Tjena, det är vi som är djupa staten, vi har styrt ditt liv fast du inte ens har fattat det själv"
Citera
2023-09-22, 23:47
Medlem
Extremeflys avatar
Hur dog Denice dekan?

Denice dekan nom från en white trash family. Pappan är tatuerare och har haft problem med både husrannsakan men även problem med andra gäng.

Denice är väldigt ungt, skulle gissa kring ,30..-Sätter mitt liv på att hon fått droger i systemet av Hb-henke.

Påminner lite om Stefan och Angelo fallet. Där Angelo sålde dödlig dos till Stefans syster.
Citera
2023-09-23, 20:43
Mordet på Anna Lindh.

Finns en del svenska exempel på Mandela-effekten att det heter Clas Ohlson och aldrig har hetat Claes Ohlson tycker iaf jag är intressant.
Citera
2023-11-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskburgare
Mordet på Anna Lindh.

Finns en del svenska exempel på Mandela-effekten att det heter Clas Ohlson och aldrig har hetat Claes Ohlson tycker iaf jag är intressant.

Jag har ser i mitt huvud att det heter just "Claes Ohlson" intressant hur man kan luta sig själv.
Citera
2023-11-08, 08:17
Medlem
(FB) (S) under Olof Palme stal sperma, värnpliktiga lurades runka blev ofrivilliga pappor

Det här får väl räknas.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in