2024-01-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Låter rimligt.

Bara det om Tiril väl är med så kan jag inte bestämma mig vem som ska väck. Jävla stafetter!
Är Tiril i full form skulle jag nog kicka Bergane och flytta Silje till tredje. Bergane känns lite som en säkerhetsrisk. Jag kan se henne gå med hela sträckan men också vägga spektakulärt.
Citera
2024-01-16, 22:34
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Är Tiril i full form skulle jag nog kicka Bergane och flytta Silje till tredje. Bergane känns lite som en säkerhetsrisk. Jag kan se henne gå med hela sträckan men också vägga spektakulärt.

Låter som en bra plan. För mycket bergodalbana över Bergane.

Förslag på lag nedan.

NOR1 Fosnäs-Weng-Silje-Tiril
NOR2 Melling-Hedda-Bergane-Myhrvold
SWE1 Jonna-Ebba-Frida-Linn
SWE2 Emma-Ilar-Maja-Lundgren
GER1 LL1-Hennig-Finken-Carl
GER2 Gimmler-Sauerbrey-Veit-Krehl
USA1 Brennan-Diggins-Laukli-Kern
USA2 McCabe-SydneyPL-Brewster-Smith
SUI NadjaK-MarinaK-Desi S-Meier
FIN Matintalo-Niskanen-Pärma-Joensuu
FRA Gal-Pierrel-Dolci-Ducordeau

Ribom får visa vad hon kan på ettan alltså.
Senast redigerad av rainbowia 2024-01-16 kl. 22:36.
Citera
2024-01-16, 22:56
Medlem
Citat:
Låter som en bra plan. För mycket bergodalbana över Bergane.

Förslag på lag nedan.

NOR1 Fosnäs-Weng-Silje-Tiril
NOR2 Melling-Hedda-Bergane-Myhrvold
SWE1 Jonna-Ebba-Frida-Linn
SWE2 Emma-Ilar-Maja-Lundgren
GER1 LL1-Hennig-Finken-Carl
GER2 Gimmler-Sauerbrey-Veit-Krehl
USA1 Brennan-Diggins-Laukli-Kern
USA2 McCabe-SydneyPL-Brewster-Smith
SUI NadjaK-MarinaK-Desi S-Meier
FIN Matintalo-Niskanen-Pärma-Joensuu
FRA Gal-Pierrel-Dolci-Ducordeau

Ribom får visa vad hon kan på ettan alltså.
Ser bra ut. Svenska andralaget kan de ju formera som de vill. Skulle helst se att man gick för placering med Lundgren-Ribom-Ilar-Dahlqvist. Johannes lillsyrra (Dyvik-dräparen) ska väl in i tyska lagen också, kanske rent av förstalaget, men lär väl bli amerikansk körning om startsträcken på 20km. Men satsar de stenhårt på stafetten kanske de rent av sparar henne där. Gimmler är väl starkast egentligen men oklar form. Norska andralaget skulle byta plats på Myhrvold och Melling även om risken är att Myhrvold tappar så mycket att de är helt borta direkt.
Citera
2024-01-16, 23:10
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ser bra ut. Svenska andralaget kan de ju formera som de vill. Skulle helst se att man gick för placering med Lundgren-Ribom-Ilar-Dahlqvist. Johannes lillsyrra (Dyvik-dräparen) ska väl in i tyska lagen också, kanske rent av förstalaget, men lär väl bli amerikansk körning om startsträcken på 20km. Men satsar de stenhårt på stafetten kanske de rent av sparar henne där. Gimmler är väl starkast egentligen men oklar form. Norska andralaget skulle byta plats på Myhrvold och Melling även om risken är att Myhrvold tappar så mycket att de är helt borta direkt.

Bra med finjusteringar.
Förvisso sant med andralaget ang placeringsoptimering. Ser det ändå mer som en träningskamp där Ribom vs Jonna blir en intressant kamp.
Hur kunde jag glömma Coletta? Var så fixerad att Veit som börjar visa form skulle in.
Coletta-Sauerbrey-Gimmler-Krehl i GER2.
Ja, formen fre-lör får avgöra såklart. T ex så är SUI laguttagning gjort med tärning nästan, Pierrel ett frågetecken liksom USA2

Får andralaget prispengar?
Citera
2024-01-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
hoppas alla Svenskor åker stafetten och ingen får för sig att vila

bra träna på taktik också, Frida har väl inte fått till den klockrent heller hennes två senaste mästerskaps stafetter

tror en avgörande faktor att vi vann OS stafetten 2014 var att Kalla drog lärdom av sin WC sträcka samma säsong

Kan vi ha det starkaste andralaget nånsin i damernas stafett? Alla åtta på plats bör nog ha fått tacka ja till stafett också.

Tyskland lär bli farliga.

Linn Svahn - Jonna Sundling - Ebba Andersson - Frida Karlsson

Emma Ribom - Maja Dahlqvist - Moa Ilar - Moa Lundgren
Senast redigerad av ccnut 2024-01-16 kl. 23:39.
Citera
2024-01-16, 23:42
Medlem
Diversifierats avatar
Jag skulle vilja ha Ribom på Lag 1 sträcka 1 med Jonna i lag 2.
Citera
2024-01-16, 23:45
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordbob
De amerikanska tränarna gillar inte att göra förändringar och i deras huvuden har de övertygat sig själva om att de har en vinnande formel med stafetten i Gällivare. Diggins - Rosie - Laukli och Kern... Jag tror att de kanske testar McCabe som ankare men är inte säker. Det norska laget är irrelevant, de kommer återigen att vara turister

Glöm inte Samantha Smith - om hon nu blir med till Oberhof?
Citera
2024-01-16, 23:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ja naturligtvis, men de räknas inte med i poängcupen.
Citera
2024-01-16, 23:50
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Bra med finjusteringar.
Förvisso sant med andralaget ang placeringsoptimering. Ser det ändå mer som en träningskamp där Ribom vs Jonna blir en intressant kamp.
Hur kunde jag glömma Coletta? Var så fixerad att Veit som börjar visa form skulle in.
Coletta-Sauerbrey-Gimmler-Krehl i GER2.
Ja, formen fre-lör får avgöra såklart. T ex så är SUI laguttagning gjort med tärning nästan, Pierrel ett frågetecken liksom USA2

Javisst får alla lag prispengar om dom placerar sig bra…
Sverige 2 damer blev 5:a i Gällivare och dom fick 8000:- SEK vardera…
Citera
2024-01-17, 00:34
Moderator
Hjv9s avatar
Nu är anmälan till helgens cuptävlingar stängd.

Lindström, Rosenberg och Elin Henriksson ser alla glädjande nog ut att vara tillbaka. Däremot saknas Ingesson, Hallqvist och Alicia Persson av toppåkarna nationellt. Hagström blir en bra måttstock att jämföra styrkeförhållandena med alla tre dagar. Annars mest fokus mot U23-VM för min del.

På herrsidan är det Leo Johansson man saknar vad jag kan se. Noterar att f.d. rullskidfantomen Johan Ekberg är tillbaka till distansloppen. Han har inte tävlat sen SM ifjol.
Citera
2024-01-17, 09:01
Medlem
FNLSs avatar
Tycker det fokuseras på fel saker. Nu måste vi reda ut vem som ska spurta för andralaget. Grate eller Danielsson?
Citera
2024-01-17, 12:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Ingen AKS i helgen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in