Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparsulfatet
Har sett många inlägg från dig och känner att jag behöver besvara ett av dom och såhär: du är likt dom flesta frimurare för lågt ner i hierarkin för att faktiskt veta vad som försiggår, det är där skon klämmer. Allt eftersom du klättrar högre upp och når fler grader så kommer du ångra att du nånsin gick med. Ritualerna kommer bara bli mer och mer bisarra, jag har en vän som hoppade av och han har berättat precis allt. Du kommer att få uppleva en skenbegravning, t ex. Typiskt att dom som vet allra minst påstår sig veta allra mest om dessa ockulta sällskap men vänta bara, snart är det din tur att genomgå den psykiska tortyr som min vän upplevde i ordenssällskapet. Du har fortfarande tid på dig att lämna. Jag kan skriva ett helt manifest om allt min polare fick genomgå i det här bisarra sällskapet men det kan jag av säkerhetsskäl inte göra. Är det ändå inte rätt ironiskt hur en person, i det här fallet jag, som inte ens är med i sällskapet vet mer än en som faktiskt är med eller iallafall bestämt vill hävda att han/hon är med?
Hur många Frimurare känner du?
Kan du förklara den där ”hierarkin”?
Märkligt att jag inte råkat ut för allt detta som din ”vän” har råkat utför då jag har hög grad och är ämbetsman sedan många år. Går du på allt, är lättlurad och korkad? Kan honor bli Frimurare?
Vad händer med dig om du skriver ett ”manifest”? Är det inte enklare att bli medlem om du vill veta istället för att lyssna på din psyksjuka ”vän”?